Това я нарежда на едно от челните места по договорени и разплатени средства от всички оперативни програми в България, съобщи агенция КРОСС. Общата сума на договорените средства по програмата възлизат на малко над 3.411 млрд. лева. Разплатени към бенефициентите са общо над 888 млн. лв., от които 668 млн. лв. през 2011 г.

Настоящата година е първата със сериозен ръст при сертифицираните средства, като те вече възлизат на над 893 млн. лв. Това са реално усвоените пари, които са преминали през целия етап на проверка и одобрение - на национално и на европейско ниво.

От началото на програмния период са подадени 8 формуляри за кандидатстване към Европейската комисия, от които 5 през 2011 г. Одобрени са 5 апликационни форми, като положителният отговор за 3 от тях дойде през тази година.

Последният проект, получил зелена светлина от Брюксел, е „Електрификация и реконструкция на железопътна линия Пловдив-Свиленград по коридори IV и IX, фаза 2: Първомай - Свиленград". Това е най-големият инфраструктурен проект на Национална компания „Железопътна инфраструктура", който е преходен с мостово финансиране - от програма ИСПА към Оперативна програма „Транспорт".

През 2011 година стартира строителството по АМ „Марица" и АМ „Струма". Запазено бе доброто темпо на работа по АМ „Тракия", а от месец октомври българските граждани могат да ползват и новоизградения пътен възел при Стара Загора, който е част от лот 2 на магистралата.
Проектът за разширението на софийското метро навлезе в заключителната си фаза, а със средства от оперативната програма бяха закупени 18 нови метровлака.