Това сочат данни на Асоциацията на шотландското уиски, цитирани от ИТАР-ТАСС, предаде БТА. През миналата година обемът на износа на прочутата напитка е нараснал с 3 процента до 3,13 млрд. бр. лири (4,85 млрд. долара). По обем продажбите на шотландско уиски в чужбина са нараснали с 4 процента до 1,1 милиарда бутилки.

Шотландското уиски има дял от 25 на сто от общия износ на храни и напитки от Великобритания и 80 процента от износа на храни и напитки на Шотландия. През 2009 г. общият шотландски износ се понижи с 10 процента. Продажбите на шотландско уиски на вътрешния пазар през миналата година са намалели с 11 процента до 92 милиона бутилки.

Петте най-големи пазара на шотландско уиски са Франция (179 млн. бутилки), САЩ (120 млн. бутилки), Испания (87 млн. бутилки), Сингапур (52 млн. бутилки) и ЮАР (50 млн. бутилки), като САЩ излизат на първо място по стойност на внесеното уиски. Силното нарастване на продажбите на шотландско уиски в чужбина отчасти се обяснява с факта, че редица от водещите заводи, произвеждащи напитката, бяха купени от международни компании, разполагащи с мощни глобални вериги, допълва ИТАР-ТАСС.