Това стана на тържествена церемония в Sofia Event Center. 

На събитието беше представено и шестото официално издание, представящо пътя към успеха и съвременните достижения на 37 от най-силните брандове в страната, както и значимостта на техните социално отговорни каузи.

За втори път у нас световната брандинг организация връчи и две почетни награди. Тенис звездата Григор Димитров беше отличен с почетна статуетка за принос в промоцията на бранда България по света. Оперната прима Веселина Кацарова получи почетен приз за принос в промоцията на българската култура по света.

„Ако в най-развитите страни на Европейския съюз брандовите лидери се утвърждават десетилетия, то българските марки имат едва 10–20 годишна история. Именно по тази причина усилията за налагането им са многократно по-трудни, отколкото на техните европейски събратя по съдба. Българските брандови лидери заслужават поздравления от сърце, от душа и от разум – те са изстрадани лидерства!“, заяви проф. Боян Дуранкев, дългогодишен член на експертното жури на Superbrands Bulgaria.

„Superbrands е широка платформа за споделяне на успешно реализирани в практиката идеи в близо 90 страни по света. Със сигурност голяма част от идеите и добрите практики на бизнеса могат да бъдат ефективни и приложими и в управлението на страната. Един от главните фокуси в работата на екипа е бил най-ценният за всички нас бранд – България. За неговата промоция по света глобалната организация учреди и сега за втори път връчи двете почетни награди – на нашия изключителен млад талант Григор Димитров и на оперната прима Веселина Кацарова, определяна като мецосопран номер едно в света“ каза Мила Векова, представител на Superbrands за България.

Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички 90 страни, реализиращи промоционалната програма Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури – Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Това дава възможност експертното мнение да се разгледа успоредно с мнението на потребителите.

В процеса на оценяване експертите и потребителите се ръководят от дефиницията и критериите на световната организация за Superbrands – марка, която трябва да демонстрира:

Качество. Символизира ли марката качеството на предлаганите продукти или услуги?

Надеждност. Ползва ли се с доверие брандът, поддържа ли висок стандарт на продуктите или услугите?

Различие. Добре ли е позната марката в своя сектор? Успешно ли се разграничава от конкурентите си? Притежава ли индивидуалност и ценности, които я правят уникална на пазара?

Глобалната организация Superbrands предоставя право на квалифицираните марки да участват в официалното издание за България за 2017–2018 г., както и да използват официалния символ на Superbrands в своите маркетингови комуникации, за да покажат на потребителите и на партньорите си постигнатото високо признание за отличен брандинг.

Най-силните марки на българския пазар, включени в шестото издание Superbrands Bulgaria 2017–2018

Потребителски марки (Business-to-Consumer)

Dir.bg, 24Kitchen, АДРЕС, adidas, BOSCH Димитър Маджаров, Deroni, Domaine Boyar, DOMKO, Dulcolax, ЗОРА, Fibank, Lidl, Мтел, Magne B6, NO-SPA, NOVA, OMV, Orange Center, Oriflame, Престиж, ROIS, Сливенска перла, Turkish Airlines, УниКредит Булбанк, Visa, Vitagold, Walmark

Бизнес марки (Business-to-Business)

Arteks Engineering, Jobs.bg, Kreston BulMar, Netinfo, Пенков Марков и партньори, René Gourmet Group, СОТ 161, SEG, Unimasters Logistics.

Глобалната организация Superbrands

Глобалната организация Superbrands е независима институция, фокусирана върху брандинга. Тя отличава и промотира изключителните търговски марки, които се открояват и доминират над всички останали в рамките на националния пазар. Организацията провежда конкурса за отличията Superbrands и осъществява едноименната промоционална програма, която е представена в над 90 страни. През 2005 г. България стана официален член на глобалната организация Superbrands.

Какво означава Superbrand?

Superbrand е марка, която е изградила отлична репутация в своя сектор и предлага значителни материални и емоционални предимства пред конкурентите. Тези преимущества съзнателно или несъзнателно признават потребителите и именно в тях са готови да инвестират. Superbrands символизира качество, надеждност и различие.

Изданията Superbrands

Изданията Superbrands са своеобразна енциклопедия на най-забележителните търговски марки, известни в десетки страни по света като Библията на брандинга. Те имат широка читателска аудитория, ползват се с авторитет и доверие сред деловите кръгове, ключовите публики и потребителите, защото дават отлична представа за лидерите на националния пазар и за неговото развитие. Компаниите успешно използват книгите, за да демонстрират историята и съвременните достижения на своите брандове, те са ценен корпоративен подарък за клиенти, партньори, журналисти и инвеститори.