EPA/БГНЕС
Съдът отмени глоба на ”Кингс табако” за незаконна реклама
Петчленен състав на Върховния административен съд (ВАС) изненадващо отмени решение на Комисията за защита на конкуренцията за забранена реклама на цигари на пловдивската фабрика "Кингс табако".
През юни 2010 г. КЗК установи, че фирмата е нарушила правилата на лоялната конкуренция. Производството бе образувано по искане на Сдружение "Българска асоциация на тютюневата индустрия" (БАТИ) по повод рекламата на цигари The King и Merilyn Slims.
Комисията глоби "Кингс табако" с имуществена санкция от 333 160 лв. Наложени бяха и глоби за заблуждаваща реклама на "Кингс Табако" и на собственика на марката "Финансконсулт" ЕООД - 3560 лв. и 7120 лв., за надписа на цигарите по билбордовете "2,80 лв. промоционална цена".
Цената на тютюневите изделия, като вид акцизна стока, се определя с наредба на Министерски съвет и не подлежи на промени, поради което поставянето на надпис "промоционална" създава погрешна представа у потребителя, че се касае за отбив от цената, обясниха тогава от КЗК.
Оказа се, че в клипове на поп фокл песни в ефира на музикалния канал "Планета ТВ" от средата на 2009 г. по явен или скрит начин се рекламират въпросните цигари, което е в абсолютно противоречие със регламентираните забрани за реклама на такъв вид продукти. Отделно певците рекламираха цигарите в интервюта по вестници и списания.
На 12 юли 2011 г. Тричленен състав на ВАС потвърди решението на КЗК, но намали санкциите на "Кингс Табако" и "Финансконсулт" съответно на 83 290 лв. и на 3560 лв. на основание съществуващата икономическа криза.
Въпреки признатата с горното съдебно решение забранена реклама на цигарите, петчленен състав на ВАС с решение от 1 март отмени окончателно решението на КЗК, съобщават днес от комисията. Мотивите не се съобщават.
Решението на ВАС е окончателно.
Комисията глоби "Кингс табако" с имуществена санкция от 333 160 лв. Наложени бяха и глоби за заблуждаваща реклама на "Кингс Табако" и на собственика на марката "Финансконсулт" ЕООД - 3560 лв. и 7120 лв., за надписа на цигарите по билбордовете "2,80 лв. промоционална цена".
Цената на тютюневите изделия, като вид акцизна стока, се определя с наредба на Министерски съвет и не подлежи на промени, поради което поставянето на надпис "промоционална" създава погрешна представа у потребителя, че се касае за отбив от цената, обясниха тогава от КЗК.
Оказа се, че в клипове на поп фокл песни в ефира на музикалния канал "Планета ТВ" от средата на 2009 г. по явен или скрит начин се рекламират въпросните цигари, което е в абсолютно противоречие със регламентираните забрани за реклама на такъв вид продукти. Отделно певците рекламираха цигарите в интервюта по вестници и списания.
На 12 юли 2011 г. Тричленен състав на ВАС потвърди решението на КЗК, но намали санкциите на "Кингс Табако" и "Финансконсулт" съответно на 83 290 лв. и на 3560 лв. на основание съществуващата икономическа криза.
Въпреки признатата с горното съдебно решение забранена реклама на цигарите, петчленен състав на ВАС с решение от 1 март отмени окончателно решението на КЗК, съобщават днес от комисията. Мотивите не се съобщават.
Решението на ВАС е окончателно.
ИЗБРАНО
ИЗБРАНО