Няколко души са отговорни за огледа на железните пътища, заяви за Дарик бившият директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" Милчо Ламбрев. Той обясни, че линиите трябва да се преглеждат всеки ден, а през есента се прави оглед на терена и при нужда се наемат алпинисти, които да укрепят скатовете.

Два огромни скални къса, тежащи над 50 тона, се стовариха снощи към 19:00 ч. на релсите след последния тунел в Кресненското дефиле в посока Симитли. Влакът, идващ от Петрич, се удари в падналата върху железния път скала и дерайлира.

Осем души пострадаха при инцидента. В болница без опасност за живота остават трима - помощник-машинистът, който е с комоцио, началник влака и един от пътниците, които имат разкъсани рани.

Скалният отломък е много голям и изглежда е паднал отвисоко, каза Ламбрев. По думите му, това означава, че проблемният участък е бил извън зрителния обхват на служителя, който е проверявал линията.

"В тази местност, където е опасно за движението, трябва да има кантонер, който да минава всеки ден през участъка и да наблюдава тези места. Това е задължение на началника на железопътния участък или на мобилната група на тази територия. Отделно има контрольор, който се занимава с железния път и със съоръженията към него, който също има задача да обикаля и да знае какво е състоянието на всички съоръжения по железопътното трасе", коментира Ламбрев.

"Благоприятната ситуация в момента е, че е имало нещо като плъзгателен език, който е помогнал на тези големи късове да отскочат и да минат през линията, от другата страна, като по този начин ударът на локомотива е запазил той да остане на трасето, а не да излети надолу към дерето. Тоест този скален къс е задържал локомотива в близост до ската", отбеляза експертът.

Аварийни екипи на Национална компания "Железопътна инфраструктура" отстраняват скалната маса. Извършва се пълен оглед на целия скален откос, който е над линията. Междувременно е започнала работата по разбиване и отстраняване на скалните късове от железния път. На място е пристигнала тежка пътна механизация за извозването им. Предстои вдигане на локомотива.

До 48 часа се очаква движението на влаковете между Петрич и Благоевград да бъде възстановено.