Бързият влак №8601 София-Варна дерайлира в събота в района на жп гара Калояновец. При инцидента 14 души бяха ранени, а машинистът - 38-годишният Венко Тодоров загина на място. Стана ясно, че композицията е управлявана от втория машинист - Христо Тиляшев.

Разследването бе поето от Националната следствена служба, откъдето се чака и официалната версия за случилото се.

Говорителят на Окръжната прокуратура в Стара Загора Нейка Тенева съобщи, че е образувано досъдебно производство срещу неизвестен извършител. Вторият машинист е бил разпитан. Тенева отказа да навлезе в подробности какво е разказал Христо Тиляшев, защото следствените работи продължават, но изрично уточни, че към момента спрямо него не са повдигнати обвинения.

Днес следобяд 42-годишният машинист бе изписан от МБАЛ "Доктор Стоян Киркович" в Стара Загора, предаде БГНЕС. Това се случва по желание на пациента. Тиляшев е поискал да бъде преместен в УМБАЛ "Свети Георги" в Пловдив.

Пред News7 жената, с която Христо Тиляшев живее на съпружески начала - Весела Димитрова, заяви, че светофорът в участъка на инцидента, който указва по кой коловоз да се движи влака, е показвал движение направо, а не отклонение. Това означава, че скоростта на композицията не е било нужно да бъде намалявана.

Погребаха машиниста Венко Тодоров


Над 200 колеги, близки и роднини изпратиха в последния му път 38-годишния машинист Венко Тодоров в Пловдив. Мъжът бе погребан на Рогошките гробища.

Съпругата му Мария и родителите му още са в шок. Двете деца на Тодорови - 7-годишно момиче и 4-годишно момченце все още не знаят за смъртта на баща им.

Служителите от "Локомотивно депо" - Пловдив, където е работил Венко, ще открият до дни банкова сметка за събиране на средства за подпомагане на семейството му, пише "24 часа".

"Ние не сме камикадзета. Венко и Христо са професионалисти. Причината за трагедията е сигнализацията, нещо не е било наред с нея", твърдяха колегите им.

Машинистът Румен Филипов от Българска железопътна компания обясни, че същото се случило преди време и с него на гара Филипово в Пловдив. Тогава не му бил подаден сигнал, че влиза в отклонителен коловоз и за малко да дерайлира.