Най-често клиентите се оплакват, че месеци наред не могат да проверят сметките си и оставащите минути, както и че Мтел не им издава данъчни фактури в договорения срок и отказва да им предоставя услугата „кредитен лимит”, съобщават на интернет-страницата си от комисията.

В началото на септември Мтел започна въвеждането на нова платформа за обслужване на клиенти, което доведе до редица проблеми и неудобства за потребителите.

В комисията са постъпили и жалби затова, че по технически причини мобилният оператор не може да активира част от услугите на клиентите си, но ги кара да плащат за тях. Много от жалбоподателите имат съмнения, че сметките им се надписват. Според други забавянето на фактурите води до двойно таксуване на разговорите им.

Заради създадените неудобства част от потребителите искат да прекратят договорите си с мобилния оператор, без да плащат неустойки, но Мтел им отказва.
В започващата проверка са поканени да участват представители на Комисията за регулиране на съобщенията.

По-късно председателят на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) Веселин Божков заяви, че от няколко месеца комисията извършва проверки по проблемите на абонати на Мтел. Ако проверките покажат нарушение на закона, ще бъдат наложени административни наказания, допълни Божков. Той каза още, че в КРС са постъпвали жалби за преносимостта на номерата и за фактурите, неизпращани своевременно от въпросния мобилен оператор.

Към момента възможността абонатите на Мтел да се информират за текуща сметка и оставащи минути е възстановена за почти всички, съобщиха междувременно от компанията, цитирани от "Фокус". По-голямата част от 5,2 млн. клиенти са получили сметките си за септември, октомври, ноември и декември още през 2010 година. Заради случаи на забавени фактури, сроковете за плащане бяха изместени и удължени с една седмица, допълниха от Мтел.

Забавянето на някои процеси и възникналите за клиентите трудности са следствие от смяната на клиентската платформа на компанията и към момента голяма част от тези трудности са преодолени. При смяна на клиентската платформа е обичайно да има забавяне на процесите за всички бизнес сфери, заявиха от компанията.
Няма умишлено надписване на сметки. Възможни са случаи на погрешно издадени фактури, но след проверка на данните компанията коригира сумата и не изисква от клиента плащането на неточно издадената сума, заявиха още от компанията.
Оттам увериха, че ще окажат пълно съдействие на КЗП при нейната проверка.

В края на ноември правителството и КРС обявиха, че настояват незабавно да спре бойкота на GSM операторите за преносимостта на мобилните и фиксираните номера. Тогава министър-председателят поиска от операторите в най-кратки срокове да решат проблемите, които спират преносимостта. Той обяснил, че трябва да се подобри комуникацията между тях и да се спрат нелоялните търговски практики, които използват, за да задържат клиенти.

*Последна актуализация в 17.54 ч.