Това съобщиха от пресслужбата на дружеството. Разговорът се състоя по настояване на премиера Бойко Борисов.

В телефонен разговор Дянков и Золфелнер са стигнали до извода, че проблемите с електрозахранването идват главно от липсата на инвестиции в съоръженията в региона през изминалите години от страна на оператора на мрежата за високо напрежение (Електроенергийния системен оператор (ЕСО) ЕАД, което 100% собственост на НЕК - бел.ред.).
Тези трудности не биха могли да се решат за няколко дни, изисква се задълбочен анализ и вземането на спешни и конкретни стъпки, се посочва в съобщението.

Ръководството на "EVN - България" декларира своята готовност да участва активно в бъдещи разговори с всички заинтересовани страни, се казва още в текста.

Вчера Бойко Борисов коментира, че ако в миналото "са смятали колко ни е електропреносната система, няма да пуснат комплекс, който е за 30 или 40 хиляди души да стане 300 или 400 хиляди души. В края на краищата всичко отива на един проводник накрая”.

По-рано днес се разбра, че част от Черноморец, къмпинг „Градина” и Созопол са останали без ток тази сутрин заради авария. Двете аварии са станали в 20-киловолтов токов трансформатор на трафопост, който не е собственост на EVN, уточниха от фирмата.

В събота ЕVN съобщи, че започва поетапно спиране на тока на населените места северно от Бургас. Според електроразпределителното дружество никъде няма да липсва електричество за повече от час. Намерението е с режима да се осигури достатъчно електричество за най-големия курорт - "Слънчев бряг".

Междувременно от ЕСО съобщиха, че към 13.00 ч. днес потреблението на електроенергия в района на "Слънчев бряг" е било 151 мегавата, което е по-ниско от очакваното, предвид високите температури от 31-33 градуса. Според диспечерите, по-ниското потребление по Южното Черноморие, въпреки високите температури, се дължи на разбирането от страна на хотелиерите на призива на община Несебър, на ЕСО и на НЕК, за разумно използване на електроенергията.
Целта е да се сведат до минимум прекъсванията в електрозахранването и недопускането на авария, като тези с далекопроводите "Галатея" и "Ахелой".


Все повече клиенти закъсняват с плащането на задълженията си, съобщиха от ЧЕЗ. В резултат се създавала реална опасност за забавяне плащанията към доставчиците. От дружеството припомнят, че срокът за издължаване е 10 дни. В случай на просрочване компанията прилага последователно мерките "напомняне" и "преустановяване на електрозахранването",