Рали състезател: Двойна или тройна мантинела щеше да спаси хората от автобуса

Асфалтът на мястото, където е станала трагедията е износен и хлъзгав, казва Григор Григоров

Обратно в новината

Коментари - Рали състезател: Двойна или тройна мантинела щеше да спаси хората от автобуса | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Това въобще не е мантинела за такъв участък и то сложена след някакво боядисано тротоарче дето май само идиот може да реши да се ''разхожда'' по него.. И единична да беше ама поставена където трябва и както трябва и да е реална мантинела може да помогне повече от това боядисаното бордюрче...дето струва сигурно колкото реална мантинела..

Без да коментирам конкретния случай с автобуса, точно тук е причината за 90% от катастрофите - неспособност да се прецени ситуацията.

Съвсем нов път, на който изведнъж се появяват критични участъци. Всъщност причината е натрупването на критични грешки от страна на критични умове.

Другари,защо НЕ ПОДКРЕПЯТЕ ПРОСТОТИИТЕ,КОИТО ПИША ОТ СУТРИНТА???!!!

мантинелата-направо с кеф щяха да се блъскат в нея...

Другари,защо ме ОСТАВЯТЕ САМ?Пиша на няколко места и НЕ МОГА ДА СКОЛАСАМ С ПРОСТОТИИТЕ СИ!!!...

Най важно е адекватността на шофьорът, всичко останало е проветрение на белите дробове !

"Искам да изкажа съболезнования на близките на загиналите. Шофьорите трябва да са много по-внимателни и да не разчитат на знаците и институциите, а да преценяват ситуацията", добави още той. По-добре не може да се каже. Герберите да продължават да пишат.

Гадните пенсионери /повечето са от БСП/ ми зядоха любичия асфалт. Пада им се. Сега ще къркаме с Московски, но няма да му позволя да ме вози пиян отпред на неразрешено трасе със свръхмощна моторна шейна.

Ти да не си пиян или дрогиран, или си не нормален? Това са хора. Да почиват в мир

Писна ми от „експерти” тези дни !!! Асфалта бил износен , хора водачът на автобуса е бил длъжен да съобрази скоростта и траекторията на движение със всички условия-асфалт, дъжд, вятър и т.н. Ако времето не е позволявало да се движи да беше спрял бракмата си!!!!!!!

По твоята логика всички трябва да спрем, защото всички новопостроени и ремонтирани пътища имат ПО МНОГО участъци неотговарящи на нормите.

Начело на държавата стои гангстер. А вие умувайте драги мои.

Удивително е да обвиняваш пътя, когато водачът е карал с превишена скорост и е изгубил управление върху моторното превозно средство. Но е още по- удивително да караш всички да забравят същественото и да повярват в несъщественото! "На крива ракета, космосът и пречи"! Вие сте слепи за активното мероприятие срещу "Трейс груп" и гледате асфалт, който е напълно нормален. Не гледате, какви са гумите на автобуса, които следва да са показани от бдителните журналисти, но говорите важно за наклона на пътя... Явно проблемът е във вас, а не в шофьора, който уби 17 и рани 25 човека, защото е карал с превишена скорост в дъжда. Вие сте шансът този шофьор да бъде такъв, защото самите вие сте такива. Това е ваша интелектуална катастрофа, а жертвите са проява а вашето изкривено мислене, като вашият мащаб са президента, премиера- хора с изкривено светоусещане. Колко е жалко, че живеем по едно време!

Удивително е как служителите на Трейс пишете по форумите глупости. Съвест нямате ли бе? Печелите всички държавни поръчки, строите некачествено и заради лошия ви асфалт умират хора. Вие сте убийци, продали сте душите си за 264% печалба.

Нямам нищо общо с Трейс. Прочети чл. 20 от ЗДвП Сляпата тълпа си играе на драго сърце с огъня на кладите. Преди да пишеш за съвест, първо се ограмоти.

Едно време по соца при острите завои имаше няколко реда автомобилни гуми, циментирани в основата си в земята. Вместо мантинели. Мисля че имаше и мантинели, а зад тях и такива гуми. Не знам доколко са били ефективни. Но вероятно няма да спрат тежък тир или голям автобус. И между другото този автобус от катастрофата не е от големите и тежките., нито се е движил бързо. В нормална държава това място щеше да бъде добре обезопасено. В такива държави наблягат и на малките детайли и го правят умно, практично и добре изглеждащо.

Във времената на всеобщ дефицит, това никога не го е имало. Мантинелите трябва да са гъвкави, за да могат при удар да поемат удара и да намалят пораженията върху колата, а силата на удара да ги деформира. Абсолютна глупост е да бетонираш такива съоръжения.

Значи става ясно, че цели 5 - ПЕТ пъти държавата искала компанията да си свърши както трябва работата по опасния участък за заплатените й за ДОБРА работа участък, и нищо не е направено!?!? Пет пъти ДЪРЖАВАТА СЕ МОЛИ НА НЯКОЙ, НА КОГОТО Е ПЛАТИЛА, за да си свърши работата както трябва!?! Когато правеха цирка с Иванмева я разкарваха като мечка на верижка часове наред с белезници часове наред, а там убити, и то толкова няма, дири май и престъпление няма, ако се има предвид кметицата само... И от кога държавата СЕ МОЛИ на едни, и преследва яростно други!?! Въпросът, разбира се, е риторичен, най-малкото защото явно няма държава, а ... ШАЙКА “ХИТРЕЦИ”!

Къде видяхте тая ''държава'' само се питам..Та нали наименованието ''държава'' се е вплело заедно с ''бизнесмените'' заедно в кражбите и далаверите и освен да си пишат ''писъмца'' да симулират работа истинска такава няма как да вършат защото ще е против интересите им..

Когато се кара невнимателно, безразсъдно и бързо не е виновен асвалта!!! Все пак автобуса не е бил на рали!!! Въпреки, че наблюдавайки автобусите по родната пътна мрежа винаги оставам с впечатлението, че участват в някакво рали!!!

Чукайте на дърво да не ви изкарат и вас безразсъден и невнимателен ......

Чудно ми е как биволицата от Крушовица още не се е изходила по въпроса?

Всеки с дертовете и акъла си. Кой за каквото се чуди, според акъла му или липсата му.

Защо трябва да обръща внимание на тъпи Деменцирани пенсионери като теб , въпроса друг !!

Докато има корупция на всяко едно ниво така ще е .

В България като цяло се забелязва крещяща и вече смъртоносна липса на умствен капацитет на управляващите и елита, която липса те опитват да прикриват със селска хитрост и се успокояват и оправдават пред себе си и тези около тях със стремеж и демонстриране на лично благополучие, най-често придобито чрез корупция, различни далавери и компромиси със съвестта, задълженията си и чорала, и обществените очаквания!

България не може да си позволи да губи повече българи при нелепи инциденти, независимо от причините, които всичките в крайна сметка са СУБЕКТИВНИ!!!, било по вина на участниците в движението, било заради не добре или небрежно свършена и необмислена работа по обезопасяването на ... КРИТИЧНИТЕ УЧАСТНИЦИ! Необходимо е от многото работи, които се отчитат като количество завършени да се наблегне на качеството и особено върху ОПАСНИТЕ УЧАСТЪЦИ (както и подготовката на шофъорите, особено квалификацията на онези, които превозват хора, а и товари) Тоест, ако трябва да не се завърши една магистрала, но милионите к десетките милиони да се пренасочат към предварително идентифицираните опасни участници от пътя и тези места да бъдат обезопасени, но без да се претупват само за да се отчете дейност и “да се усвоят едни пари”! Това просто не бива и не може да продължава така, това е безумие, самоубийство! И то съзнателно, от глупост и/или престъпна небрежност!

Щом имат умствен дефицит, а другите правят икономически гяволъци и си спестяват от материали и средства, нищо не може да помогне! Хайде да си го кажем "право куме в очи". И дори тройно да увеличат застраховките за гражданската, пак няма да даде никакви резултати. Пътят на писаните мерки и забрани е погрешен - трябва да се работи с хората, да им се втълпява денонощно, че веднъж живеят за кратко на тази земя и нямат втори шанс! Още от малки и навсякъде. А и да се дават положителни примери, не "щом те могат, защо и аз да не надувам".

Какъвто и да е пътя,мантинелите, времето и т.н.човекът,който е седнал зад волана е длъжен да внимава.В края на крайщата нали и други автомобили непрекъснато минават от там,пък само на автобусът му пречил завоя? Бог да ги прости загиналите.

МАНТИНЕЛАТА Е ХИЛАВА! ИСКАМ ДА ЗНАМ ЗА КАКВА МАНТИНЕЛА Е ПЛАТЕНО?

никъде в оферти и договори не се упоменава каква ще е мантинелата, просто пише мантинела с висока цена, но както винаги се слага тази с най-ниско качество, просто защото трябва да се усвоят едни 21 млн. лева.

Управляващите от ГЕРБ и техните господари, уважаваните от БГ народ Олигарси и Свръх КОМУНИСТИ - Доган, Пеевски, Златев и Михайлов , умело консумират пасивнпстта и глупостта ни. В крайна сметка те искат парите ни, а не да сме живи. Цигани бол, те ще гласуват за тях, а простия български народ да си сърба попарата след като може да избере БОКО тиквата за 3ти мандат.

Стига политика бе лайнар.

И едно пояснение. Рали състезателят говори за “леко късен апекс”. Простичко казано, апекс е мислената точка в която завоя се “отваря” и пилота настъпва яко газта.

Постоянно икономисват на нашата безопасност и здраве Управляващите от Герб ! Трябвало е да се постави усилена мантинела , всички видяхме по БТВ каква имитация са поставили изпълнителите ! От времето когато започна да Управлява ГЕРБ , цената за строителството на пътища и Магистрали нарасна с 10 пъти ,но не станаха по-качествени и по-безопасни в момента в България са най-скъпите в Света пътища за километър ! Време е това Правителство да си ходи , имат един фалшив Депутат и един Министър който покровителства издателите на фалшиви шофьорски книжки ! Освободете ни от присъствието си Гробари !

Като чета коментарите,идвам до извода,че ще продължите да се трепете като мухи !Един карал като луд и мантинела го спасила,друг магистралата му била крива,на трети,асфалта му бил хлъзгав и т.н . Докато чакате някой да направи нещо и да ви обезопаси,а не разберете ,че здравето и живота ви и на вас и на вашите близки е само във вашите ръце,жална ви майка !Айде,приятно трепане,от бай ви Тодор !

Байо, единствения начин да няма ПТП-та, е да спре движението... Акълите се ги в дупи заврете...

Пътищата в България са отвратителни, повечето от автомобилите отдавна трябва да са отишли за скрап, а много от шофьорите карат като ненормални. Цяло чудо е че жертвите на катастрофи са толкова малко.

има опасност жертвите да са повече, защото доста шъофъори се чувстват като Супермани и ще настъпят яко газта!

Аз мисля,че четворни мантинели са най-сигурни !А,бе,смешник,какви мантинели са те наели !Едно време,когато още нямаше асфалт, всички пътища бяха на паваж и за мантинели не бяхме чували,какво спасяваше хората ?Леко да заръми и паважа ставаше на ледена пързалка !Уменията и внимателното каране на шофьорете ги спасявашеда ти го кажа,ако не знаеш !

Смешник си ти, бай Тодоре. Двойна мантинела със здрави бетонни основи на вертикалните релси ще спрат дори и движещ се с над 50км/ч "изгубил" сцепление танк. Лично мен бай Тодоре, мантинела от старите ми е спасявала живота от страничен удар с над 100км/ч, като само се огъна и буквално ме предпази от фатален край. Само на около метър зад нея бяха наредени като войници една дозина 100 годишни букаци. Жив и здрав съм благодарение на мантинелата. Слава Богу.

Да речем , че си прав. На теб известно ли ти е, че това не може да се осъществи в България, ако ще утре да открием най-богатото петролно находище в света на наша територия ? Поддържана страна, неизпусната страна, неокрадена страна, страна без 'скроен костюм', страна на която не й е сложен (Х) Хасковски номер, все още може да се пробваш да я закърпиш. Във всички останали случаи, просто избирайте кой ша гаси ламбата последен и толкова.

Защо пропада магистрала Тракия, дори след скорошни ремонти??? Защото, за основа са ползвали пепел, а не инертни материали, да е ниска цената, да се хвали Бойко! Всичко построено е с ниско качество! После защо като караш е пълно с кръстове и снимки.

пепел ти на устата? би ли просветлил нас, неуките, какво точно е пепел? и "пепелта" по какво се различава от инертните материали ? аз дори направиш ресърч, за да не кажеш че съм голословен: ето цитат от търговски сайт: Инертни материали Инертните строителни материали се използват като основна съставка за производството на всякакви строителни смеси, като добавка, необходима за създаването на определени свойства на композитния материал, за дренаж под пътища и основи, и др. Мраморното брашно например е .... значи брашното е инертен материал (според този търговски сайт който го продава) но пепелта не е ? как се обърках сега...

Въпросът е защо магистралата пропада в рамките на две години след пуска, при положение , че е строена на цени катов Западна Европа, а не какво е пепел? Човека казва, че основата е ефтина и некачествена

Не измествай въпроса !Тук коментираме катастрофата до Своге,а не магистрала Тракия !

Виновен е шофьора, а не пътя, защото той носи пълната отговорност за управлението на автобуса. Още повече, че познава добре този път. Никой не казва какви са гумите, които са основен фактор за сцеплението и техническото състояние на машината. Шофьорът е собственик на фирмата. Всички говорят само за пътя, което значи че са платени плювачи, което не значи, че пътят няма проблем, дори напротив, но да говориш, че само той е виновен е нелепо.

Все едно да кажеш, че учителят е виновен кога има двойкаджии в класа, Та и твоята такава...

учителят ? естествено че е виновен ако има двойкаджии? учителат не е читател по новините. Ако това ставаше, щеше да има по един телевизор в клас и някой да пуска записи? учителят трябва да поднесе материала така, че да е интересен за всички. Да познава особеностите на децата, да ги мотивира и да им направи темата интересна. а? ко ? не разбра ли?

...хиляда коментара и сто статии най накрая намерих един, който да постави въпроса за гумите. Моите уважения. Представи си за каква кьорава държава става дума ? Във всеки друг случай, в законова държава, един от първите въпроси, които разглеждат експертите, е състоянието на гумите.

При ограничение 40 км/час, при такива тежки условия трябва да караш с 30 км/час максимално и то при положение че гуми и автобус са в добро състояние. А той карал с 49 км/час. Това си е живо хиракири! Сигурно ще намали ако му заледят пътя! В цялото уравнение, човекът е най-слабия фактор!

говорят за гумите, защото вероятно са добри.

Аз считам, че всички участници са виновни и най-вече т. нар. държавни институции. Все по-ясно проличава мърливото харчене на милиони за строителство на пътища и магистрали, защото по показател пари/сигурност резултатите са плачевни. В подобни случаи вината трябва да се разпределя процентно, както при морските катастрофи. От измислените от Главния Шопар на Републиката три версии на търсене на вина - инфраструктура, превозно средство (шофьор) и фирма превозвач считам, че вината трябва да бъде разпределена съответно 80%:15%:5%. Защото стопанинът на пътищата (отворкото министър с играещи очички зад очилцата), след като призна лошото състояние на пътя се опита да се скрие зад пет предупреждения към фирмата-строител, фирмата строител твърди, че ремонта е приет от АПИ (чиновниците на министърчето) без забележки и че органите на МВР също са подавали сигнали, без да се сетят за най-елементарното – вместо 40 км разрешена максимална скорост да поставят знак примерно за 20 км максимум, след като състоянието на участъка доказано не позволява повече. Защото неизвършения навреме преглед, превишената скорост с 13 км/час и предишните нарушения на шофьора са по-скоро формални, а не съществени. Това е мое мнение и не задължавам никого да го приеме. Не ми е ясно, защо цялата вина (както във всички други случаи) се натресе на водача на автобуса за по-лесно, при положение че предпоставките за подобни казуси останават и така ще продължи успешното изтребление на нацията от нейните институции. Бог да прости загиналите, съболезнования на близките и успешно възстановяване на пострадалите все още живи. PS - Усещам как Асфалт Паша и неговите везири ще повръщат асфалт. От преяждане. С асфалт. Независимо от това, че и този път следите ще бъдат заметени. Защото „материалът” не е толкова лош, колкото му се иска на Пашата.

отличен коментар! дълбоко аналитичен и прецизен. а от тук накъде? да вкараме 15 % от шофьора в затвора! и останалите виновници, пропорцианално на твоята дълбоко аналитична идея?

,,,, да бил карал бавно! Вий чувате ли съ! в тез ситуации съ кара на задин, ясно л' ви е!

шуфьоръ жив ли я бря! що ни гу разпните, вя! ам ко чакати ощи!

Еиии аман от тъпи и некомпетентни коментатори ! то не беше асвалт мантинели икакво ли не . Всъшност ако шофьора беше намалил на мокрия път никакви мантинели и асвалт нямаше да коментират разни тъпанари!

Ако специалистите направят тестове на асфалт положен при комуниста Тодор Живков и асфалт положен от неговия наследник и бодигард, комуниста Бойко Борисов ще останат изненадани от резултатие. При Тодоровия асфалт автомобила губи сцепление на сух път при скорост 70-80 км/ч, докато при Борисовия асфалт автомобила губи сцепление на сух път между 40-50 км/ч.

Егати смешника! Тройна мантинела...а не може ли бетонен зид..? или нов шифьор за по-евтино?

Точно така, но тогава шайката на тиквата нямаше да прибере разликата в сметките си! БЛЕЙТЕ ОВЦЕ!

53 км/ч при ограничение 40 и лоши мет. условия, автобус... Какво повече?...

Тахометъра е нещото дето измерва скороста на автобуса. Същото нещо дето го има и в самолетите и го чагъркат после са да го извадят от остатъците на аероиплана. Разликата само е ,че самолетите падат от небето а автобусите от разнебитени пътища без здрави мантинели.

в кои самолети има тахометър? нещо да не бъркаш?

А защо не петорна мантинела?! Но според мен с друг шофьор би било най-добре! Карат като невидели, после всички плачем! Сигурно е гонил график.

Каквато трябва,такава.На тебе какво ти пречи.

Шофьорът е опитен, карал е линейка в София по соц-а. Тогава книжките се взимаха с изпити, още повече на отговорна работа.

един такъв ни блъсна на витиня ,излезе от помощния път и тръгна да пресича магистралата , ако е същия трябва да го обесят ! сега е повече от ясно -шофьор на линейка ! какво по-лошо?

Предлагам да се изменят измененията на закона и на всеки автобус вътре над седалките на пенсионерите да се слагат ролбарове защото пътищата са в критично състояние ,а мантинелите само подпират тревата около тях!

Повечет от писачите по темата ме хваща страх като чета само. Какво остава да кажат хората като мен с няколко стотин хиляди километра изминати по върпосния път - ремонтиран в края на соца, целия осеян с дупки и ремонтиран по време на Гроб. Пътя е трагичен! Уви този ремонт с много крадене е почти като да не се беше ремонитрал. Има места на които е по зле от преди ремонта!

Имало е свидетели на трагедията. Автомобили които са били на пътното платно. Къде са? Кои са?

Имало е свидетели на трагедията. Автомобили които са били на пътното платно. Къде са ? Защо никой не казва,че са ибягали? А и след трагедията ,очевидци помагащи на хората от автобуса споменават,че много коли са намалили да гледат сеир,но не единици от тях са се притекли на помощ!

С какво може да помогне един неподготвен човек? Да дърпа пострадалите за ипотрошените ръце и крака, ил ида тръгне да ги вади от рейса, че да им се умножат вътрешните кръвоизливи? Пита се в задачката , защо линейките са дошли след часове? В правителствена болница дежурят хеликоптери. Те само за Борисов ли са?

Линейките са дошли 20 -25 мин след подаване на сигнала за ПТП.Абе бунак ти карал ли си 40 км за 20 мин в тия завой с насрещни тирове и селяни дебили а ? Дано не ти се налага да те возят на линейка при такива пътни условия .Аз карам линейка и знам какви сте дебили на пътя и как отстъпвате път пред сирена и лампа ...Ай сиктир сега и линейките ви виновни че немате акъл и се трепете като мухи.

В по-първите новини, по това ПТП в дефилето, се споменаваше за "компания" от четири леки коли на автобуса-убиец.... След това, евентуално и за жертви в автомобилите, а после, че са напуснали ПТП -то почти веднага, след като са видели, че автобуса е потънал в бездната??? Аз питам, КОИ са тези мистериозни автомобили, и в тях случайно пътувал ли е няКОЙ от шайката на ГЕРБ... и защо ниКОЙ не ги издирва, след като грубо са нарушили ЗДВП, напускайки ПТП-то......

Асфалта не се е износил по-завчера и шофьора не е минавал за първи път този участък. Хората са сигнализирали че пътя е опасен там. Щом като пътя не е планиран за ремонт, поне трябваше да сложат знаци и шофьорите да внимават от само себе си.

В по-първите новини, по това ПТП в дефилето, се споменаваше за "компания" от четири леки коли на автобуса-убиец.... След това, евентуално и за жертви в автомобилите, а после, че са напуснали ПТП -то почти веднага, след като са видели, че автобуса е потънал в бездната??? Аз питам, КОИ са тези мистериозни автомобили, и в тях случайно пътувал ли е няКОЙ от фамилията Радеви... и защо ниКОЙ не ги издирва, след като грубо са нарушили ЗДВП, напускайки ПТП-то......

Мантинелите се поставят да пазят завет на пътя ,да не духа много вятър в гумите на хората!

разбирач , няма да ти пиша за център на масите , само да знаеш , че мантинелата е по-ниска /доста/ от гумата на автобуса . Стига с тея тъпотии дайте нещо по-смислено.

Мантинели има и по 2 метра, отвори един проспект и ще ти падне ченето. За конкретен вид завой има съответни мантинели, в комплект с всякакви стойки, държачи, амортизатори, болтове, отразители и т.н. Обаче ако тръгнат да слагат такива, няма да остане за четата на Бойко и къщата в Барселона.

има , но не ги ползват като нас ,защото има и водачи , които спазват закона. Тук в случая е такава и е трябвало да се съобрази с това , ако е била 2м. може лида си се блъскаме в нея ? и като знаеш толкова много къде се поставят 2 метрови мантинели?

Като чета какви глупости се пишат тук ,то за пътя , за мантинелата , за дъжда и си мисля , че може да прочета накрая , че пътниците са виновни . пълно безумие!

Това е като застрахованите в Олимпик - сами са си направили избора, и никой не им е длъжен с друго, освен да им харчи данъците. Да, виновни са и бившите командащи на ВВС. Те също карат по пътищата и не са предприели нищо.

Трябва ли да си мълчим за пътя и мантинелата за кеф на крадците гербови

Абе всичко е ясно,ама едно не разбрах ,20 санта мантинела след половин метър тротоар за какво служи? Да кацат врабчетата по нея ли?

и врабчетата ги няма вече!