Това съобщава  Севдалин Спасов, председател на националния съюз на търговците от бранша, цитиран днес от „Монитор". "Дрипшопове" нарича всекидневникът магазините за дрехи на старо.

„Пазарът е силно конкурентен, защото сме в ЕС и всеки може да внася и да продава”, казва Спасов.

Основните доставки са от Европа - Германия, скандинавските страни, Италия. Има и внос от САЩ и Канада, но делът му от пазара е десетина процента.

"Много се разрасна и онлайн търговията, която зае дял от над една пета - казва председателят на браншовия съюз. - Темповете на развитие на тези сайтове са високи и те вече са сериозни конкуренти на класическите магазини."

Спасов допълва, че динамиката в този бизнес е голяма. Откриването на магазин излиза към 10 000 лв., които лесно се прежалват. Но пък 20-30% от магазините затварят до шестия месец.

Пазарът ни обаче бил е стабилен и продължава да расте. „По груби данни в сектора са заети около 20 000 души - казва браншовикът. - Има много фирми, които внасят стока, сортират я и я реекспортират".

Информация на агенция „Митници” сочи, че за 2016 г. и първите 2 месеца на 2017 г. само от страни извън ЕС сме внесли 12,4 тона дрехи втора употреба на стойност 22,07 милиона лева.