Въпреки поставените бонови заграждения и преграждането със секции, замърсяването на реката е факт. Петната не са от резервоара на кораба, в който има 20 тона нафта, а са изтекли от машинното отделение.

От Басейнова дирекция и Агенцията за поддържане и проучване на плавателния път на река Дунав коментираха, че не са получили сигнали за подобно замърсяване, но въпреки това щели да направят проверка.

Очаква се източването на горивото от потъналия кораб да започне в понеделник. Операцията ще се осъществи чрез специално поръчаната техника и ще се проведе под митнически контрол. Причината е, че нафтата е маркирана и прехвърлянето й може да стане само в лицензирана цистерна, с разрешението на митническите служби. Разследването за причините за потъването на кораба продължава.

По-рано днес министър Нона Караджова заяви, че няма опасност от екологична катастрофа, съобщи Нова телевизия.

Корабът потъна в началото на ноември. Според капитан Георги Иванов, директор на „Морска администрация” - Русе, от машинното отделение изплуват нефтоводни смеси. Затова са поставени две секции на входа, които да ограничат изтичането на нефтопродуктите към реката.

Директорът на „Дунавски драгажен флот” Валери Иванов обясни, че се подготвя операция по изваждане горивото от потъналия кораб. По думите му обаче тя може да се предприеме едва когато нивото на реката спадне под 1 метър.