Това заяви заместник-министърът на транспорта Камен Кичев, цитиран от БНР. По думите му най-вероятната причина за пожара, пламнал, когато влакът е бил край великотърновското село Ресен, е прегряване.

Според Кичев обаче е притеснителен фактът, че хората първо обвиняват БДЖ. "При 40-градусови температури и да е нов локомотивът пак може да се запали, случват се тези неща. Да, локомотивите не са нови. Това са локомотивите, с които разполагаме. Ако ние можем да вземем всички пари от държавата и с тях да купим нови локомотиви, ще го направим, но все пак трябва да има някакъв разчет", заяви още зам.-министърът.

Той допълни, че БДЖ няма средства да закупи чисто нови локомотиви. "Купуваме нов подвижен състав, но не можем да сменим всички наведнъж", обясни Кичев и бе категоричен: "Не сме вдигнали ръце по никакъв начин".

Вчера над 200 пътници бяха евакуирани от горящия влак и транспортирани до гара Павликени в "оцелелите" вагони, теглени от дизелов локомотив. Оттам хората са били извозени с четири автобуса до Горна Оряховица.
При повторното потегляне обаче гръмотевична буря прекъснала контактната мрежа. Така вместо около 22.30 ч. пътниците пристигнаха във Варна след 3 часа през нощта.

Началникът на Районното управление на Транспортна полиция в Горна Оряховица Красимир Генов пък съобщи, че двама служители на "Транспортна полиция" ще бъдат предложени за награда за действията си при пожара, предаде БТА. По думите на Генов главен полицай Кирил Цанев и полицай Любомир Пенчев, които изпълнявали патрулно-постова служба във влака, първи забелязали, че под локомотива излиза дим и сигнализирали на началника на влака. Преди пристигането на противопожарните автомобили, двамата полицаи, заедно със железничарите и няколко пътници, успели да изтикат "на ръце" незасегнатите вагони.

Последна актуализация в 17.19 ч.