Това съобщиха от самата компания, цяла седмица след като порталът "Плейстейшън нетуърк", свързващ десетки милиони геймъри, бе спрян. В сайта феновете на "Плейстейшън" можеха доскоро да играят един срещу друг в реално време. От “Сони“ заявиха, че ще успеят да поправят проблемите в рамките на една седмица.

Атаката е била извършена между 17 и 19 април, признаха от "Сони". На 20 април достъпът до мрежата, откъдето потребителите могат да теглят игри, музика и филми, бе прекъснат. Тогава от компанията обясниха лаконично, че разследват "външно проникване". И едва на 26 април в блога на Плейстейшън за САЩ се появява съобщение, че "неоторизирана личност незаконно" е придобила "имена, адреси, и-мейли, дати на раждане, потребителски имена и пароли, номера на кредитни карти и други данни.
От компанията предупреждават потребителите си да следят за подозрителни писма, имейли и телефонни обаждания, които им искат лична информация.

Хакерската група Anonymous, за която се предположи, че е в основата на атаката срещу сервизите на PlayStation 3, отрече да има нещо общо със случая и да поеме каквато и да било отговорност. Спирането на мрежата на конзолата възпрепятства онлайн играта в мрежа, което предизвика недоволството у потребителите и все по-често се говори за “компенсации под формата на безплатни игри или свободен достъп до Plus съдържанието“, предвидено само за потребителите с платен абонамент. Според експерти справянето не само с техническите трудности, но и с компенсациите на играчите ще струва на “Сони“ милиони долари.

Пробивът в системата за сигурност на Сони стана на фона на опитите на "Сони" да наложи на пазара новите си таблети и с тях да се бори за втората позиция на този пазар, след като "Айпад" на "Епъл" взриви пазара миналата година. "Сони" представиха първите си два таблета във вторник.  Отличителна черта на таблетите  Ес1 и Ес2 е, че са съвместими с "плейстейшън" и това трябваше да е коз за привличане на потребители.