2-ма умряха при удар в ТИР, други 4-ма - в стълб
Двама загинаха при тежка катастрофа на магистрала "Хемус" край софийското село Яна, съобщиха от МВР.
Обратно в новинатаКоментари - 2-ма умряха при удар в ТИР, други 4-ма - в стълб | Днес.dir.bg
Коментари
Бог да прости загинали.Боже, дай разум на живите да не повтарят грешките на виновните.
Само се оплаквате!!!! Оплач хората кадето са загинали . Тоя летял оня летял ми като нямаш пари да си купиш джип и ти да летиш недеи да спамиш МОЛЯ ТЕ
Да умре дано цялото ти семейство, скапан тираджия!!! И сега какво, друг му е виновен на глупака!? ЗАКОН !!! Тировете да патуват само и единствено вечерно време!!! Някой може ли да си представи, как съм казал на сестра ми, че приятеля и го няма вече на този свят!? Скапана държава!!! Скапани управници!!! Във всяка втора катастрофа участва тир!!! Дават им книжка и се качват на тир, за да изкарат някой лев!!! Боклуци!!!
Have you ever noticed, that everybody driving slower than you is IDIOT, and everybody driving faster than you is MANIAC ??
Онзи ден минах от там, хвърчат джипове с по над 200км и на наикой не му пука за никой, българина е опасна пасмина !!!!
Вчера ми се наложи да пътувам по пътя Русе - Плевен, във времето, в което вече се разрешаваше движението на ТИРовете - по принцип след 18 часа. Беше ужасно. Шофьорите им се стремяха да наваксат изгубеното в чакане време. Не признаваха никакви правила за движение. Не са виновни само каращите мотори, леки коли или джипове- те поне са по-бързо маневрени. Иначе всеки пътувал по първокласен път може да си представи картинката - срущу теб 2 тира се изпреварват и карат един до друг, отзад един ТИР те изпреварва и вече се е изравнил с теб, а след него още един те натиска. В същото време гледаш своя километраж - 120, при разрешени 90 и не можеш да направиш абсолютно нищо. Приятно нали?
Искам село Яна да бъде заличено, жителите да бъдат изселени. Това се отнася и за целия регион около Кремиковци.
до ??? - не може да караш със 120км/ч и да те изпреварва ТИР, тъй като той е електронно органичен на 90км/ч
Предлагам в определени дни в седмицата да бъде премахнато ограничението за максимална скорост на ППС по пътищата извън населените места. Така всеки ще може да избира колко дълго и как да живее.
nqmat kapka akal teq zad volana..ve4e se ka4vam sas strax v kolata kogato mi se naloji da patuvam po magistralata
Бойко, стига детски градини! Затвори започвай да правиш. Всички закрити училища да се преработят в затвори.
Пич закарай си кошницата на ремонт. Тировете имат ограничител на 98 км/час така че ела да ми покажеш тир движещ се със 120 ++ освен на някое голямо надолнище. На мен пък ми писна от такива дето карат със 90 на магистралата и изправят на нокти дори тия които си спазват ограниченията.
ТАКА ЩЕ БЪДЕ ДОКАТО ВИНОВНИТЕ НЕ ВЛИЗАТ В КАУША КЪДЕТО ИМ Е МЯСТОТО АМАН ОТ ИНЦИДЕНТИ ПРОЧЕТЕТЕ НОВИНИТЕ ОТ ДНЕС САМО КРИМИНАЛНА ХРОНИКА КАТАСТРОФИ ЗЕМЕТРЪСИ И ТАК ДАЛЕ СКАПАНА ДЪРЖАВА.
френски дипломат преди много години е казал : дайте им коли на българите и те ще се изтрепят!? колко е бил прав човека..........въоб цялото поведение на нацията,липсата на търпение,липсата на толерантност,бързане всичкото това е спомогнало на човека да стигне до този правилен извод!
Любимото ми е да карам с 130 по тракия и някой идиот да ми засече пътя, щото карал с 90, а пък има камион, който кара с 80 и видиш ли не може да изчака да мина аз и тогава да си спести 10-те кмч, които е набрал. Държавата, това сме ние. Живеем в идиотска държава, щото сме идиоти. Ако всички карахме отговорно - нямаше да има проблеми.
Съпи ми m, електрониката на всяко едно нещо е направено от човек - нали?Компютрите са глупави машинки , правят това, което им кажат хората и когато им го кажат. Защо не попиташ един шофьор колко тахошайби има, а един случайно срещнат полицай как се разчитат те на компютъра.Иначе и аз знам, че ТИРовете имат ограничение 90км.на теория,ама съм сигурна, че не е така на на практика. Дилемата - деюре и дефакто. Нали?
Ела в чужбина за видиш, тировете си карат хората със 120, нормално е. Не повече от 120 обаче. А всеки е в правото си да кара с 90 по магистралата. Както всеки е в правото си да кара със 130 в лявата лента. Толкова е ограничението. Драйфа ми се в България като видя изнервени от бавното (а 90 не е бавно) каране на другите и ми присвяткват от 2 километра зад мен, въпреки, че карам със 135 в лявата лента и изпреварвам. Българ си заслужават съдбата, защото са адски пропаднали, нетолерантни и извратени.
Абсолютно е прав човека - Виадуктите на Витиня, сняг и киша, пускам със 110 защото ме преследват 5 тира.. когато вдигнаха 130 само се молех някой от тях да не реши да натиска спирачка докато ме изпреварва. Тези електронни ограничители и алабала си ги правят както си искат, няма контрол или поне не им пука от него. А за 90-те на магистрала - доколкото си спомням - минималната разрешена е 40км/ч. Не че не съм виждал и от другия тип идиоти, които карат с 30 и още по-лошо - в аварийната лента.
абе ти-луд ли си? Защо там, където държавата си тежи на местото няма толкова много катастрофи? Всеки, нарушил закона ( който и да е) е в дранголника и киха яки глоби. ТОВА ЗАВИСИ ОТ ДЪРЖАВАТА!!!
За тези тежки катастрофи вината е в държавата. Нейните органи трябва да наказват нарушителите, а не да само рушвети да вземат. Кой е отговорен за ужасните пътища - данъкоплатците ли? Един прост пример: Georgia е почти голяма колкото България по население и територия. Стават тежки катастрофи, но веднъж месечно, а тук се кара много. Средно 15 000 мили (24 хил км)на година прави кола за лично ползване. Камиони дал Господ и те са с по 18 гуми и карат 53 футови контейнера. Книжка се взима много лесно. Е как така става, че има по-малко катастрофи? Просто няма насрещно движение и куките глобяват.
просто пропуснах, мисля че на картата пътя Русе - Плевен е обозначен с Е , следователно категорията на пътя е главен път, а за него ограничението е 90 км. Не говорим за магистрален път - нали?
Ako ti se sluchi tova - imash dostatachno vreme da namalish, a tozi s 90 ima pravo da izprevarva - predpolaga se che te e vidial, kakto i ti nego !!!
От много отдавна когато стане катастрофа с камион веднага се обвинява шофьора на камиона, никой не гледа какво става по нашите улици от некадърни и неграмотни шофьори на леки автомобили които са си купили книжките незнайно как. Една такава тежка машина спира доста трудно и си има ограничител на скоростта , друг е момента че шофьора от лекия автомобил прави неправилна маневра или засича камиона и предизвиква катастрофата но това никoй него отчита , поредният случаи които ми се случи в неделя беше Опел Вектра с четирима видимо на 19-20 годишни по магистрала Хемус на Витиня засичаха три пъти товарен автомобил с Полска регистрация чудех се накрая дали от тази играчка можеха да разплачат цялото си село защото номера почваше със СO и естествено шофьора на Полския тир щеше да е виновен.
Не знам за чужбина, но в Бг лявата лента на магистралата е само за изпреварване. По правилник нямаш право да караш в лява лента. А тук, че селяните с Мерцедесите карат основно в лява лента и се дразнят като някой тръгне да изпреварпа - могат да си гледат работата.
Трябва психоизпит и за категория Б. За някои региони в страната и допълнително часове по анатомия и физиология и други общообразователни часове, за повдигане поне малко IQ-то на определено население.
Лека им пръст на загиналите. Трудно е да се определи кой е виновен за сега. Ненормалници по пътя винаги ще има. Но просто няма смисъл. Аз например често пътувам по пътя Варна -София. Мога да ви кажа със сигурност че разликата между разумното каране и карането на ръба е само 15 минути. Карам много големи коли и не мога да разбера, какъв точно е гъдела да ме надминава някой в продължение на 5 минути с разлика в скоростта от 5 км/ч. Направих наскоро една доста голяма обиколка из Европа, където спазвах абсолютно всички ограничения и като резултат видях среден разход на гориво, който дори и не бях си помислял че колата ми може да има.
Мир на праха на загиналите,а на драскачите във форума-гледайте си работата!!!Никой не е виновен-толкова са им били преброени дните!!!!!!!!!
Porednata tragediq ! I kolko vreme sa spestili edinia ili drugia s tezi izprevarvaniq?
ейй никъде, ама никъде в чужбина /не знам къде и как си гледал/ ТИР-ове с над 90-95км/час няма да видиш. Просто няма такива.... Може на теб така да ти изглежда. По Закон са ограничени на 89км/ч. Някои си отпускат по някой километър... Но ... 100-120 - НЕ абсолютно и категорично. Много пъти настигам изпреварващи се тирове по магистралата - да, бавно се изпреварват - като карат почти с еднаква скорост, но намаляш и ги изчакваш. А тук не казано дали ТИР-ът е изпреварвал и как точно е станала катастрофата.... Така, че дежурните плюеещи - изчакайте малко да чуете подробности поне...
И на мен ми се случи подобно нещо .От Лукувит за Златна панега,един ТИР се залепи за мен и започна да ми свири,че му преча,карах със 110 км,а там са такива завой,че си помислих че това е края,ужасно беше като за жена.
Да ама не. Ако карам с максималната разрешена скорост всички след мен немогат да имат претенции. Друг е въпроса дали е възможно във всяка лента на магистрлата. Примерно Каспичн - разклона за Провадия. Е там може да ти изпадат зъбите.
Shte me nakarate da si slozha kamera i da vi napravia filmche da vidite kakva e skorostta na tirovete po magistralite. Vseki den minavam pone 100km po magistrala (rabotia v drug grad) i zhiveia izvan BG !!!
Някой можели да си представи, как съм казал на сестра ми, че приятеля и не е сред живите вече!? Някой можели да си представи, че зараи тъпите тираджии, никога повече няма да видя батко си!? Нека тъпите ни оправници, в тъпата ни Държава, наложат закон за скапаните тирове, да се движат само през ноща!!! Как може тоя боклук да се оправдава че не е виновен!? С оправдание, няма да върне батко ми!!!
От цифрата 2000 милиарда евро загуби годишно в света в автомобилния трафик е трудно да се изчислят общите загуби за времето от 100 години назад в света. Следващо е по-точно. Сто години човечеството дава курбан на боговете кръвта на повече от 150 милиона загинали в името на овладяването на природата и природните сили. На това вече е дошло време да се сложи край. До този извод е стигнала американката администрация начело с президента Обама - да се вземат изключителни мерки начело с науката към 2011 рязко да бъдат съкратени те загубите от задръстванията в САЩ ( от около 500 милиарда долара) , да се сведат до минимум катастрофите и убитите при тях ( около 40000 души) и ликвидиране на последиците от парниковия ефект. Трудно и дълго би било е да се опише какво правят американците в тази връзка. Впечатляват две нещо: концентрация на всички въпроси - производство на автомобили, строеж и сервиз на пътища и автомагистрали , разнообразна изследователска дейност , статистика , правни проблеми , обучение .... всичко на едно място Министерството на транспорта на САЩ ( департамент по транспорта - www.dot.gov ) . Второ- Отреждане на първостепенна роля на науката. До липсата на адекватен теоретичен модел на трафик процеса се вижда основната причина за негативните явление . Много е направено вече 90 години, особено в САЩ, но в липсата на добро, точно, физико- математично описание на транспортния процес се свежда основната причина , причината на причините за негативите явления. В същото време се отчита , че общия технологичен прогрес за това е налице и той изпреварва в много случай търсените теоретични решения. По подобни основания може би към DOT е учреден Комитет по теория на трафика, Транспортна академия на науките на САЩ, ITS Ameriaca ( www.its.com }, ITE USA (www.ite.org ) и други към 200 звена, работещи в тясна координация. По някакво стечение на обстоятелствата на моя милост е избран за член на повечето от тези институции. Получаваме ежедневно голяма по обем информация, покани за участие във многобройни научни форуми, за изнасяне на лекции в най-престижните университети в САЩ и други. Защо ли, може би ще стане ясно от следващото изложение . Институтът по трафика има най- добрите и дългоочаквани постижения в теорията на трафик процеса в света ( моделиране и изследване на трафика) , по приложението на тези резултати в технологични разработки , уреди, апарати и съоръжение, патенти и др. и в идейна фаза по проблемите на трафик обучение; нормативната база и др. На тази основа стават напълно реални целите за рязка съкращаване на икономическите загуби в трафика ( чрез развитие и усъвършенстване на пътна инфраструктура и задръствания ), от рязко ограничаване катастрофите и последици и подобряване на екология и ограничаване на парниковия ефект, поставил пред заплаха съществуването на човека род. На втори план това наше постижение в автомобилната транспорта система се оказва интересно и може би приложимо и в другите видове транспорт - воден, въздушен, железопътен, от гледна точка на възможността за изследване на движеното и при тях и решаване на проблемите със задръстванията там. Например проливите - Босфора, Дарданели , Гибралтар, Ламанш, Суец, Панама и др. , на големите летища, Пристанища в света и дрги. На трето място и дори неочаквано за нас но много важно нашият проект за ITS прави невъзможно извършването на терористични и диверсионни актове , кражбата на и с коли, отвличането на хора , трансфер на наркотици , хора и други в зоната на нейното действие. Икономистката ефектност на нашата програма е огромна . Тя зависи от зоната, Района, територията на нейното внедряване. За страна като България от около 2- 3 милиарда евро годишно. За град като София около 500- 700 милиона при инвестиции от 25 % от тях. За САЩ и ЕС около 100 милиарда евро или долара . Голям интерес към нашите резултати има от водещи институти и фирми от САЩ. Очакваме такъв и то администрация, от високо технологични фирми , учебни заведения и научни институти от нас и чужбина
У нас ТИР и АВТОБУС с работещ ограничител няма. Това си е всеизвестно и да не ми разправят разни многознаиковци как не вдигали повече от 100. Тези работи ги има в Европа дето като те хванат в нарушение и олекваш и от към книжка и от към пари. Тук ДАИ само събира рушвети и хората измират по пътищата
Euro 3 kamionite gospoda imat datchik koito izkliuchva podavane na gorivo pri skorost nad 90km/h /+ 5 km/ tova e veche ostarial standart, haide ostavete kamionite . Starite Gimii sa drug vupros. Neka si priznaem koi kakva distancia spazva...
България е единствената страна в EU в която можеш да видиш камион в най-лявата лента на магистралата. Дори не е задължително да е с българска регистрация.
До господина,който категорично се изрази,че ТИР да се движи с повече от 90-95 км.ч не можел да се види никъде в чужбина????? Я си извади калкулаторчето и сметни колко е в км. 70-75 мили/ч,май сметката ще излезне някъде към 100-120 км.ч..май,А! Тези ограничения в скороста на камионите е само на теория,но не и на практика,винаги има начин да се скопят тези джаджи за ограничаване. Добри пътища и отговорност на водача,това му е майката приятел:).
каквото и да напишете или кажете няма да се оправи това.културата в бг я няма,дупките са много и навсякъде,държавата/ ТАКАВА / продължава да нехае по ред причини,хората са озлобени,и се избиват както намерят за добре.престъпноста е навсякъде и във всичко.всеки се е политизирал и е умен по куп въпроси.ТОВА УМИШЛЕНО СЕ ПОДДЪРЖА ДА СТЕ ЗЛЕ.ИНАЧЕ ВИЕ СИ ЛОПАЙТЕ НЯМА КОЙ ДА ВИ ЧУЕ.АЗ СЪМ ПО СВЕТА в бг НЕ МИ Е ИНТЕРЕСНО.ПО ДОБРЕ МИ Е В ЕВРОПА.СТОЙТЕ НА 280 МИНИМАЛНА ТЕ МОЖЕ ДА Я ВДИГНАТ НА КУКОВО ЛЯТО.АКО СТЕ УМНИ ЩЕ РИСКУВАТЕ.РАБОТА ИМА ЗА ВСИЧКИ В ЕВРОПА,КРИЗАТА Е В ГЛАВИТЕ ВИ.НЕ В БГ.БГ НЕ Е ИЗЛИЗАЛА ОТ КРИЗАТА.ТЯ СИ Е ЕДНА ГОЛЯМА КРИЗА С ТЕЗИ ПРОБЛЕМИ.ВИЕ САМО СЕ МЪЧИТЕ И ДОТАМ.не ми се пише за такива.....простотии
Прав/а си,ако магистралата е с повече от 4 ленти,камионите нямат право да карат в крайните 2 ляви.При 2-лентов само за изпреварване...както и да е,повечето знаят правилника,а до колко го спазват си е на тяхна отговорност...само да не стават катастрофи.
Hehehe, a v koia lenta da napravi izprevarvane kato imash 2 lenti + avariina, a na zapad imash 3 lenti + avariina (kato 3-tata nai - liavata e samo za izprevarvane i podlezhish na sankcia, ako karash dalgo v neia!!!)
Карал съм в Италия. Там по магистралите ТИР-овете се движат с около 100-110 км/ч в средната лента. Но НЕ ИЗЛИЗАТ и на сантиметър от нея. Ако някой ТИР изпреварва това е само когато е видял достатъчно голяма дистанция между колите в лявата лента за да не затрудни движението в нея. А преди години когато в САЩ много зачестиха произшествията с тежки камиони излезе извънреден закон срещу тях.