Очаква се делото да влезе в съда преди началото на лятната съдебна ваканция, каза директорът на Националната следствена служба Евгени Диков, цитиран от БНР.

На подсъдимата скамейка ще застанат само двамата машинисти на първия локомотив на дерайлиралия влак Димитър Михнев и Радослав Петков

Експертизата и докладът на Транспортното министерство са категорични, че причината за дерайлирането на влака е почти два пъти по-високата от разрешената скорост. Последвалата експлозия е следствие от това.

Установено е било и че фирмата - собственик на влаковата композиция е осигурявала време за почивка на машинистите и им създала нормални условия на труд.

Що се отнася до инфраструктурата, която е известно, че е стара, Диков коментира, че именно затова е имало ограничение на скоростта до 40 км, което машинистите от първия локомотив са нарушили: "Те затова пътуват по двама в първия локомотив. Ако първо лице машинист не забележи сигнала на светофара или другите светрлинни сигнали, вторият е длъжен да реагира. Може би и рутината им е изиграла лоша шега, защото обикновено са минавали транзит през тази гара. Мисля, че няколко седмици преди това имат указания, че на тази гара трябва да спрат и да изчакат пътническия влак. Не им е за пръв път това минаване, но просто най-вероятно, пак казвам, поради рутината, която са имали отпреди, са решили да преминат".

Директорът на Националната следствена служба коментира делото “Хитрино“ преди откриването на първите преки избори за членове на следващия ВСС от професионалната квота.

Евгени Диков е единственият кандидат за единствената следователска позиция в съвета.