Рали състезател: Двойна или тройна мантинела щеше да спаси хората от автобуса

Асфалтът на мястото, където е станала трагедията е износен и хлъзгав, казва Григор Григоров

Обратно в новината

Коментари - Рали състезател: Двойна или тройна мантинела щеше да спаси хората от автобуса | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Този пишман "състезател" заслужава 100 тояги на голо за глупостите, които е издрънкал.

Питайте някой космонавт. Той би Ви казал, че тройна титаниева мантинела със сигурност би ги спасила.

И все пак хората не са тръгнали на рали състезание...като участъка е опасен няма да се шофира с 50 км/ час при дъжд. Затова се казва движение със скорост, съобразена с пътните и метеорологичните условия. А не както господата журналя пишат, че шофьорът се движел с ''умерена скорост''...която е спомогнала за ''умерената'' смърт на 17 души и ''умереното'' осакатяване на повече.

2-3 референдума щяха да спасят българия от европата, демокрацията и натото! И нямаше да има милиони убити, отвлечени, осакатени.... но уви!

Завоите,които се затягат/като въпросния/,са много опасни.Но те също трябва да се преминават безопасно.

Центърът на тежестта на автобус с пътници е по-високо от този на автомобил, елементарна физика!!! Състезателят е прав, ако мантинелата е била с височина около около метър и половина, автобусът е можело и да не падне, но с височина под метър, с превишена скорост с 1/3 над допустимата и хлъзгав път в следствие на дъжд и кал , няма шанс да остане на пътя!!!!

неее, трябваше да има тунел! като е в тунел, автобуса няма къде да падне, когато водачат му задреме! само дето ще изтрепе повече хора щото се знае какво стана с оная катастрофа в тунела! колко ли още ид.иоти "експерти" ще си кажат приказката ? шофьора бе иди.оти! единственият отговорен за живота, здравето ти и багажът те, е водачът на автобуса за който си си купил билет да те закара от хасково до карнобат, примерно! шофьора! щото ти не питаш предварително кой е асфалтирал пътя, кой къде какви знаци е поставял, има ли мантинели, и каква им е линейната якост!

Книжка имате ли?

къде там има завой, бе тъп.ако??

Комунистическите лозунги не са за тази статия!!!! Пък и при Социализма, всяка година имаше над 1000 загинали от катастрофи на година!!! Пък и според БСП асфалт не се яде!!!!

Хубаво да не разчитаме на знаците и институциите, така и правим вече десетки години. Но те за какво са и след като харчат камара пари от нашите данъци, не е ли крайно време, наказанията да не бъдат ограничени само до наказания от типа предупреждение за уволнение или преместване на друга държавна служба. Защо държавната служба в Бг е доживотна, а плачат, че са им ниски заплатите?

петорна да сложим , а най добре бетонна,а ?!? Не е ли по добре да спрат да се правят всички на състезатели?! В нормалните страни с много по хубави пътища никой не кара със скорости, като в бГ.

Прав е- вината трябва да се поеме Лично в този случай - Водача , Собственика на Фирмата извършила Ремонта , Хората от АПИ приели пътя . Пиша това заради всички нас - някой от Инститициите да се загрижи за Хилядите Сигнали за Магистрала Тракия преди Стара Загора - ЩЕ СЕ ИЗБИЕМ ТАМ .

Ти си ТОТАЛЕН олигофрен. Хората слагат бетонни блокове и ги натягат един спрямо друг с метални пръти.

Да, жълта.

Един миг невнимание - цял живот страдание .

Подкрепям казаното от колегата по-долу - Инститициите да не закъснеят да се отзоват на ХИЛЯДИТЕ сигнали за магистрала Тракия преди Стара Загора - ЩЕ СЕ ИЗБИЕМ ТАМ!!! Аз също лично съм подавал сигнал. Нови пътища а се разпадат.

За асфалта не знам, няма как да го преценя на око. Но мантинелите са тънки . Направете си труда да ги съпоставите с мантинелите от бай Тошовото време, разликата се вижда.

Миг невнимание- цел живот мъртъв!

Е, то ако сложим двойна мантинела, за нас какво ще остане от ремонта на пътя?!

Като се обърне каруцата, пътища много... 5 пъти са подавали сигнали заради настилката. 5 ПЪТИ!!! КОЙ е главният виновник в БББългария?! МРРБ роди президент и министър за Българското председателство на Съвета на ЕС... Всички те са Нашата гордост!

В по-първите новини, по това ПТП в дефилето, се споменаваше за "компания" от четири леки коли на автобуса-убиец.... След това, евентуално и за жертви в автомобилите, а после, че са напуснали ПТП -то почти веднага, след като са видели, че автобуса е потънал в бездната??? Аз питам, КОИ са тези мистериозни автомобили, и в тях случайно пътувал ли е няКОЙ от фамилията Радеви... и защо ниКОЙ не ги издирва, след като грубо са нарушили ЗДВП, напускайки ПТП-то......

БГ не е писта за състезания за да я опашим с двойни/тройни мантинели.

Само да попитам. Този тахометър коя скорост очита -моментът в който автобусът набрал инерция по пърдзалката и се струполясва във пропаста или като е тръгвал от софия? Питам защото ми се струва ,че шофьорът е спазил ограничението,ама когато автобусът е тръгнал да се пързаля ,човекът може и да е натиснал съединителя от шок ,виждайки че автобусът е станал неуправляем. Една две секудни докато се сгромоляса във пропаста и ето ти ги 10/15 километра скорост горница!

В по-първите новини, по това ПТП в дефилето, се споменаваше за "компания" от четири леки коли на автобуса-убиец.... След това, евентуално и за жертви в автомобилите, а после, че са напуснали ПТП -то почти веднага, след като са видели, че автобуса е потънал в бездната??? Аз питам, КОИ са тези мистериозни автомобили, и в тях случайно пътувал ли е няКОЙ от шайката на ГЕРБ... и защо ниКОЙ не ги издирва, след като грубо са нарушили ЗДВП, напускайки ПТП-то......

Сигурно на Радев балдъзата е бутнала Автобуса в Пропастта . Шерлок Шолмс .

Най-напред моите съоблезнования на невинните жертви от тази ужасна катастрофа. От там насетне дали не се проявява типичната българска черта - да прехвърлим отговорност на "държавата". Тая държава понеже марсианци я управляват, та ние като някакви гости в България и не сме виновни за нищо и нямаме отношение. Пътя може да е бил всякакъв, но точно пък професионален шофьор би трябвало да знаек как да кара в дъжда и какво ограничение да спазва. 40 км ограничение значи максимална допустима скорот, а не средна скорост. В тези условия той е трябвало да кара с 30. Нека да ви кажа, че живея в чужбина и не всички пътиша са така прекрасни както повечето от вас си мислят. При такава катастрофа обаче никога обществото няма да сочи пътя като единствения виновник. Мисленето просто не е такова винаги да се сочи другия и другото. Чисто статистически колко коли са преминали през ремонтирания участък и колко ПТП са станали там? Ако говорим за 1/100 коли да е катастрофирала, то нека приемем, че пътната настилака е единствения проблем. Ако обаче една на 1000 коли е катастрофирала, то това показва, че качеството на пътя сам по себе си нямзм как да е виновен. Аз тук не защитавам изпълнителя "Трейс", защото като цяло те са некадърни и всички знаят как изпълниха част от Западната дъга на София и Тракия. Да се говори обаче как пътя и мантинелата били виновни си е чиста демагогия.

Рали състезателчето явно не знае колко тежи автобус и как се кара автобус с 50 човека? Говорил съм с автобусни шофьори и тираджии и те са ми казвали , че мантинелата се къса като кашкавал от тир или автобус. Иначе да се говори за пътя е пълна измама с цел набеждаване и унищожение на Трйс груп. Нож им се забива от ГЕРБ. На майсторлетата препоръчвам да си прочетете чл. 20 от ЗДвП и да не подскачат за пътя.

"Като се обърне колата, пътища много ..." До преди 30-ина години при разни беди като свогенската трагедия, например, би се говорело за "КОМПЛЕКСНИ ПРИЧИНИ". Формулировката "комплексни причини" е много вярна, защото казва, че всички, които по принцип са могли с нещо да причинят бедата, са го направили и ти върви се оправяй после кой е "по-по-най" в мърляшкия комплекс. Но съм запомнил фразата "комплексни причини" и като сигнал, че за "някого" от едрите причинители се очертаваше по подразбиране минаване метър, а за някой по-дребен - неизбежното пране на пешкира. Е, млад бях, може да съм преценявал погрешно. Свогенската трагедия очевидно има КОМПЛЕКСНИ ПРИЧИНИ.

Ти си написал Виц . Автобусите са с нисък център на тежеста , пътниците са леки , мотора и огромните колелета и шаси са ниско долу . По твоята логика , автобусите ще се обръщат на всеки завой .

още като бесен и скоро няма да има с кой да коментирам ! Докато не проумеете ,че основния проблем е в главите на големия процент "водачи" и в тежкия им крак , а не в мантинелите, няма да спре безумието, което наричате война по пътищата! Те и в САЩ всички са олита щото спазват нискит еограничения и не карат диво като в бГ, нали.

хахахаха, ако си бяха седели в къщи на топло, сега щяха да са си живи и здрави. Така е,кой не си седи в къщи страда. виновен е водача на автобуса. Точка по въпроса. Всичко останало после. Що се касае за застрахователя,ако е вярно ,че тази фирма е застраховала местата в Олимпик , то наследниците на починалите са в проблем ! А този селчо,който поради празната си кратуна е екзекутирал хората, които са му се доверили и са поставили живота си в ръцете му е правил застраховките където е най евтино,такава му е била цялата работа. Внимавайте, когато поверявате живота си в чужди ръце защото ръцете се командват от глава и ако главата е празна,малоумна,безотговорна,престъпна ,мързелива, горделива,злобна,пияна,бедна или за миг се повреди, вие може да загубите живота си.

Говориш с умрелите .

Един внимателен шофьор също щеше да ги спаси.

журналист е най-долната измет на света. Какво се е тупнал тоз пеерас отстрани да снима. Хората и почитта си към загинали не може да отдадат без някой кавал да им навира камери и фото-апарати .. да пишат после жалки статийки. Не снимайте хората .. ми ходете да питатате "умниците" кой е виновен и кой колко окрадна !

Когато превозно средство изгуби сцепление и започне да се пързаля скоростта в началото винаги се повишава, преминавайки от статично в динамично сцепление. При спускане в/ъ такъв гладък асфалт без грам съпротивление/сцепление такъв тонаж става напрактика неуправляем, особено при дъждовни или заснежени условия.

Se taia

Ами хората са го казали още МИНАЛАТА ГОДИНА, когато е имало катастрофа ПАК НА ТОЗИ УЧАСТЪК. Тогава АПИ е издала предписание на Трейс Груп да си оправят бакиите, като крайния срок е бил 15 август тази година. Е, вече няма за какво да бързат....

След Своге посока Мездра, след гара Бов, посока Лъкатник при езерцето, близо до разклона за Дружево на времето имаше една твърде богоугодна кръчма. Правеха превъзходна скара, имаха и едно твърде добро винце. Напивал съм се като казак много пъти когато ходех да катеря скалите.

Ако шофьора, беше карал внимателно! Ако пътниците не бяха пътували! АКО ........! Ами да направим, осем метра мантинела в осем редици и всеки да се блъска в тях, както може, защото ТЕ щели да му спасят живота!? А не е ли по просто, ВСЕКИ да спазва правилника !? А който не го спазва КРАЙ не е шофьор.

Моите съболезнования за загиналите и ранените! Моля не позволявайте да се спекулира от разни недоброжелатални хора и незнайковци с причините за катастрофата. Мантинелата , настилката и метеорологичните условия и т.н. са виновни, нощо такова няма . Мантинелата може да помогне само ако е 170см. висока минимум, а настилката е повече от добра ,няма дупки ,бабуни или други обструкции. Гладкоста само подобрява сцеплението лятно време ,това го знаят и децата , ако автомобила / в случая автобуса е в изправност и с правилните гуми./, но НО/,каза се ,че автобуса няма технически преглед , което само посебе си е достатъчно за определяне на виновния ,тоест Водача и собственика предоставил транспортното средство . От тук нататък е ясно ,че се търси да се оправдае транспортната фирма! Инцидента е на прав участък, няма спирачен път, не е съобразена пътната обстановка и автобуса няма технически преглед /т.е. неизправен/ , всички други предположения са пълни глупости целящи да оправдаят фирмата собственик !

защо не пробват да скъсат холандска или немска мантинела да видиме дали се късат, направени по-добре, поставени където трябва, винаги двойни през метър с байпас ?

единствените, които искат да се оправдаят са Трейс и за разлика от малката транспортна фирма, Трей имат ресурси, имат политически чадър и платени теолове.

Карал е най-малко с двеста,като е наближил завоя е намалил към 45 и после се е хвърлил в пропаста защото -самоубийство един вид.

ся преди малко по новините рекаха, че автобуса първо се е ударил в лявата бетонна ограда дето е на ската да спира камъните и после вече е свил в дясно и е тръгнал към дерето. Демек ако действително е така той първо излиза от неговата лента и влиза в насрещното платно ???? Движи се на зиг-заг??? Тва става единствено като се върти волана. Друг начин няма. Ако допуснем аквапланинг или че предварително Сорос е намазал асвалта с вазелин та да няма сцепление, то траекторията е права линия. Поне така гласи Първия закон на Нютон : Всяко тяло запазва състоянието си на покой или на равномерно и праволинейно движение дотогава, докато външна сила не го изведе от това състояние.

вуйче, това не е велосипед , а 12тонен автобус . С каква скорост трябва да се движи, че да има хидропланинг? айде стуга глупости.

Аз не разбрах, за кой завой става дума, и "скъсен апекс", то явно и журналистът не ги знае, та малко безсмислена е статията. Иначе ми изглежда абсолютно адекватен и нормален автомобилният състезател, де късмет повече такива експерти да има. Жалка картина са милиционерите пишещи тук с присъди, и повтарящи мантрата виновен виновен... а как да съобрази тези неща, които са извън закона, не става ясно. Не може всички да сме автомобилни състезатели - законът не го изисква, както и здравият, не милиционерски разум.

какъв завой бе, не виждаш ли ,че е паднал на правия участък след завоя . и без спирачен път .

Според мен като е видял,че вали ,шофьорът е трябвало да спре автобуса за няколко часа близо до някоя горичка и да се наспи до другият ден . После бааавно бавно да потегли и на първа да кара до крайната дестинация.

Имено!Хвърлил се е в пропаста преднамерено!

е за тва трябва да направят задължителна камерата в колата. Пусни камерата, то на записа ще се види кой как е карал и кво е правил. Няма да има нужда Шумахер и Менсъл да ми разправят приказки от под шипковия храст