Проблемът е хардуерен и е възникнал около 13:30 часа днес, съобщи дежурният на телефона за клиенти на "Борика".

Засегнати бяха 3 хил. банкомата в цялата страна и близо 40 хил. ПОС терминали за разплащане с карти. 

Малко преди 17:00 часа „БОРИКА-БАНКСЕРВИЗ“ АД съобщи, че банкоматите вече работят, а няколко минути по-късно разпространи и второ съобщение:

"Към момента всички услуги на системата "БОРИКА" работят нормално, включително банкомати, виртуални и физически ПОС терминали".

По-рано бе съобщено, че проблемът е "технически, по-точно хардуерен".

Писмено са били уведомени всички банки, които използват системата за разплащане за своите банкомати и ПОС терминали.

Някои банки като ДСК, Пощенска, ОББ и ПИБ поддържат собствени системи за разплащане и техните банкомати не бяха засегнати от аварията, но само при теглене с карти от съответните банки.