Това стана ясно от думите на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски в Министерски съвет, цитиран от Агенция „Фокус”.
Днес премиерът Борисов замина за Германия, където един от основните въпроси за обсъждане с канцлера Меркел ще бъде за мотрисите "Сименс". При посещението си в Германия министър-председателят ще бъде придружаван от министрите Цветан Цветанов, Мирослав Найденов, Ивайло Московски и Трайчо Трайков.

Едната опция е да се погаси задължението от бъдещата приватизация на „Товарни превози, втората е да се погаси заемът със споразумението със Световна банка, каза той. Според министъра, има и трети вариант - суапова сделка, дълг срещу собственост. По думите на Московски обаче обаче „Дойче Бан” не проявяват интерес към „Товарни превози”. Тази тема вече я изговорихме и засега няма индикации, че са съгласни, каза министърът, но обеща да постави въпроса отново.
Според него именно суаповата сделка е най-благоприятният вариант. От първите два, министърът посочи като по-благоприятен приватизационната сделка, защото споразумението със Световна банка е заем.

Миналата година България се оказа в невъзможност да изплати поръчаните преди години мотриси.
От една страна държавното дружество БДЖ е в технически фалит и няма средства за мотрисите. От друга страна държавата не може да отпусне пари на БДЖ, защото това ще се сметне от ЕК за държавна помощ към компанията, за което можем да бъдем глобени.
Единственият изход е БДЖ да вземе заем от Световната банка, но финансовият министър Симеон Дянков обяви, че ще го подпише само срещу реформи в държавното дружество. Именно тези реформи доведоха до най-голямата стачка в през декември миналата година. В крайна сметка ръководството на БДЖ и синдикатите стигнаха до споразумение, което отвори пътя на преговори на министър Московси с германската страна.
Малко преди Нова година министърът вече веднъж получи отсрочка и отстъпка в плащанията от "Сименс", но парите - 15 млн. евро пак не бяха платени.