Документацията с предмет: "Развитие на административното обслужване по електронен път", вече е качена на страницата на институцията. Бюджетът е 18 млн. лева, а заданието е разделено на 5 обособени позиции. Кандидатите имат 52 дни да разработят своите проекти.

За първи път ИТ-компаниите от бранша са имали възможност да обсъдят процедурата с ресорния заместник-министър Валери Борисов в деня на нейния старт. Той се е срещнал с представители на четирите браншови организации - БАИТ, БАСКОМ, ИКТ Клъстер и Българската уеб асоциация. Участниците в срещата са се обединили около позицията, че срокът от 8-10 месеца е достатъчен, за да се положи основата на реално работещо е-управление.

Борисов е обявил, че се очаква до края на ноември да заработи е-обмен на документи между държавни институции. На този етап ще се включат министерствата на транспорта, на икономиката, на външните работи и Агенция "Пътна инфраструктура". До 6 месеца се очаква да бъдат създадени условия за подаване на годишни финансови отчети на едно място.

В края на ноември пък ще пристигне и първата официална делегация от Естония, където вече е въведено е-правителството, с която ще бъдат обсъдени детайлите и възможностите за съвместна работа.

Валери Борисов беше назначен в края на миналия месец, след като премиерът Бойко Борисов уволни дотогавашния зам.-министър Първан Русинов, на когото преди 2 години било възложено да се занимава с електронното правителство, но той не си свършил работата. Министър-председателят дори заяви, че се налагало лично той да ръководи нещата.