Пилотите на Етиопските авиолинии (Ethiopian Airlines) са следвали инструкциите, когато техният самолет "Боинг МАКС 8" е започнал да пикира преди катастрофата на 10 март, при която загинаха 157 души. Това заяви етиопският министър на транспорта Дагмавит Могес, представяйки предварителния официален доклад за катастрофата, предадоха Ройтерс и ДПА, на които се позова БТА.

"Препоръчва се производителят да преразгледа системата за контрол на полета", заяви Могес на пресконференция в Адис Абеба, обявявайки първите резултати от разследването. Екипажът на катастрофиралия самолет "е следвал всички процедури, препоръчани от "Боинг", но не е успял да овладее самолета", подчерта тя.

След като "Боинг" направи оценка на системата за контрол на самолета, авиационните власти трябва да потвърдят, че проблемът е бил решен, преди да се разреши подновяване на полетите с този модел, добави Могес.

След катастрофата в Етиопия, която беше втората със самолет от новия модел на "Боинг", страни от цял свят забраниха полетите на самолетите от този модел. Пет месеца преди катастрофата в Етиопия самолет на "Лайън еър" се разби в Индонезия, при което загинаха 189 души.

Предварителният доклад по катастрофата в Етиопия не посочва кой носи вина за инцидента и не прави подробен анализ на полета, съобщи Би Би Си (BBC).

В свое изявление главният изпълнителен директор на Етиопските авиолинии Тиуолде Гебре Мариам заяви, че се много се гордее от високия професионализъм на пилотите. Много жалко, че не успяха да възстановят нормалния полет на самолета, се казва в изявление на авиокомпанията.

Какво прави "Боинг" след катастрофите

Компанията планира да инсталира допълнителна система за предупреждение на всички самолети от модела 737 МАКС, която до момента е била само опционна за безопасност.

Стотици самолети Боинг 737 МАКС са приземени

Също така се преразглежда системата за обучение на пилоти, за да се осигури "по-добро разбиране на системата за полети 737 Max" и на процедурите за екипажа.

От компанията твърдят, че подобренията не са признание, че системата за контрол на управлението е причина за катастрофите.