Започна тестването на системата за контрол на средната скорост
Изпитванията се провеждат на Северната скоростна тангента в София на отсечка с дължина 10,278 км
Обратно в новинатаКоментари - Започна тестването на системата за контрол на средната скорост | Днес.dir.bg
Коментари
в чужбина, където балканците са примерни на пътя, основното което ги дисциплинира е : 1. Неподкупна полиция . корумпета изпадат от системата веднага и завинаги 2. Камери навсякъде, кадето е нужно - на самите светофари, на по 300 м една от друга и т.н. 3. Болезнените глоби и санкции за пътни нарушения, те намират веднага, не ги търсиш и плащаш, когато ти е кеф, защото адресната регистрация е точна и задължителна - не нарочен хаос като в България. за фалшифициране на избори 4. Местният. който кара пред или след теб - ако шофираш като бг-бабаит. звънят в полицията и си дотам - на хората там се зачита мнението и се пазят сами
Има начин да "прецакате" системата! Работата е такава - тази система ПРЕДПОЛАГА, че разстоянието между две "рамки" е 10,278км. Ако успеете да УДЪЛЖИТЕ това разстояние, тогава ще можете да се движите с по-голяма скорост и да "финиширате" за същото време. Това може да стане като шофирате на "зиг-заг". Така може да удължите изминатият път с около 40% ако започнете със завой под 45 градуса и след това правите завои под 90 градуса. Гарантирано екстремно преживяване! Така пътят се увеличава с 1/синус-от-45-градуса. Т.е. 1,4142 пъти. Значи при тази схема няма да изминете само 10,278км, а цели 14,535км. Ако ги изминете за предполагаемото "законно" време , изчислено от системата при зададената максимална скорост от 120км/ч, тогава вие всъщност ще може да се движите със средна скорост от близо 170км/ч. Това открива нови хоризонти в пътния "слалом" :) На форумните "експерти" оставям задачата да се изчисли колко "же" ще е претоварването при "слаломните" шикани с тази скорост за средностатистически автомобил, който има радиус на завоя от 5м.
По-лесно е да зачакаш малко след камерите и после газ до ламарина - колкото може... Даже средната скорост ще се окаже ниска ! :)))) Трябва да има и праг за минимална скорост... :))) Бавното каране също е проблем ! Ако ти се повреди колата - трябва да има някакъв лимит от време и ако не са те отчели, началната и крайна камера - да оставаш невидим за системата или да изпращат автоматично пътна помощ.
Най-големият терорист е паразитната ДС-арска мафиотска ченгесарска псевдодържава, поддържана от ЕС и УСА, която краде от банкови влогове, от природа, от съдби, от бъдеще, от справедливост, лъжеща и мизерна като народа си робски.
Тази система предполага еднакво ограничение на скоростта по цялата отсечка. Значи няма 10 знака през 500 метра с различно ограничение. Следователно е приложимо главно за магистралите. Това от своя страна значи ,че за къс участък мога да вдигна и 200 заяждайки се с някого стига после да намаля достатъчно. А между другото белите стават главно в такива случаи. Това ще има възпиращ ефект за наистина бързите коли, които взимат София-Бургас за 2 часа. ОБАЧЕ случаите на катастрофи с тези коли и то на магистрала са много малко. Големите катастрофите стават в големите градове и на междуселските пътища където движението е претоварено. Защото не може международен път да минава през центъра на редица села , под прозорците на хората и решението да е да сложиш гърбици, колчета и 40 км ограничение. Не може на самия банкет да разположиш всевъзможни търговски обекти и после пак гърбици, колчета, 40 км. Пътища трябват, а не безумни ограничения. Това пречи. А иначе безумците които карат със 100 в малките квартални улички не се плашат от камери.
И ако след въвеждането на тази система не намалеят катастрофите тогава какво?. За какво всъщност се въвежда, каква е цалтта - НИКОЙ досега не е обяснил какво се цели с това. Намаляване на скоростта ще създаде други проблеми, но няма да реши проблемите с катастрофите. Та каква е причината за въвеждане на тази средна скорост, освен рекет за пари. Какво означава средна скорост? каде в правилника е записано такова ограничение??? И ако ще има средна скорост ще се появи ли съответният знак по пътищата. Защото ще стане така, че ще ме глобяват за нарушение което не е описано в закона. Въобще глупава идея, като единственото и основание начин за рекетиране и съиране на пари от хората. Ще бъдем свидетели на отрязани стълбове с камери или блъснати с камион.
Аз се отказах от автомобила. Оставям на вас да си плашате като балъци и да купувате гаражи по 50 бона. Докато има балъци ще има и терикати.
Нямам идея кой е упълномощил тия кавали да прилагат без референдум нов терор над населението ? Трябва контролните функции на КАТ да бъдат драстично орязани, а правилата сведени до абсолютен минимум. Не може това да са новините, тази страна страда от липса на мозък ! Какви камери, това нарушава гражданските права, спрете се.
Всичко е много добре, но трябва да се отиде още една стъпка напред. След като вече ще има механизми за сертифициране, то е добре да се помисли засичането на пътни нарушения да престане да бъде монопол на КАТ. Всеки, който придобие законно сертифицирано средство, било за средна скорост, за моментна скорост, камера за преминаване на червено или други нарушения, които могат да се установят автоматично, трябва да може законно да го използва и да получава част от глобата. Няма никакъв смисъл катаджиите да са монополисти за използване на тези технически средства. Спокойно общини, кметства, училища, а защо не и частни лица, трябва да могат използват такива средства и да взимат част от установените от тях глоби. Хем ще има много, много по-голям контрол, хем ще се отвори възможност да се припечелва нещо. Защо едно село да не може да си сложи сертифицирани камери за средна скорост в началото и края на селото и да прибира половината от наложените глоби? Какво пречи? Хем всички ще карат по-бавно в крайна сметка, хем междувременно кметството може да припечели да пооправи нещо в селото. Кой губи, освен КАТ?
Прикриване на това, че ТОЛ системата не изпълнява обовбата си функция. ТИРовете фучат без да пла ще ат. Фирмата Капш не даде сорс кода и получи безброй анекси. И благодарение на корумпираното старче професор Асенов ТОЛ системата носи само огромни загуби на държавата и не работи. ТИРовете не плащат нищо или успешно спестяват таксите. Сега народа ще бъде щавен за да плати сметката. Професорът любовчия-сух. Сух дебел народен за това корумпе.
Цялата тази галимация е свързана със законови промени. А законовите промени са регламентирани в ЗАКОН ЗА НОРМАТИВНИТЕ АКТОВЕ, Чл. 18а. (Нов - ДВ, бр. 34 от 2016 г., в сила от 04.11.2016 г.) При изработването на проект на нормативен акт се извършва предварителна оценка на въздействието и се провеждат обществени консултации с гражданите и юридическите лица съгласно глави втора и трета. [Препратки от статии] [Препратки от практики] [Препратки от процедури] [Бележки] Чл. 18б. (Нов - ДВ, бр. 34 от 2016 г., в сила от 04.11.2016 г.) (1) Резултатите от прилагането на нормативен акт се проверяват чрез последваща оценка на въздействието. (2) Въз основа на проверката, ако е необходимо, се предлага отмяна, изменение или допълнение на нормативния акт. Имат ли въпросните законови промени: - предварителна оценка с очаквани резултати и какви са те; - ще бъде ли направена последстваща оценка, кога, и какво ще стане, ако настъпилите резултати се разминават драстично с очакваните? И кога най после журналистите ще започнат да задават подобни въпроси?
Искам да видя как ще синхронизират всички камерите в цяла България до секунда за да измерват точно. Оти, ако засичат до секунда не знам как ще го направят наистина да са точни.
Истината е че държавата започна да рекетира народа за пари! Днес мобилна камера ме засне на изхода на Бургас на 5 метра от табелата! Що за идиотщина е това на 5 метра от табела край на ограничението от 60 километра започваш да караш с 80 и точно там да изтипосат тъпите полицай мобилна камера точно на 5 метра от табелата изход от Бургас? За кого ограничават скороста като след 5 метра скороста ти се вдига на 80? Аз бях вдигнал почти 70 км. Истината е че почнаха да рекетират народа това не помага изобщо за ограничение на скоростта!!! Това е малоумна работа и сега ще платя глоба заради 5 метра преди знака изход от Бургас! Ще караме като охлюви и това е!!!! Това са рекетьори за мен!
Мисироци, 10,278 км означава 10 ХИЛЯДИ километра и 278 метра!
Мм обърках се , не съм догледал. Ама по навик ви тегля по една ... Като му кажат на едно куче бясно ... не става свястно:)
По нашите пътища си е екстремно! Инфраструктурата зле, шофьорите се мислим за "богове"...и т.н.
И как ще имаме ефективен контрол? Лизингова фирма дава на лизинг да кажем 10 баничарки, които днес трябва да извършат пет пъти доставки на стока в районите на София. В рамките на работното време. Празния им бърз курс към склада между зарежданията е по този "котролиран" участък. Пращаме фиша в лизинговата компания, тя ги връща щото баничарките по договор са на баничаря, той ли ще наказва сбраните от кол и въже, едвам, едвам шофьори за да прави бизнеса си.. МВР ще наказва ли истинския нарушител, ако няма и предна снимка на водача. А как ще се снима нощно време с таях, щото светкавицата ще засрепява водачите и т.н., и т.н. Въпроси, въпроси.. Ама важното е да думкаме по барабанчето на медийния менгдан УЖ, че правим нещо..
Ще е като до сега. Ако си физическо лице те заплашват с точки, нарастващи глоби и отнемане на книжка. Ако си фирма обаче, плащаш на бързо получените глоби с отстъпка и всички са чисти като сълза
а за къф бяс им требе тая статистика??? и ква ше е ползата като знаят ква е средната скорост??? отсега може да им кажем че ше е бая над разрешената освен ако нема катастрофа... май пак е имало едни пари за усвояване
Камерите на ТОЛ-а на големите рамки снимат в двете посоки с висока резолюция и са много точни - снимат с 60-120 кад./сек. Аз съм ЗА да се въведе средна скорост. Българина рацер разбира само от тоягата. Неслучайно рацера е по-нисък от тревата като мине границата. 30 години опит в демокрацията показа, че тя не работи. Глобите трябва да влизат в сила незабавно, ако не се платят в срок - директно да отиват в НАП за публично събиране. При неплащанае - запор на колата и спиране от движение. Така дори и най-големия тарикат няма да може да върти схеми, като пререгистрира няколко пъти колата на името на разни баби по селата.
ми я да спрем колите и да се върнем на каруците с магаретата.... нема да има катастрофи нема да са нужни такива скъпи системи за следене и сичко ше ти е рахат
отсечка 20 км. Карам 5 км със 160 щото да се покажа, спирам да пикая и после остатъка със 120. Колко ми е средната скорост според теб?
Истината е че това не са резултати за статистиката. Това са си реални тестове за точност. Секунда напред назад, няма да ти промени средната скорост, и вероятно отново ще има технически допуск, както и при радарите. Глобите ще са напълно автоматизирани, както са в момента за тол системата и винетките. Глобата ти се шие автоматично още на първата камера. От Варна до София, бая пари моеш да навъртиш. Но така трябва да бъде и силно адмирирам. Като навъртиш 5 глоби за превишена средна - оп в действие на рецидив.... ай с такси следващите 6 месеца Яко :)
Ок и какво правим като някой с 50 глоби кара пиян и сгази поредното дете, както се е случвало до сега? Едва ли ще спрат камерите и харча на пари за подръжка на тая система. Поредната схема за точене на пари и от гражданите и от държавния бюджет.
Отсечка - 10,278км. Какво означава това? Това означава, че след преминаването на първата камера в следващите 5,6...8 километра можеш да караш ако можеш и с 300км/ч, след което спираш да изпушиш цигара или две така че да нагодиш времето и при преминаването на втората камера средната ти скорост да е под 130км/ч. От това няма да излезе нищо друго освен места за състезания.
Това ще са места за състезания и още повече ще влоши нещата. Докато ние каот данъкоплатци ще плащаме като попове
Основната цел на това нововъведение е да се събират допълнително милиони за хрантутниците на държавна службичка! А не за безопасност на движението! Безопасност се постига с хубави пътища, знаци и полиция там където има голяма натовареност на движението с цел да се подпомогне трафика и глоби! Това което е гласувано да се въведе се казва държавен рекет!
На всички свързани с тези камери! Да си купуват гробни места с парите, които ще одерат от гърба на българите!
Май ти ги копаеш гробните места? Ако караш според ограничението, кой ще ти вземе на теб пари, а?
Те хубаво ще тестват на околовръстното, ами останалите тол камери? Всяки едно конкретно устройство, служещо за измерване на каквото и да е, трябва да е сертифицирано и калибрирано. И то периодично. Иначе е незаконно!
Лоша новина за топ гъзарите, ще присвяткват на МВР сега. Не че нещо, но средно се кара с около 160-170, но дори и при тази скорост има много топ гъзари дето присвяткват и карат с над 200. Колкото и тъпо да звучи, аз май нямам против, това което правим всички ние не е нормално, а като няма контрол си правим каквото искаме. С отвращение ще кажа, че така е правилно.
да те светна, пак ще е същото. Едните имат пари, другите връзки, а третите хитринки. Например листенце залепено на номера, кал, отразяващо фолио, фалшиви номера, каквото се сетиш. Виждал съм листенца на тузарски мержани. И повярвай ми, на ТОЛа няма да ги глобяват, а полицаите няма да смеят да ги спират. Познай що.
А бе, идиот, тия няма да се се спрат!!! Нито има т акъл, нито страдат от липса на пари. Защо сте толкова тъпи бе ?!?
то в статията е "Министерството на вътрешните работи ще може да използва данните". Т>Е> може да използва може и да не използва :)
Най-важното е, че агенцията на Лойко и Шиши - "Алфа рисърч" взела 227 300 от държавата, за да мери пътната безопасност
А държавата ще ни връща ли от платените данъци и винетки, когато заради некачествни пътища не можем да караме дори със 70% от скоростта, която е предвидена за даден път? Че то на магистрала Тракия не можеш да караш и със 120 в определени участъци...
Истината за състоянието на дейността на МВР-то ти и държавата по безопасността на пътното движение е в мотивите на един закон откъде 1970 година. За закриванета на ДАИ и създаването на КАТ като самостоятелна структура в МВР. Нещо, което "демокрацията и слободията" успешно "реформира". С т.н. двойно подчинение на теб и кметове и пр. безумия - пример: пътните полицаи по магистралите са към Криминална полиция. А на шефа на криминалната полиция му е през оная работа да котролират скоростта, щото отговаря за кражби и пр. престъпления. Докато не стане някое ПТП с пострадали и не се дигне шум.. А кат шума утихне и се забрави.. Пак си караме по старому. Що не си накараш намалниците на районните управления да ти дадат местата, на които седят на гюме "пътните" им полицаи? И ще видиш, че са по кръстовищата на не повече от 20 клм от районното. За да пестят бензино. А на местата с концентрация на ПТП над 20 клм. ги НЯМА. Докато и там не стане сакатлък .. МВР няма система за работа по безопасността. И още нещо - крайпътните дървета, билбордове и т.н. не питат лепящите се по тях мотористи - ти демократ ли си, или си комунистин, евроатлантик или русофил..
"За всяко преминаване се сравнява реална скорост на автомобила с отчетената от системата по предварително утвърдена методика." А как разбират каква именно е "реалната скорост" на автомобила, за да я сравнят с измерената?! Тази система по същество се заключава в прецизното измерване на време, а не на нещо друго, защото "рамките" са статични и не се местят в пространството. Т.е. разстоянието между две рамки е константа. Остава да се измери прецизно времето на преминаване на едно превозно средство между две "рамки". Ако се ползват най-банални камери с 60 кадъра в секунда, точността на това измерване при грамотно създаден софтуер ще бъде от порядъка на 20 милисекунди (0.020 секунди).
Да ама рамките на зоната на видимост на камерите е различна, от там и разстоянието, в което те засичат!
Но нито камерите променят посоката си на видимост, нито положението си върху рамката. Това означава, че заснемането е на едно и също място за всяка рамка. Т.е. разстоянията между позициите на заснемане остават константни. Освен това, във всички системи за измерване на скорост по света има допуск от няколко процента, обиновено 5%. Ако неопределеността при заснемането е примерно 20 метра (а това всъщност лесно може да се коригира с маркери по платното, както се прави в много държави с подобни системи), неточността ще е 0.2%.
Ти явно не правиш разлика между "скорост" и "средна скорост".
Радарите на полицията какво измерват? Скорост или средна скорост? Да ти кажа - измерват СРЕДНА скорост в някакъв времеви интервал (от порядъка на секунди). Скоростта на едно тяло в БЕЗКРАЙНО МАЛЪК времеви интервал, клонящ към 0, не се измерва с такива средства и няма никакво отношение към ЗДП. Просто ми е интересно какви глупости говорят някои "експерти" и какво точно цитират журналистите. А и какво коментират диванните "специалисти", които вероятно имат тройка по физика, изкарана с пищови.
Добре, а какво правим с камиона, който кара с 40км/ч при ограничение 90км/ч и зад него има 2км колона от автомобили!? Трябва да се въведе минимална средна скорост и който не я спазва яко глоби както е във Франция.
С такъв камион правиш само едно нещо - караш след него докато успееш да го изпревариш безопасно и спрямо правилата за движение. Няма как да има минимална скорост на движение, защото това не е съвместимо с презумпцията, че всяко действие на пътя трябва преди всичко да е безопасно.
Тъй като си твърде елементарен ще ти обясня - камионът кара с 40 с причина. Не че ще разбереш, ама такива като теб книжка и през прозорец не трябва да виждат.
Аделино ма, ква е тая отсечка от над 10 хиляди километра бре ???? Или не знаеш кога се ползва точка и запетая при изразяване на числа ?
Вместо да строят магистрали и ремонтират пътища,управляващите ни ИДИОТИ мислят само за глоби.
в тази държава?! Средната скорост е ТОЧНО разстоянието делено на времето. Т.е. 10.278км/времтео. По тази тангента ограничението е 120км/ч ако правилно помня. Това означава, че 10.278км трябва да бъдат изминати НЕ ПО-БЪРЗО от 5:08.34 (пет минути, осем секунди и 34 стотни). Ако е по-бързо, значи има нарушение. Камионите (за които ограничението е 90км/ч) трябва да изминават това разстояние за не по-малко от 6:51.12. Автобусите, за които ограничението е 100км/ч трябва да го изминават за 6:10.008. Ако в този интервал има няколко различни ограничения, то времето се изчислява като задача за 4-ти клас по математика. Има ли нещо неясно и какво толкова трябва да се "тества"?! Да запишат в закона 5% допуск и да започнат да глобяват! Сега разни келеши се хвалят как стигат до морето за час и половина. Може, ама с 800лв глоба и без оставащи точки за нарушение в 5 отделни отсечки!
А ти какво искаш, да ги пуснат нетествани и после да изгърми скандал. И не е толкова лесно, колкото си мислиш. Само спомена, че има различни категории автомобили, които спазват различни ограничения. Всичко това трябва да е вкарано предварително в база данни и изтествано дали се спазват тези категории.
В базата данни за винетките, които се следят именно с тези камери. Аз се учудвам на това, което тествали: "За всяко преминаване се сравнява реална скорост на автомобила с отчетената от системата по предварително утвърдена методика." Как ИЗМЕРВАТ тази РЕАЛНА СКОРОСТ на автомобила, за да я сравнят с "отчетената от системата "?!?! Ама какви са тези безумни писания?!? Искрено се надявам написаните щуротии да са плод на неграмотни журналисти, а не на неграмотни възложители или създатели на тази система!
Как един набеден за нарушител шофьор ще може да получи доказателство, което е гарантирано неманипулирано, че наистина е нарушил средната скорост?
Това най-евтино може да стане с добавяне на Джи-Пи-Ес модул към всяка група камери (всяка "рамка"). Тези модули дават точност от 0.001 секунда и струват под $10. Не бих се учудул това вече да съществува, защото е свързано с глобяването на преминали през рамката без да са платили за винетка. Нали трябва да има доказателство за време и място на нарушението. Така че най-вероятно вече има такива модули на всяка "рамка".
Пълен идиотизъм и обиране на хората!
Всичко се прави с цел събиране на средства от глоби. Истината е, че държавата няма пари, наслагали са камери на всякъде и пускат глоби за 5 - 10 км превишена скорост. Далеч съм от мисълта, че няма джигити и че не трябва да се взимат мерки, но те не се занимават с тях. "Войната по пътищата" от всякъде ни заливат с тая мантра и ни го набиват в главите, но главния и основен виновник са лошите пътища, дупки и липса на маркировка.
Абсолютно вярно. Другото е, че благодарение на корумпираното старче професор Асенов ТОЛ системата носи само огромни загуби на държавата и не работи. ТИРовете не плащат нищо или успешно спестяват таксите. Сега народа ще бъде щавен за да плати сметката. Професорът любовчия-сух. Сух дебел бароден за това корумпе.
Франция Великобритания Нидерландия Италия Чехия - извън Прага Германия - при сроителни дейности.
Гербаджийчетата се опитват да се правят на гадните словенци, там е така. Но тук ще по български. Бу-ха-ха-ха!
Значи, няма лошо , но за последните 3 години АПИ е раздал 2.5 милиарда лева за подръжка не за строителство на пътища като 1.1 милиард без договори, само по фактури. Същевременно искат средна скорост да се отчита, да ти спират колата от движевние ако не платиш веднага. и да не можеш да напускаш страната ако имаш неплатени глоби. Къде са нашите права, ако съм глобен неправомерно пъвро плашам , после обжалвам и стигам до съд. Кат ще ми плати ли лихва на парите ако и ги върне. Аз мога ли да глобя катаджията щото е брадясал, гледа ме ложо. Вика ми каквото кажа аз това ще стане - случвало ми се е наистина и ми написаха акт без вина щото другия им беше бивш колега който освен , че удари мен смля и цялата лява страна на колата зад мен ако жената нямаше видео регистратор щеще да отнесе акта. Защо да плащам щото те всичко ще обвържат с напускането на страната като няма , тротоари, мръсно е, няма осветление и на никой не му пука от столичния инспекторат. Според мен само лабут може да освести тия самозабравили се идиоти.
Тези мафиоти използват всеки повод за слагат допълнителни ограничения и да вдигат глобите. Сега изграждат глобална хранилка. ПолЮцаи. ПТП-та ги правят НЕ тези, дето превишават скоростта с 10-20-30 километра в час, ами тези дето превишават с по 100+, пияни заляни, неправоспособни, с неизправни МПС. Милиционерите пак се целят да глобяват не тези дето причиняват ПТП, ами тези дето най-лесно ще си платят измислените глоби.