Ново лого и слоган “Открий и сподели“ ще рекламират България като привлекателна туристическа дестинация, стана ясно в средата на януари при официалното му представяне. Проектът за изготвянето на новия бранд “България“ струва 1 400 000 лева и бе остро критикувано в медиите и социалните мрежи.

„Засега е една шарения, като бонбонче от панаир – сладичко, шареничко, хубавичко, а България е сериозна страна, не е толкова сладолед, има нещо по-сериозно”, каза министърът на културата, цитиран от "Фокус".

Според него трябва да се правят сериозни национални конкурси и "хубави журита", които ще могат да направят едно прекрасно лого на страната ни.
„Не го казвам от някаква лошотия, България не заслужава толкова примитивно отношение и, разбира се, малко на кич отива”, коментира още Рашидов.

Той обаче не посочи какво конкретно трябва да е логото, което ще представя България.
„Аз не искам да го проектирам, като ми го възложат, тогава ще го коментирам”, добави министърът, който е известен скулптор.

Новото лого и конкурсът за маркетингова стратегия за българския туризъм "Бранд България" са обект на вътрешна проверка от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, съобщи междувременно БНТ. Тя е разпоредена от министър Делян Добрев.

МИЕТ възложила на фирмата-изпълнител по проекта да проведе допълнителни дискусии със специалисти, които имат отношение към новото туристическо лого - както от Съюза на българските художници, така и дизайнери и представители на туристическия бранш.

От Софийската градска прокуратура пък нито потвърдиха, нито опровергаха информации в някои медии, че конкурсът отива на прокурор заради конфликт на интереси.
Прокурорите ще трябва да проверят каква роля е изиграла в надпреварата Александра Ланг, съветничка по маркетинга и рекламата на Трайков. Има сигнал, че тя може да е замесена в конфликт на интереси, писа "Стандарт". След като Трайков беше уволнен, Ланг също беше освободена от новия министър Делян Добрев. Тя обаче продължава работата по проекта. Ланг отрича всякакви нападки.