Вчера Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) съобщи, че "Метро Кеш енд Кери България", "Билла България", "Кауфланд България ЕООД енд Ко", "ХИТ Хипермаркет", "Максима България" (Т Маркет) и "Пикадили" непряко си обменяли информация за доставни цени, договорени с едни и същи доставчици, както и маркетинговите стратегии на конкурентите.

Според комисията са договаряни отстъки и доставни цени на бързооборотни стоки, предаде Дарик финанс. Засега комисията не е разсъждавала върху това дали се увреждат интересите на потребителите.

"Научихме от вас за решението на комисията, на нас още нищо не ни е изпратено. Ще коментираме, след като се запознаем с цялата информация, а не само по отделни пасажи, които четем в сайтовете", обясни пред в. "Сега" Елена Симеонова, PR на "Метро".
От "Билла" не пожелаха да коментират за момента, но също посочиха, че са научили новината от интернет.
От "Т маркет" също чакат цялото решение.

"Не сме съгласни с това становище на КЗК, ще внесем възражения в определения срок", коментираха от "Кауфланд България" за в. "24 часа".

По закон търговските вериги имат право да възразят до 60 дни и да бъдат изслушани. След това комисията ще обяви финалното си решение за картела и размера на санкциите.
Веригите могат да се ангажират, че ще прекратят нарушението.

Санкция обаче може да няма. Санкцията е крайна мярка, а в случай, че се стигне до глоба – законът предвижда до 10% от размера на оборота на предприятието, обясни пред Дарик финанс Дарин Станков, който ръководи дирекция „Антитръст и концентрация” в КЗК.

Антимонополистите започнаха производството за установяване на картелно споразумение още през май 2009 г. по жалба на доставчици, че хипермаркетите им извиват ръцете.

Може да се помисли за подобрения в законодателството, които „превантивно да обезкуражат” картелни споразумения. бе категоричен пред журналисти икономическият министър Трайчо Трайков.