Bulphoto
Пазарът на коли се срива без бонусите
Продажбите на автомобили в Западна Европа са намалели с 6,4% през юни, сочи пазарно изследване, публикувано от "Джей Ди пауър" (JD Power).
Резултатът се дължи най-вече на резкия спад, отчетен на най-големия пазар на автомобили в региона - германския, предаде ДПА, цитирана от БТА.
"Джей Ди пауър" посочва, че с отчитане на сезонните фактори броят на колите, продадени в Западна Европа, се е понижил до 12,8 милиона за годината до края на юни. Това е най-слабото равнище до момента през 2010 година и най-бавното темпо на продажбите от март 2009 година, преди схемите за бонуси при предаване на стари коли за скрап и купуване на нови да започнат действително да стимулират пазара.
Продажбите в Германия са намалели с 32,2% през юни, след като миналата година Берлин сложи край на така наречената схема "кеш за брички". През годината до този момент германският пазар се е свил с 28,7 на сто.
В Италия спирането на правителствените стимули за насърчаване на продажбите е довело до спад на продажбите с 19 процента на годишна основа.
"Джей Ди пауър" очаква търсенето да продължи да бъде слабо и през идните шест месеца.
"Джей Ди пауър" посочва, че с отчитане на сезонните фактори броят на колите, продадени в Западна Европа, се е понижил до 12,8 милиона за годината до края на юни. Това е най-слабото равнище до момента през 2010 година и най-бавното темпо на продажбите от март 2009 година, преди схемите за бонуси при предаване на стари коли за скрап и купуване на нови да започнат действително да стимулират пазара.
Продажбите в Германия са намалели с 32,2% през юни, след като миналата година Берлин сложи край на така наречената схема "кеш за брички". През годината до този момент германският пазар се е свил с 28,7 на сто.
В Италия спирането на правителствените стимули за насърчаване на продажбите е довело до спад на продажбите с 19 процента на годишна основа.
"Джей Ди пауър" очаква търсенето да продължи да бъде слабо и през идните шест месеца.
ИЗБРАНО
ИЗБРАНО