Заспал шофьор блъсна автобус в камион - 16 ранени

Най-вероятно причината за тежката катастрофа, станала тази сутрин между автобус и камион на магистрала "Тракия", е заспиване на шофьора на автобуса.

Обратно в новината

Коментари - Заспал шофьор блъсна автобус в камион - 16 ранени | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

bravo

в уса минимална скорост намагистрала е ш0к *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

Здравейте!!! Драго сънародници, картинката в нашата държава никога няма да се оправи. Факт е,че автобусите летят по пътищата. Имал съм случаи когато съм пътувал със 100-110 км. в час и автобуса си минава покрай мен и заминава, а по принцип трябва да изключва на 80-90 км. На господина който говори толкова усърдно за тахографите, нека да не се наема толкова, всички знаем че и те са устройства измислени от хората и също могат да се лъжат.Нека не забравяме случая когато зимата онзи "шофьор обърна автобуса за София на който тахошайбата изчезна безследно.Бедата идва от там ,че ограничителите на скоростта се изключват, а българина кога е виждал такава модерна техника и бърза да и се порадва като настъпва газта здраво.Пълна безотговорност.Возите хора бе,какво като автобусите могат да вдигнат и 160 примерно.Всичко е въпрос на морал и отговорност,която българина няма Бил съм свидетел на гонка с автобуси по магистралата.Съжалявам ,че ще го кажа, но автобусните шо фьори и тези на тировете са най-безрасъдните на пътя,мислят се за царете на пътя, като са качени там горя във високата кабина се чувстват недостижими и безсмъртни, което обаче въобще не е така. Отделно към управителите на такива фирми, чета че човекът бил астматик и страдал от високо кръвно???? Съжалявам за това, но редно ли е болен човек да вози 50 човека, ами ако се случи нещо по време на път?????? Няма нищо против хората със здравословни проблеми, и аз не съм от най-здравите, но такава работа не е за хора с проблеми като високо кръвно и т.н. В крайна сметка никой не си дава сметка че реално погледнато един автобус пълен с хора е едно потенциално гробище когато е на пътя!! А и малко ли трагедии станаха с автобуси вече? Отпуснете малко газта на пътя, това е моят съвет, но бай Ганьо кога е виждал съременна машина която вдига 100 км за отрицателно време , а и има една такава мания всеки да докаже колко върви неговата "бричка"

немога да разбера защо когато се случи катастрофа с камион които няма никаква вина както и в случая ни третитате като някакви изванземни които едва ли не сме трагнали да трепем хора по патищата.защо не е виновен, човека си е карал в аварината лента и каква вина има че неможе да развие по висока скорост например като завали и мнозинството от колите почнат да паплят и да пречат на камионите тези и други сравнения мога да направя но ми омразна всеки пат да споря с хора които се чудят кви глупости да пишат без да са наясно сас шофирането

Г-н Аргир Атанасов, след като плещиш глупости пред КАТ и журналистите добре ли ще ти дойде една жалба за лъжливи показания. Тахографа показва 87км/ч най-висока скорост във времето преди катастрофата. Кой ви залъгва че тахографите ни не работят ??? Всеки един контролен орган ни ебава мамата с тези отчети. Всеки един диск се пази и който има разрешение може във всяка една фирма от архива да провери всеки автобус по дни и часове. В тези коментари ми се струва че някой от пишештите не се е качвал дори и на колело . Моля ви за реални коментари без да създавате сценарий за "Агент 007 с автобус"

нЕ ЗНАМ ДАЛИ ВИ СЕ Е СЛУЧВАЛО ДА КАРАТЕ И ИЗВЕДНЪЖ ПРЕД ВАС ДА Е НЯКОЙ КОЙТО КАРА С 35 КМ.ТОВА СЪЩО ТРЯБВА ДА СЕ НАКАЗВА КАКТО ,ЧЕ СИ КАРАЛ БЪРЗО ,ЗАЩОТО В ТАКАВА СИТУАЦИЯ ТИ НАПРАВО СПИРАШ, И НЕ ОЧАКВАШ КОЛКО БЪЛЗО ГО НАСТИГАШ И АКО НЯМА КАК ДА ГО ИЗПРЕВАРИШ НАПРАВО Е УЖАС,..ДА НЕ ГОВОРИМ ,ЧЕ ТАМ КЪДЕТО НЯМА ВЪЗМОЖНОСТ ЗАПОЧВАШ ДА СЕ ВЛАЧИШ,ВИНАГИ НЯКОИ СЕ ИЗНЕРВЯ И ПРАВИ ОПИТИ ДА ГО МИНЕ И СТАВАТ СЪЩО МНОГО СТРАШНИ СИТУАЦИЙ...ТАКА ,ЧЕ 35 КМ.НА МАГИСТРАЛА СИ Е НАПРАВО УБИЙСТВО

Така е, особено ако си далеч от предния и оня тръгне да намалява, няма как да усетиш колко бавно кара. И изведнъж вече се оказваш толкова близко, че само чудо може да помогне да спреш навреме. На мен на скоро ми се случи - по пътя София-Варна, карам си аз с 90-100 и някакъв без стопове се влачи с 30-40. Добре ,че спирачките са ми супер и че не беше мокро.

з5 няма място на магистралта.. минимума е 50.. сашото до колкото помня и извангабаритни товари са сабранени на магистрала, но те промениха закона и пуснаха 2 и 3 колесни мпс-та така че няма да се учудвам и ако това е така, но камиона е бил в аварижната лента, какво прави автобуса там?

Мила родна картинка... Всеки се прави на специалист и по-разбирач от другия. Но едно нещо със сигурност разбрах и то е, че повечето от Вас не правят разлика между "минимална скорост" и "минимална конструктивна скорост"... Защо търсите под вола теле...? Тук опираме до най-големия проблем на Българина и в частност на Българския шофьор - манталитета. Изнервеността и сивото ежедневие се пренасят и "зад волана", но много хора не могат да осъзнаят, че по този начин се превръщат в потенциални убиийци. Далеч съм от мисълта да защитавам автобусните шофьори, които наистина си мислят, че на пътя всеки е длъжен да ги пази и да се съобразява само и единствено с тях, но да не забравяме, че все пак те са професионални водачи, а инцидентите с автобуси не са чак толкова много, особено като се има в предвид и факта, че това е един от най-масовите начини за придвижване. Истинският проблем в България идва от редовите, обикновенните шофьори, които са свикнали да карат така, все едно са сами на пътя и да не се съобразяват с никого. По този въпрос аз имам една много правилна поговорка - на пътя можеш да срещнеш "шофьор", но по-често срещаш просто един "водач на МПС" - разликата е, че едните карат с ръце и крака, а другите, с главата си. Може на някои това да им звучи смешно, но аз го казвам от позицията на човек, който е карал в над 80% от Европейските държави. И ми е наистина болно, защото Българина е дарен с наистина отлични (чисто физически) качества на шофьор и при едно трезво и правилно мислене, има възможността да служи за пример на пътя. Не случайно все още така наречените "Български тираджии" са търсени и ценени навсякъде из Европа, а повярвайте ми там не "назначават" само за "честните ти, сини очи". Това между другото важи и за много други области, сфери и професиии и точно за това ми е много болно, че не можем да реализираме огромния си потенциал като хора, а защо не и като държава. Просто се иска едно единствено нещо - коренно да променим мисленето и манталитета си, да спрем да търсим вината винаги в другите, да се хванем в ръце и да спрем да мислим негативно... Да живее България!!!

Mоже да е припаднал от жажда, глад или умора. Hе вярвам да е заспал. A може и да не е бил добре със сърцето! Aко е работил п о в е ч е о т нормалното има други отговорни ...

е запазена марка з анаште пичове...

Някой случайно да е минавал скоро по така наречените /и задължителни!!/ дублиращи първокласни (ха-ха-хааа!?!?) пътища?? Ако си въобразявт, че когато магистралите станат платени - ще се движим по тях - много се лъжат!!

няма смисъл. Няма ни един мост по магистралите като хората у нас. Само мостовете да огледаме и ще трябва да забравим за магистрали. Шумен - Варна вече я пуснаха към Варна - идете и вижте. Родна мила картинка. Няма да споменавам кой я е правил и не ме интересува колко малко са били парите. Жива скръб братя българи. Не е то магистрала а паметник на българското безхаберие и безсилие. Много още катастрофи ще има по магистралите.

По въпроса за камиона ако е технически изправен значи няма никакав проблем да се движи дори и на 100 години да е. Аз съм се катерил по европеиските магистрали със 30-35 км/ч и никога не е било проблем. По добре помислете защо автобусният шофиьор е изпуснал контрола (здравословен проблен или преумора) и от тук следва да се запитаме спазвани ли са часовете за каране и почивка по тахограф? Запознат съм,не се спазват и тук е основата на проблема

Карал съм Мадара с ремарке 10 тона по Витиня преди години, редовно правех курсове Плевен-София. Не ми се сеща какъв ужас е, в един момент само ти остава да се молиш да не спре и да не тръгне назад. А от място тръгване няма, нито пък можеш да я спреш по нанадолнището. А тази Европа е със абсолютно същия двигател, има само леки модификации в ходовата част. На тези прицепи им дават по принцип средно 15-18 тона, за влекача още 5 тона и самия прицеп като сложиш - абе претоварен си е бил от всякъде. Това да не ти е Щаер или Волво - просто една ръждясала Шкода. Длъжен е бил поне да кара в аварийната лента, поне докато качва наклона.

Няма минимална скорост за движение по магистрала бе - чети правилника! Това става в България, на АМ"Тракия", а не във Франция!

Миналата година се прибирахме от море с децата.Спряхме на голям паркинг,със сергии и кафенета,от двете страни на пътя-абсолютно обозначен и за двете посоки,ограничение на скоростта 60км. и двойно непресечена линия,като маркировка.Починахме си,на тръгване,гледах през рамо на ляво от мен за идващи отзад коли.В момента на излизането от паркинга,синът ми изкрещя-тате,спри!Върху двойно непресечената линия,върху ограничението на скоростта,с бясна скорост пътнически автобус,изпреварваше лек автомобил!!!!!!!!Професионален шофьор, с всички категории,щеше да бъде нашия убиец,просто да прати цялото ми семейство в статистиката на медиите.И този да си носи отговорността.Все някой друг им е виновен,все бързат,нали са тежки и големи,боговете на пътя.

А какво стана с коланите в автобусите? Мисля че това трябва да е конкретен повод, за да се повдигне отново този въпрос, а и може би пострадалите щяха да са по-малко.

Точно днес по магистралата - карам в участъка с много завои с 100-110. Отляво цяла колона коли ме изпреварва, значи може и с не повече от 100 да съм карал и изведнъж пред мен камион. Трябваше да натисна спирачки и да намаля рязко! Камионът караше с 40 км. Аз намалих, ами зад мене ако имаше някой от тия бясно каращи камиони или автобуси, които под 120 не падат???

С нетърпение чакам магистралата да стане платена като в Сърбия и такива като този и всякакви подобни охлюви да си се движат по първокласните и второкласни пътища.

А БЕ ХОРА;УДАРА ОТЗАД.КАКВО ОЩЕ.

При тази скорост, камионът е трябвало да бъде в аварийната лента

Глупости! МПС, ,което не може да поддържа 50 km/h няма място на магистралата. Аварийната лента е забранена за движение.

При тази скорост шофьорът на автобуса е трябвало да си гледа пътя! Камионът си се е движел правилно и според възможностите си и пътната обстановка - наклон!

Само едно не разбрах, как така хем е чоплел семки, хем е задрямал, хем е изпреварвал. Това ми е много чудно.

товае стар шоф. трик да не заспиш чоплиш семки! да сме благодарни на късмета че не са влезли тези бетони да убият хората а само с наранявания!!

обяснете ми как се кара с 100 - 120 км/х при положение че автобусите и камионите имат ограничители на 90 км/х/по принзип/.повечето шофеури правжт шашми>като няма контрол сте правят *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

Да, това е истината. Незнам как са им го набили в главите, но там има култура на шофиране и толерантност на пътя. Няма безумни изпреварвания, няма светкане отзад и клаксони. Всеки се стерми да шофира така, че да не пречи на себе си и на другите. За съжаление и там стават катастрофи, факторът "човешка грешка" все още е валиден навсякъде по света.

Това е възможно ако магистралата е с минимум три активни ленти за движение в една посока и в средната и лявата лента не можеш да се движиш с по-малка скорост от (примерно) 50 км/ч. В България няма такива магистрали и засега това е неприложимо.

Не е вярно. Онзи ден, в Унгария, при ограничение 130км, имаше трийсетина коли, които движеха с 180-210 (1 италианец, 10-тина румънци и всичко останало с регистрации "С","СА"и "КН"). А по темата: Радвайте се, че е било тир а не примерно друг автобус или още по-лошо - цистерна!

Много си прав. Тука повечето са задръстени. Шофьорът на камиона няма никаква вина. Напротив, ТИР ът ги е спасил. Какво би станало ако този заспал нехранимайко се е метнал през мантинелата в насрещното платно. Тогава е можело да останат четирима живи ( малко вероятно ).

Бог ги е спасил, а тоя с 35 км/ч е за бой и глоба. Колкото за другото, да клюмнеш над волана може да е от заспиване, през най-обикновен припадък от слънцето до инсулт.

Ще те питам ако те спаси и теб така някой ТИР!

да се чуди човек, какво прави там камион, който се влачи с 35 км/ч. Под 60 на магистралата си като препятствие за обикаляне. По-опасен си от някой, движещ се със 180 с трафика.

Ханчооо, аз съм циганина Манчо. Днес някой да е посадил бор в задния ти двор?:)))) Само тъпотии пишеш.

Стига бе, Хането Путку е геният на седесарската демокрация.

На магистрала не е забранено движението с 35 км/ч - ЧЕТЕТЕ ППЗДвП!!! - "Чл. 116. На автомагистрала е разрешено движението само на автомобили и мотоциклети, чиято максимална конструктивна скорост надвишава 50 км/ч." МАКСИМАЛНАТА МУ КОНСТРУКТИВНА СКОРОСТ ТРЯБВА ДА Е НАД 50 км/ч - Е НА ТОЯ КАМИОН Е ОКОЛО 120-130 км/ч! ЕСТЕСТВЕНО, ЧЕ ПРИ НЕДОПУСТИМ ЗА МАГИСТРАЛА НАКЛОН (КАКЪВТО ЧЕСТО СЕ СРЕЩА) НАТОВАРЕНИЯ АВТОМОБИЛ ЩЕ КАРА С НИСКА СКОРОСТ!

Тонат ти е отвратителен, а тази морално остаряла Шкода няма място на пътя. Трябваше много отдавна да се бракува. Нов автомобил с този тонаж (примерно 22т) ще се изкачва поне с 75км/ч.

Е как няма да е отвратителен като я загледай - всички през глава повтаряте една и съща глупост - че нямал право да се движел с 35 км/ч камиона по магистралата! Нито един от вас галоши такива не си направи труда да прочете правилника а се изказвате неподготвени! А ти на главен счетоводител на собственика на шкодата ли се правиш бе цървул? Толкоз пари има, това кара! Като си толкова загрижен, подари му едно Волво и ще си я бракува, обещавам! Аман от кухи лейки - на всяко гърне сте мерудия!

по тази логика да забранят москвичите и ладите

Спокойно, сега ще дойде сестрата да ти даде лекарствата.

Опитваш се да кажеш нещо, добре, но понятие "НЕДОПУСТИМ ЗА МАГИСТРАЛА НАКЛОН (КАКЪВТО ЧЕСТО СЕ СРЕЩА)" ПРОСТО НЯМА! Има понятие "максимално допустим наклон" и в случая преди тунела Траянави врата от страна Пловдив е използван точно такъв наклон. И по-леко с обидите, щото аз ако започна против всичките незнаещи що е това път, магистрала и т.н. - кво ще стане?

Много добре зная що е максимално допустим наклон пътищарю! А за наклон превишавщ този максимално допустим, който на много места е измерен, документиран и удостоверен от АПИ и при който няма сигнализация (вертикална) за край на магистралата, точно за него съм използвал термина "НЕДОПУСТИМ"! Уеко баце, уеко, за пътищарската мафия знаем! Ако действително имаш възможността да поназнайваш повечкото за пътищата, щеше да не спестяваш, че там са най-големите кражби! Ако не бяха толкова крупни кражбите, магистралите ни щяха да са прави като струна и с безкрайни радиуси на хоризонталните и вертикалните криви, демек - никви завои и наклони почти!!!

коку

Е, и? В неадекватна държава с неадекватен закон, направен за да храни ченгетата какво очакваш да пише в него. Толкова пъти го променяха, че ако дори бяха купили френския щеше да ни излезе по-евтино... Да не говорим, че депутатите ни и сега не измислят нищо, а го преписват на парче от чуждите закони. резултатът го виждаме всички... В Германия, която е няколко пъти по-голяма от БГ, има повече коли и няма ограничения на скоростта по доста магистрали има по-малко жертви на ПТП... Не оправдавам шофьора на автобуса, може да е виновен, просто казвам, че законите ни са неадекватни, отделно не се спазват така или иначе...

коку

А, да... В нормалните страни такива бавно движещи се машини се сигнализират от съпровождащи автомобили...

Добре говорите, но без да знаете нищо за реалната ситуация.

Странно как заспиват така , а през останалото време ял семки. Ами да хапнал и решил да подремне. Не знам каква е тази Българска безотговорност , сякаш вози картофи , добре че е нямало стюард/еса.Дали ще му тежи на съвестта??? ДАНО!!!!

Ял е семки за да не заспи. За затвор са такива шофери!!!

ако оживее, защото в медията никъде не пише за това, и вместо да се плюе е най добре да се мисли като се кара от всеки един шофьор независимо да ли на автобус, лека кола, камион или друго мпс

Добре че се е забучил в 35 тонен тир а не в 1тон кола, че тогава щеше да стане мазало :)

Между другото мацката, която е седяла зад водача, също не е реагирала адекватно. Не е била задължена да го направи, ама можеше да спести част от проблемите. Хора, ако забележите, че шофьорът ви дремуца, събудете го НЕЖНО и го помолете да спре и да поспи. Ако откаже, обадете се на 112.

миналата вечер се прибрах със същия автобус от София в Пловдив. Пак късмет де, че бях с него миналата вечер, Имаше условие за подобен инцидент, само че при спускането след тунела в посока Пловдив. Тогава шофьорът внимаваше повече. Тези бавни камиони са за бракуване. Дано всички пострадали да се възстановят.

Клюмнала е била главата на шофиора!Ами в тези жеги,може и да му е прилошало на човека????????!!!!

този в ТИР-а поне да се беше движил в аварийното! С 35 км/ч по магистралата все едно е бил спрял!!! А аз и се чудя на тази пътничка, която видяла, че шофьорът е клюмнал на волана. Добре де като го е видяла, защо не го е заговорила? То е очевадно, че на него му има нещо!!! Егати и малоумниците. Може би щеше да има по-малко пострадали, ако си бяха сложили колани. Но в България човек си слага колан само за пред полицаите, не и за собствената си сигурност. То и в леките коли на задните седалки са задължителни, но я карай някой пътник да си го сложи.

На магистрала е ЗАБРАНЕНО движението по аварийната лента! Така, че внимавайте какво пишете!

Умници, камионът е изкачвал наклон!!! Конструктивната му скорост е НАД 35 км/ч и не е имал повреда, а просто е изкачвал наклон. С този тонаж зад гърба едва ли може да катери с 90км/ч. Глупаво е сега да се търси под вола теле. Всички знаят какви маноумници са шофьорите на автобуси и как летят като луди. Сега тоя шофьор на Хеброс бус трябва да влезе в затвора за 15 год. и да му вземат книжката до живот, ама това е България и едва ли ще има повдигнато обвинение, в най-крайния случай 6-12 месеца условно. Явно трябва едно такова камикадзе да убие някое от децата на Бойко Борисов или Цветан Цветанов (да не дава Господ), за да се вземат някакви мерки!!!

Като не може да изкатери наклона, да не минава по магистралата. Има и други пътища. Неслучайно има позволен минимум за движение по магистрала!

Имам познати в транспорта фирма, шофьори, добри, с по 800 - 900 000км зад гърба си. демек карали доста. До тук е ок, надяваме се да могат да се справят в рискови ситуации(дано нямат такива) проблема е в друго, вие преценете - заплата 300-400 лв и командировъчни за всеки курс. За да докарат що годе приличен доход те нарушават основното правило - едиколко си часа шофиране или примерно СФ-Варна и другия шофьор да го връща. обаче това не се прави и... на прибиране, някъде към Правец задремват... и после баааааааах мааму кво стана!!!!

А оная госпожа кат е видяла шофьора че е заспал що не го е събудила.

прочетете закона за движение по пътищата и тогава питайте какво е правел там камионът ... освен ако не е бил в най-лявата лента.

Автомагистрала. Автомобилен път. Чл. 55 (1) На път, обозначен като автомагистрала със съответния пътен знак, е разрешено движението само на автомобили и мотоциклети, чиято максимална конструктивна скорост надвишава 50 км в час. . . Ще не ще трябва да поддържа минималната скорост от 50км/ч.

Ето как неправилно се тълкува закона от някакви "гости"! Максималната конструктивна скорост съвсем не означава минимална скорост за придвижване! Означава, че трябва да можеш да се движиш със скорост над 50 км/ч, а не че това ти е минимална скорост за движение. В България това не е въведено.

Ало, разбирачите, ако камионът се движеше с 50 км/ч като го удари автобуса, по-добре ли щеше да ви стане?

Със сигурност удара щеше да бъде по-лек