По думите на министъра има значителни пропуски в работата на автомобилната администрация.

Във връзка с трагичния инцидент на магистрала "Тракия"  Московски съобщи пред БНТ, че е наредил проверка за пълно разследване на лиценза на фирмата превозвач, техническата изправност на автобуса и фирмата, извършила техническия преглед. 

Катастрофата стана около 1 часа в нощта срещу сряда на 126-ия километър от магистрала "Тракия". Автобусът на фирма "Ентуртранс", пътуващ по маршрута София-Бургас, се  преобъръща и запалва. Осем души загинаха, като най-малката жертва е 14-годишно момиче. 18 души са ранени. 

Катастрофиралият автобус по документи е собственост на фирма „Бургас тур 90", но е отдаден под наем на транспортната компания „Ентуртранс". И двете фирми са собственост на турски граждани.

"Договорът между „Бургас тур 90” и „Ентуртранс” е изтекъл на 1 април тази година. В началото на юни екип на ДАИ е правил проверка, но интересно защо не са установили, че има нов талон на този автобус, който вече не е на името на „Ентуртранс”, а е на „Бургас тур 90”. По никакъв начин не е уведомен ДАИ за смяната на собствеността, респективно те правят проверка, пък не го констатират. Имам сериозни съмнения, че пунктът, който провежда техническите прегледи, извършва фиктивни такива", изтъкна още Московски по БНТ, цитиран от "Фокус".

Материалите от проверката, назначена от транспортния министър, ще бъдат дадени на прокуратурата.  Московски беше категоричен, че ще има проверки в регионалните дирекции на ДАИ в цялата страна.

"За съжаление обаче отново става въпрос за автобус, който е на 23 години - стар. Така че ние много детайлно ще анализираме дори включително и законовите промени, които по някакъв начин да спрат това, което се случва по пътищата", заяви Московски.

Все още няма окончателна версия за катастрофата. Факт е,че има счупена греда на автобуса и разкъсана гума. Не се изключва версията шофьорът да е заспал. Автобусът, произведен преди 23 години, е минал технически преглед в началото на март.

Превозвачът "Ентуртранс" е известен на автомобилната инспекция, като редовният нередовен, установи БНТ.
 "Ние сме я проверявали много пъти фирмата, има много жалби, много актове сме й писали",  каза Николай Милушев, директор на ДАИ-Бургас. По думите му най-честите нарушения, за които инспекцията е  санкционирала фирмата са за неизпълнение на маршрутните разписания.
"Последният така фрапиращ случай, доколкото си спомням беше скоро - продадени билети на пътниците - автобус няма", спомня си Милушев.

Актовете на инспекторите обаче са обжалвани от „Ентуртранс", съдът ги е отменил и така лицензът на фирмата не може да бъде отнет.

Само преди месец шофьорът на злополучния автобус Светослав Димитров е санкциониран, защото не е почивал според регламента. Сега в катастрофата на АМ "Тракия" смъртта намира неговия колега Иван Чакъров.

"Бяхме много добри приятели, много сме си помагали. Той имаше проблеми, продаде си апартамента. Купи си друг в Меден рудник, кредити трудно обслужваше. Помогнах му да си намери работа, почна там, ама нещо не плащаха както трябва и даже днес имахме среща отново да търся някакъв начин да му помогна",  разказа Тодор Иванов, приятел на загиналия Иван Чакъров.

Оказа се, че не само Иван Чакъров е имал проблем с получаването на заплатата си от „Ентуртранс". Бивши шофьори разказаха, че фирмата им дължи много пари.

Собственикът на фирмата превозвач “Ентуртранс” е с криминално минало, бил е арестуван през ноември 2009 г., стана ясно още днес.
Състояние на пострадалите
Още един пациент е настанен в Клиниката по анестезиология, реанимация и интензивна терапия (КАРИТ), съобщи за "Фокус" Донка Нинкова, от пресцентъра на Университетска болница. Това е 52 - годишният Сашо Стоилов от Бургас. В критично състояние все още е и Албена Самуилова, на 46 години, от Бургас. Тя е с тежка черепно-мозъчна травма, на апаратна вентилация и все още с опасност за живота, съобщи доц. Чавдар Стефанов, началник на клиниката.
Състоянието на останалите пациенти, приети в болницата е добро.