45 милиона лева ще струва строителството на нов автомобилен подлез с 4-лентов път под Централната гара на Пловдив, съобщи изпълнителният директор на Националната компания железопътна инфраструктура. Строителството ще стартира през 2020 година и трябва да приключи за две години, а целта е скоростта на влаковете през града да е 130 километра.

Изграждането на пътя под гарата ще бъде финансирано основно с европейски средства и се налага заради събарянето на стария Бетонен мост в града. Мостът е основна връзка между южната част и центъра на Пловдив.

"Този проект е обсъждан от 2014 година и мисля, че в момента сме намерили най-доброто решение, което може да се осъществи", каза  генералният директор на НКЖИ Красимир Папукчийски

Кметът на Пловдив Иван Тотев изтъкна, че изграждането на жп възела ще осигури по-добра свързаност в Пловдив и ще реши този важен за града въпрос.

На Централна гара и до нея ще бъдат изградени и три надлеза за преминаване на пешеходците като се запазва и пешеходния подлез под линиите. Недоволните от строителството жители на квартал "Кючук Париж", чиито имоти ще бъдат отчуждени, обаче предлагат друго решение.

"Самият проект има 4 варианта като един от вариантите най-много ни удовлетворява и той е движението да се осъществява на базата на сега съществуващите улици без да се отнема частна собственост и да се нарушават каквито и да е закони", каза Никола Пенчев.

От общината обещаха да ограничат отчуждаването на имоти, но този вариант е временен. Окончателно решение ще се вземе едва след приемане на подробния устройствен план на района.