Схемата за внос на автомобил на име на инвалид вече е остаряла, коментираха вносителите. Според тях все по-често за вноса се използва схема, при която автомобилът е доставен от физическо лице, а не от фирма. У нас вносителят не представя реалния договор за продажба, а фиктивен документ, в който е отбелязана сериозно занижена цена. Така се спестяват данъците и таксите, които трябва да постъпват в бюджета, коментират представители на този бизнес. Прилагането на тази схема, според фирми и асоциации на вносители, се разраства, особено след влизането на България в ЕС и падането на изискването за преминаваме през митница и след това през пунктовете на КАТ. Така на практика фирмите-вносители нямат почти никаква изгода да внасят коли по легалния начин, тъй като цената на автомобила при легален внос е по-висока в сравнение с предлаганата от физически лица.
Средно на ден в София се регистрират около 700-800 нововнесени автомобила, което е 30% от целия внос. Съюзът на вносителите отчита ръст на вноса на нови автомобили с 26%, а при употребяваните - с 50%. Статистиката сочи, че близо 80% от колите, които са внесени през тази година у нас, са на частни лица. Службата по регистрация в КАТ-София удължи работното си време от 1 август. Все още е рано да се оцени ефектът, но за регистрация се чака поне по половин ден.