Партия ВМРО поиска чрез промени в Закона за личните данни всички сайтове, определящи се като медии, да се регистрират като администратори на лични данни по закона. 

В мотивите е записано, че сайтовете трябва да публикуват на видно място имена, адрес, телефон и имейл на лице за контакт. Такива са изискванията и на задължителния за ЕС GDPR.

"IP адресът е част от "пакета" лични данни на всяко физическо или юридическо лице. По тази причина ние от ВМРО предлагаме платформите, сайтовете и каналите в интернет, които се определят като медии, по силата на предложените промени в Закона за радио и телевизия да бъдат задължени да спазват и изискванията на GDPR и Закона за защита на личните данни. По този начин упоменатото лице ще носи отговорност за законността при обработване на лични данни и разпространяване на дезинформация в интернет средата чрез публикувани на собствения от него интернет сайт, платформа, профил в социална мрежа или интернет блог", пишат от партията на Красимир Каракачанов.

Според тях, това ще даде възможност за изсветляване не само на собствеността на медиите, но и за персонализиране на отговорността по отношение на разпространението на фалшиви новини.

От ВМРО искат промяната, тъй като според тях проблемът е именно този - липсата на прозрачност и яснота за това кой реално стои зад публикациите в интернет.

"Докато сайтовете, които работят "на светло", имат редколегия и статиите, публикувани в тях, са подписани с името на реален автор, то има десетки такива, които се крият зад анонимността на мрежата и разпространяват статии с напълно невярно съдържание. В условията на световна пандемия станахме свидетели на престъпни по своето съдържание и последици текстове, за които никой не може да потърси отговорност, тъй като самоличността на собственика на платформата или авторът на публикацията са неизвестни. Това може да бъде преодоляно и ние предлагаме работещ механизъм чрез Закона за защита на личните данни", обобщават от ВМРО.

През месец март депутатите от ВМРО внесоха промени в Закона за радиото и телевизията, чиято цел е да се спре дейността на сайтове фантоми, като подлагат на регулация всички онлайн платформи с медийно съдържание.

Според текстовете онези, които искат да се позиционират като медии, трябва да се регистрират в един регистър към СЕМ и оттам нататък те носят отговорност за медийното си съдържание.