Коментари - Заспал шофьор блъсна автобус в камион - 16 ранени | Днес.dir.bg

Заспал шофьор блъсна автобус в камион - 16 ранени

Най-вероятно причината за тежката катастрофа, станала тази сутрин между автобус и камион на магистрала "Тракия", е заспиване на шофьора на автобуса.

Обратно в новината

Коментари - Заспал шофьор блъсна автобус в камион - 16 ранени | Днес.dir.bg

Коментари

А шофьора на камиона какво прави на магистрала с 35 км/ч, с 35-тонен камион?

Единия спи,а какво прави другия с 35т. и 35км/ч на магистрала???

нямаше ли минимална скорост за движение на магистралата?

Как така е карал с 35 км/ч?! На магистралата няма право да кара така. Това не оневинява шофьора на автобуса, но прави съвиновен шофьора на камиона.

"Шофьорът на камиона Филип Филипов заяви, че е карал с около 35 км/ч" Как допускат такива машини да кретат по магистралата????

Минималната скорост за движение по магистрала е 50км/ч

Филип Филипов нещо да е чувал за минимална скорост на магистрала. Не беше ли , че е забранено движение с под 50 км/ч ?

Чл. 99. По автомагистралата се забранява: 1. Движение на пешеходци, мотопедисти, велосипедисти, животни, както и на всякакъв вид моторни превозни средства, които конструктивно не могат да развиват по равен хоризонтален път скорост най-малко 50 км/час, с изключение на моторните превозни средства на контролните органи и на обслужващите автомагистралата превозни средства и машини. Ако на движещото се по автомагистралата моторно превозно средство или на превозвания от него товар се появи повреда, която не позволява то да се движи със скорост, по-голяма от 50 км/час, водачът е длъжен да напусне автомагистралата на най-близкото разрешено място.

Къде в закона пише че няма право да кара с 35км/ч? Напротив в закона е предвидено такива МПС да се движат в най-бавната лента и евентуално да пропускат колоната зад себе си ако лентата е само една!

Преумората!!! Това е една от най-опасните и често повтарящи се причини за пътно-транспортни произшествия. На контролните органи и на хората, занимаващи се с профилактика и безопасност на движението всичко е ясно: от механизма..... до технологията и мероприятията за предотвратяване на произшествията?! Тогава какъв е проблемът? Защо не се прилагат строго мерките? Защо ръководителите на транспортни фирми нехаят? Коя е причината самите шофьори да пренебрегват сигурността и да подлагат на опасности освен себе си пътниците и другите участници в движението?! Имаше време, когато всеки шофьор преди да тръгне на път, минаваше и на преглед за установяване психо-физиологическото му състояние ! Условията на пенсиониране на такива шофьори бяха специални.... Това време е отминало, но поуките от него и задължителните за безопасността на движението ежедневни мерки не трябва да се забравят, ако искаме ние и нашите близки да оцеляваме при движението си по пътищата!

А тъпата патица защо го е гледала 30 сек. как спи и не е реагирала?

Има! И минималната скорост е 50 километра в час по магистрала! С 35 ако се е движел е бил в нарушение.

Шофьора на автобуса е за затвора! Представете си че другия път като карате кола по магистралата в обратната посока и този спящият шофьор насочи автобуса през мантинелата и после към вашата кола... ужас(Имаше един такъв тираджия, който беше минал през мантинелата, но за късмет точно в този момент не е имало никой в насрещното)

Ало, разбирачите, ако камионът се движеше с 50 км/ч като го удари автобуса, по-добре ли щеше да ви стане?

прочетете закона за движение по пътищата и тогава питайте какво е правел там камионът ... освен ако не е бил в най-лявата лента.

А оная госпожа кат е видяла шофьора че е заспал що не го е събудила.

Имам познати в транспорта фирма, шофьори, добри, с по 800 - 900 000км зад гърба си. демек карали доста. До тук е ок, надяваме се да могат да се справят в рискови ситуации(дано нямат такива) проблема е в друго, вие преценете - заплата 300-400 лв и командировъчни за всеки курс. За да докарат що годе приличен доход те нарушават основното правило - едиколко си часа шофиране или примерно СФ-Варна и другия шофьор да го връща. обаче това не се прави и... на прибиране, някъде към Правец задремват... и после баааааааах мааму кво стана!!!!

Умници, камионът е изкачвал наклон!!! Конструктивната му скорост е НАД 35 км/ч и не е имал повреда, а просто е изкачвал наклон. С този тонаж зад гърба едва ли може да катери с 90км/ч. Глупаво е сега да се търси под вола теле. Всички знаят какви маноумници са шофьорите на автобуси и как летят като луди. Сега тоя шофьор на Хеброс бус трябва да влезе в затвора за 15 год. и да му вземат книжката до живот, ама това е България и едва ли ще има повдигнато обвинение, в най-крайния случай 6-12 месеца условно. Явно трябва едно такова камикадзе да убие някое от децата на Бойко Борисов или Цветан Цветанов (да не дава Господ), за да се вземат някакви мерки!!!

този в ТИР-а поне да се беше движил в аварийното! С 35 км/ч по магистралата все едно е бил спрял!!! А аз и се чудя на тази пътничка, която видяла, че шофьорът е клюмнал на волана. Добре де като го е видяла, защо не го е заговорила? То е очевадно, че на него му има нещо!!! Егати и малоумниците. Може би щеше да има по-малко пострадали, ако си бяха сложили колани. Но в България човек си слага колан само за пред полицаите, не и за собствената си сигурност. То и в леките коли на задните седалки са задължителни, но я карай някой пътник да си го сложи.

Клюмнала е била главата на шофиора!Ами в тези жеги,може и да му е прилошало на човека????????!!!!

Ами може човека току що да е тръгвал или да се е готвил да спира. Все пак при такива маневри трябва да мина и през 35 км/ч. Може пък да е разбрал, че не може да се движи с 50 км/ч. и да се е движел към първото отклонение с цел да напусне магистралата

миналата вечер се прибрах със същия автобус от София в Пловдив. Пак късмет де, че бях с него миналата вечер, Имаше условие за подобен инцидент, само че при спускането след тунела в посока Пловдив. Тогава шофьорът внимаваше повече. Тези бавни камиони са за бракуване. Дано всички пострадали да се възстановят.

А да прочетеш първо нормите за хоризонтални и вертикални наклони за магистралите и да си сложиш главата на дръвника, гарантирайки, че са изпълнени по цялото трасе на магистралите ни?! Нали при един такъв извъннормен наклон на качване всички камиони на 25 тона почват да пъплят с 30-40 км/ч бе мушмул!!!! Не че на прав равен участък не могат да те отнесат със 130-140 км/ч! Аман от такива многознайковци като теб, които са решили да симулират интелект в нет-а!

Между другото мацката, която е седяла зад водача, също не е реагирала адекватно. Не е била задължена да го направи, ама можеше да спести част от проблемите. Хора, ако забележите, че шофьорът ви дремуца, събудете го НЕЖНО и го помолете да спре и да поспи. Ако откаже, обадете се на 112.

По никой начин не го прави виновен - ако е от повреда, закона допуска да продължи и да напусне магистралата, а не веднага да се метне през мантинелата бе цървул! Ами ако не е повреда ами просто наклон при качване, недопустим при магистралите (често срещано явление)?!?

Добре че се е забучил в 35 тонен тир а не в 1тон кола, че тогава щеше да стане мазало :)

Точно на това място има доста дълго и стръмно изкачване, т.е. пътят не е хоризонтален.

Този текст е стар, в актуалния правилник няма ограничение за минимална скорост по магистрала. Не казвам, че това е добре, но такъв е законът и правилникът към него.

Странно как заспиват така , а през останалото време ял семки. Ами да хапнал и решил да подремне. Не знам каква е тази Българска безотговорност , сякаш вози картофи , добре че е нямало стюард/еса.Дали ще му тежи на съвестта??? ДАНО!!!!

На магистрала минималната скорост е 50 км/ч

Какво като е карал 35 тонен товар по магистралата?А можеш ли да ми кажеш от къде да мине камиона - да прелети ли? Ако не си запознат да ти обясня- има контролни органи, които издават разрешителни за теглото на товара и маршрута по които се движи МПС-то, така че не задавай тъпи въпроси.

Добре говорите, но без да знаете нищо за реалната ситуация.

Автомагистрала. Автомобилен път. Чл. 55 (1) На път, обозначен като автомагистрала със съответния пътен знак, е разрешено движението само на автомобили и мотоциклети, чиято максимална конструктивна скорост надвишава 50 км в час. . . Ще не ще трябва да поддържа минималната скорост от 50км/ч.

отговора е един -ПАРИИИИИИИ!!!!! Аи винаги е виновен шофьора....

На магистрала не е забранено движението с 35 км/ч - ЧЕТЕТЕ ППЗДвП!!! - "Чл. 116. На автомагистрала е разрешено движението само на автомобили и мотоциклети, чиято максимална конструктивна скорост надвишава 50 км/ч." МАКСИМАЛНАТА МУ КОНСТРУКТИВНА СКОРОСТ ТРЯБВА ДА Е НАД 50 км/ч - Е НА ТОЯ КАМИОН Е ОКОЛО 120-130 км/ч! ЕСТЕСТВЕНО, ЧЕ ПРИ НЕДОПУСТИМ ЗА МАГИСТРАЛА НАКЛОН (КАКЪВТО ЧЕСТО СЕ СРЕЩА) НАТОВАРЕНИЯ АВТОМОБИЛ ЩЕ КАРА С НИСКА СКОРОСТ!

Ханчооо, аз съм циганина Манчо. Днес някой да е посадил бор в задния ти двор?:)))) Само тъпотии пишеш.

Със сигурност удара щеше да бъде по-лек

Ял е семки за да не заспи. За затвор са такива шофери!!!

да се чуди човек, какво прави там камион, който се влачи с 35 км/ч. Под 60 на магистралата си като препятствие за обикаляне. По-опасен си от някой, движещ се със 180 с трафика.

Много си прав. Тука повечето са задръстени. Шофьорът на камиона няма никаква вина. Напротив, ТИР ът ги е спасил. Какво би станало ако този заспал нехранимайко се е метнал през мантинелата в насрещното платно. Тогава е можело да останат четирима живи ( малко вероятно ).

Айде прочети закона и виж какво пише за магистрала, смешко. Магистралата не е шосе, та да "пропускаш" другите, а аварийната лента не е за тази цел.

Тонат ти е отвратителен, а тази морално остаряла Шкода няма място на пътя. Трябваше много отдавна да се бракува. Нов автомобил с този тонаж (примерно 22т) ще се изкачва поне с 75км/ч.

Не е вярно. Онзи ден, в Унгария, при ограничение 130км, имаше трийсетина коли, които движеха с 180-210 (1 италианец, 10-тина румънци и всичко останало с регистрации "С","СА"и "КН"). А по темата: Радвайте се, че е било тир а не примерно друг автобус или още по-лошо - цистерна!

ако оживее, защото в медията никъде не пише за това, и вместо да се плюе е най добре да се мисли като се кара от всеки един шофьор независимо да ли на автобус, лека кола, камион или друго мпс

Коментари - Заспал шофьор блъсна автобус в камион - 16 ранени | Днес.dir.bg

Заспал шофьор блъсна автобус в камион - 16 ранени

Най-вероятно причината за тежката катастрофа, станала тази сутрин между автобус и камион на магистрала "Тракия", е заспиване на шофьора на автобуса.

Обратно в новината

Коментари - Заспал шофьор блъсна автобус в камион - 16 ранени | Днес.dir.bg

Коментари

А шофьора на камиона какво прави на магистрала с 35 км/ч, с 35-тонен камион?

Единия спи,а какво прави другия с 35т. и 35км/ч на магистрала???

нямаше ли минимална скорост за движение на магистралата?

Как така е карал с 35 км/ч?! На магистралата няма право да кара така. Това не оневинява шофьора на автобуса, но прави съвиновен шофьора на камиона.

"Шофьорът на камиона Филип Филипов заяви, че е карал с около 35 км/ч" Как допускат такива машини да кретат по магистралата????

Минималната скорост за движение по магистрала е 50км/ч

Филип Филипов нещо да е чувал за минимална скорост на магистрала. Не беше ли , че е забранено движение с под 50 км/ч ?

Чл. 99. По автомагистралата се забранява: 1. Движение на пешеходци, мотопедисти, велосипедисти, животни, както и на всякакъв вид моторни превозни средства, които конструктивно не могат да развиват по равен хоризонтален път скорост най-малко 50 км/час, с изключение на моторните превозни средства на контролните органи и на обслужващите автомагистралата превозни средства и машини. Ако на движещото се по автомагистралата моторно превозно средство или на превозвания от него товар се появи повреда, която не позволява то да се движи със скорост, по-голяма от 50 км/час, водачът е длъжен да напусне автомагистралата на най-близкото разрешено място.

Къде в закона пише че няма право да кара с 35км/ч? Напротив в закона е предвидено такива МПС да се движат в най-бавната лента и евентуално да пропускат колоната зад себе си ако лентата е само една!

Преумората!!! Това е една от най-опасните и често повтарящи се причини за пътно-транспортни произшествия. На контролните органи и на хората, занимаващи се с профилактика и безопасност на движението всичко е ясно: от механизма..... до технологията и мероприятията за предотвратяване на произшествията?! Тогава какъв е проблемът? Защо не се прилагат строго мерките? Защо ръководителите на транспортни фирми нехаят? Коя е причината самите шофьори да пренебрегват сигурността и да подлагат на опасности освен себе си пътниците и другите участници в движението?! Имаше време, когато всеки шофьор преди да тръгне на път, минаваше и на преглед за установяване психо-физиологическото му състояние ! Условията на пенсиониране на такива шофьори бяха специални.... Това време е отминало, но поуките от него и задължителните за безопасността на движението ежедневни мерки не трябва да се забравят, ако искаме ние и нашите близки да оцеляваме при движението си по пътищата!

А тъпата патица защо го е гледала 30 сек. как спи и не е реагирала?

Има! И минималната скорост е 50 километра в час по магистрала! С 35 ако се е движел е бил в нарушение.

Шофьора на автобуса е за затвора! Представете си че другия път като карате кола по магистралата в обратната посока и този спящият шофьор насочи автобуса през мантинелата и после към вашата кола... ужас(Имаше един такъв тираджия, който беше минал през мантинелата, но за късмет точно в този момент не е имало никой в насрещното)

Ало, разбирачите, ако камионът се движеше с 50 км/ч като го удари автобуса, по-добре ли щеше да ви стане?

прочетете закона за движение по пътищата и тогава питайте какво е правел там камионът ... освен ако не е бил в най-лявата лента.

А оная госпожа кат е видяла шофьора че е заспал що не го е събудила.

Имам познати в транспорта фирма, шофьори, добри, с по 800 - 900 000км зад гърба си. демек карали доста. До тук е ок, надяваме се да могат да се справят в рискови ситуации(дано нямат такива) проблема е в друго, вие преценете - заплата 300-400 лв и командировъчни за всеки курс. За да докарат що годе приличен доход те нарушават основното правило - едиколко си часа шофиране или примерно СФ-Варна и другия шофьор да го връща. обаче това не се прави и... на прибиране, някъде към Правец задремват... и после баааааааах мааму кво стана!!!!

Умници, камионът е изкачвал наклон!!! Конструктивната му скорост е НАД 35 км/ч и не е имал повреда, а просто е изкачвал наклон. С този тонаж зад гърба едва ли може да катери с 90км/ч. Глупаво е сега да се търси под вола теле. Всички знаят какви маноумници са шофьорите на автобуси и как летят като луди. Сега тоя шофьор на Хеброс бус трябва да влезе в затвора за 15 год. и да му вземат книжката до живот, ама това е България и едва ли ще има повдигнато обвинение, в най-крайния случай 6-12 месеца условно. Явно трябва едно такова камикадзе да убие някое от децата на Бойко Борисов или Цветан Цветанов (да не дава Господ), за да се вземат някакви мерки!!!

този в ТИР-а поне да се беше движил в аварийното! С 35 км/ч по магистралата все едно е бил спрял!!! А аз и се чудя на тази пътничка, която видяла, че шофьорът е клюмнал на волана. Добре де като го е видяла, защо не го е заговорила? То е очевадно, че на него му има нещо!!! Егати и малоумниците. Може би щеше да има по-малко пострадали, ако си бяха сложили колани. Но в България човек си слага колан само за пред полицаите, не и за собствената си сигурност. То и в леките коли на задните седалки са задължителни, но я карай някой пътник да си го сложи.

Клюмнала е била главата на шофиора!Ами в тези жеги,може и да му е прилошало на човека????????!!!!

Ами може човека току що да е тръгвал или да се е готвил да спира. Все пак при такива маневри трябва да мина и през 35 км/ч. Може пък да е разбрал, че не може да се движи с 50 км/ч. и да се е движел към първото отклонение с цел да напусне магистралата

миналата вечер се прибрах със същия автобус от София в Пловдив. Пак късмет де, че бях с него миналата вечер, Имаше условие за подобен инцидент, само че при спускането след тунела в посока Пловдив. Тогава шофьорът внимаваше повече. Тези бавни камиони са за бракуване. Дано всички пострадали да се възстановят.

А да прочетеш първо нормите за хоризонтални и вертикални наклони за магистралите и да си сложиш главата на дръвника, гарантирайки, че са изпълнени по цялото трасе на магистралите ни?! Нали при един такъв извъннормен наклон на качване всички камиони на 25 тона почват да пъплят с 30-40 км/ч бе мушмул!!!! Не че на прав равен участък не могат да те отнесат със 130-140 км/ч! Аман от такива многознайковци като теб, които са решили да симулират интелект в нет-а!

Между другото мацката, която е седяла зад водача, също не е реагирала адекватно. Не е била задължена да го направи, ама можеше да спести част от проблемите. Хора, ако забележите, че шофьорът ви дремуца, събудете го НЕЖНО и го помолете да спре и да поспи. Ако откаже, обадете се на 112.

По никой начин не го прави виновен - ако е от повреда, закона допуска да продължи и да напусне магистралата, а не веднага да се метне през мантинелата бе цървул! Ами ако не е повреда ами просто наклон при качване, недопустим при магистралите (често срещано явление)?!?

Добре че се е забучил в 35 тонен тир а не в 1тон кола, че тогава щеше да стане мазало :)

Точно на това място има доста дълго и стръмно изкачване, т.е. пътят не е хоризонтален.

Този текст е стар, в актуалния правилник няма ограничение за минимална скорост по магистрала. Не казвам, че това е добре, но такъв е законът и правилникът към него.

Странно как заспиват така , а през останалото време ял семки. Ами да хапнал и решил да подремне. Не знам каква е тази Българска безотговорност , сякаш вози картофи , добре че е нямало стюард/еса.Дали ще му тежи на съвестта??? ДАНО!!!!

На магистрала минималната скорост е 50 км/ч

Какво като е карал 35 тонен товар по магистралата?А можеш ли да ми кажеш от къде да мине камиона - да прелети ли? Ако не си запознат да ти обясня- има контролни органи, които издават разрешителни за теглото на товара и маршрута по които се движи МПС-то, така че не задавай тъпи въпроси.

Добре говорите, но без да знаете нищо за реалната ситуация.

Автомагистрала. Автомобилен път. Чл. 55 (1) На път, обозначен като автомагистрала със съответния пътен знак, е разрешено движението само на автомобили и мотоциклети, чиято максимална конструктивна скорост надвишава 50 км в час. . . Ще не ще трябва да поддържа минималната скорост от 50км/ч.

отговора е един -ПАРИИИИИИИ!!!!! Аи винаги е виновен шофьора....

На магистрала не е забранено движението с 35 км/ч - ЧЕТЕТЕ ППЗДвП!!! - "Чл. 116. На автомагистрала е разрешено движението само на автомобили и мотоциклети, чиято максимална конструктивна скорост надвишава 50 км/ч." МАКСИМАЛНАТА МУ КОНСТРУКТИВНА СКОРОСТ ТРЯБВА ДА Е НАД 50 км/ч - Е НА ТОЯ КАМИОН Е ОКОЛО 120-130 км/ч! ЕСТЕСТВЕНО, ЧЕ ПРИ НЕДОПУСТИМ ЗА МАГИСТРАЛА НАКЛОН (КАКЪВТО ЧЕСТО СЕ СРЕЩА) НАТОВАРЕНИЯ АВТОМОБИЛ ЩЕ КАРА С НИСКА СКОРОСТ!

Ханчооо, аз съм циганина Манчо. Днес някой да е посадил бор в задния ти двор?:)))) Само тъпотии пишеш.

Със сигурност удара щеше да бъде по-лек

Ял е семки за да не заспи. За затвор са такива шофери!!!

да се чуди човек, какво прави там камион, който се влачи с 35 км/ч. Под 60 на магистралата си като препятствие за обикаляне. По-опасен си от някой, движещ се със 180 с трафика.

Много си прав. Тука повечето са задръстени. Шофьорът на камиона няма никаква вина. Напротив, ТИР ът ги е спасил. Какво би станало ако този заспал нехранимайко се е метнал през мантинелата в насрещното платно. Тогава е можело да останат четирима живи ( малко вероятно ).

Айде прочети закона и виж какво пише за магистрала, смешко. Магистралата не е шосе, та да "пропускаш" другите, а аварийната лента не е за тази цел.

Тонат ти е отвратителен, а тази морално остаряла Шкода няма място на пътя. Трябваше много отдавна да се бракува. Нов автомобил с този тонаж (примерно 22т) ще се изкачва поне с 75км/ч.

Не е вярно. Онзи ден, в Унгария, при ограничение 130км, имаше трийсетина коли, които движеха с 180-210 (1 италианец, 10-тина румънци и всичко останало с регистрации "С","СА"и "КН"). А по темата: Радвайте се, че е било тир а не примерно друг автобус или още по-лошо - цистерна!

ако оживее, защото в медията никъде не пише за това, и вместо да се плюе е най добре да се мисли като се кара от всеки един шофьор независимо да ли на автобус, лека кола, камион или друго мпс