Какви са причините за подобна промяна във фокуса и какво е общото между банките и животозастраховането?

Фактите сочат, че повечето банки на българския пазар предлагат животозастрахователни продукти на клиентите си. Въпреки че това е практика от доста години, все още има клиенти, които са учудени и объркани, когато получат подобно предложение в банков клон. Това отчасти се дължи на нагласата им, че посещават банковия клон с конкретна финансова цел или защото търсят специфичен продукт или услуга. Тези клиенти все още си задават въпроса защо им е предложена застраховка Живот при положение, че се интересуват само от кредит, и нима не е по-добре да посетят офис на животозастрахователна компания, ако търсят такъв продукт?

В действителност, една от причините банковият застрахователен бизнес да съществува е желанието на всяка банка да предостави на клиентите си максимално комплексно и добро обслужване. В този си стремеж тя излиза от общоприетите рамки и предлага комбинирани услуги и продукти, част от които не се асоциират пряко с основната й дейност. Добър пример за подобна практика е предлагането на специфични животозастрахователни покрития към банков депозит. Много често спестяването е пряко обвързано със специфична и осъзната от клиента нужда – за пенсия, за черни дни и т.н. 

Животозастрахователните покрития могат да бъдат пряко обвързани с тази цел, предоставяйки финансова подкрепа при тежки събития, запазвайки спестената сума и подсигурявайки по този начин изпълнението на целта на спестяването.
Видимо е, че подобна симбиоза е от полза за всички участници в процеса.
Банката си подсигурява както по-голяма сигурност на вземанията, така и гаранция за минимални сътресения за своите клиенти при конкретни и често срещани животозастрахователни събития.

Обвързвайки се с банка,  застрахователят получава възможност да  предостави услугите си на по-голям брой клиенти, което спомага и за подобряване на животозастрахователната култура в България.

Предимствата за клиентите са няколко:

• достъп  до много и различни услуги на едно място, което спестява време и нерви;

• повечето застрахователни дружества разчитат основно на традиционните си канали за продажба, което ограничава достъпа на голяма част от клиентите на банката до услуги и защити доказали своята ефективност на световно ниво. Чрез банките, всеки клиент има свободен достъп до тези застрахователни защити;

• животозастрахователните покрития и цените на продуктите предоставяни през банките са съобразени, както с конкретните банкови продукти, които са цел на посещението, така и като допълнение към вече ползвани такива. Примери за това са различните и специфични покрития предлагани към кредитни карти, потребителски или ипотечни кредити и спестовни програми;

• сключвайки застраховка Живот през банка, клиентът получава сигурност гарантирана от две различни строго регулирани институции;

• от огромно значение е и финансовата подкрепа за клиента и неговите близки в трудни моменти.

В заключение можем да обобщим, че подобно сътрудничество не трябва да плаши клиентите, защото е напълно логично. В основата си  и банките, и животозастрахователите имат сходна цел – да подпомогнат своя клиент в точно определен момент, за да може той да поддържа и подобрява жизнения си стандарт.  Основната разлика е моментът на тази подкрепа – при кредитните продукти е сега, докато при застраховките е свързан с важни събития в бъдещето.


Mетлайф България


Очаквайте темата този понеделник: Застраховка Живот като алтернатива за спестяване