Коментари - 10 коли се сблъскаха на магистрала ”Струма”, трима са ранени | Днес.dir.bg

10 коли се сблъскаха на магистрала ”Струма”, трима са ранени

Верижна катастрофа е станала в събота сутрин на автомагистрала "Струма". Сблъскали са се десет коли, трима души са пострадали. Инцидентът е станал в района на село Долна Диканя, област Перник в посока София.

Обратно в новината

Коментари - 10 коли се сблъскаха на магистрала ”Струма”, трима са ранени | Днес.dir.bg

Коментари

прост народ сме,как да ни искат по европа.

Виновният едва ли е с БМВ!!!

В Германия след Коледа са се сблъскали 50 автомобила около Щутгарт, с 17 пострадали. За движението на магистрала са нормални такива случаи, хубавото е че няма убити .

Ако бяхме в Ангола, да ни изнесат калашници да се изтрепеме. А на орка му трябва много малко - една стара кошница в комбинация с некадърност за шофиране и липса на път плюс малко късмет = priceless... При 10 метра видимост в мъглата съобразявайки се, че автомобила при 50 км/ч се движи с 14 метра в секунда, сметнете си с какава скорост трябва да се шофира в това време подчовеци...

То никога не е препоръчително да ходиш от Перник до Дупница - най-олигофренската част на България, пълно с дебили които едно изречение не могат да кажат като хората. Само някакви ге, че, епа, оно, вуте, нане, дека, таксирато е такива смешки..

Област Перник.........

Не е ли парадоксално, че колите в 2014 имат парктроници, датчици за дъжд, автоматично пускане на фаровете при тъмно, а нямат такива датчици за мъгла които автоматично да намалят скоростта до безопасната.

Йовчев, да бе използвал хеликоптера, отпуснат за венцехвалещи репортажи от последния митинг на БСП&ДПС, за контрол на движението и навременни мерки за регулирането му при критична обстановка ! Или не са те учили на това в милиционерското училище ??

И аз така мисля- девиза им е "Радост при карането" (Freude am Fahren), а не "Бързи и яростни" !

Само двама?? Егати "Блъсканицата" ! И за кво се блъскат, пар фавор? Пак ли "Пор тести"? Ташейк, г-жа Петрова!

А защо платното не е било напръскано против заледяване или никой не може да се сети че при мъгла замръзва.По-лесно е да кажем несъобразена скорост.Ей малоумна работа.

тук се убиват заради чалга в колата и простотия

При заледен път НЯМА безопастна скорост. А защо не е третиран против обледеняване- питай климбарите в пътната агенция.

Сигурноо пак некой винкеу от Перник се е натепал с Голфо!

Можеше още. Като карат тенекетата си като изоглавени след няколкомесечни "курсове" и си купуват книжките и като се пускат на пътя разни изперкали старчета, така ще е. А за много години и пак натискайте педала, педали.

Крайно време е снегопочистващите фирми да осъзнаят, че пътищата се обработват и опесъчават НЕ САМО когато вали сняг. Крайно време е и тези които им плащат за това, да осъзнаят СЪЩОТО и да им се търси отговорност. А това , че има водачи които не се съобразяват с пътните условия е съвсем друга тема.

Факт е, че катастрофите щяха да са много повече, ако повечето водачи небяха добили инстинкт да гледат във всички посоки когато шофират. Защо? Защото закона на пътя не важи. И защо е така? Защото няма достатачно контрол. Айде сега безсмъртни люде, качвайте се в автомоблите си и с 300 през мъглата. Но кога ли ще дойде и вашето време...?? Никой не се замисля. Стигам до извода отново, че ние каквото си направим, друг виновен няма. И защо? Защото на държавата неможе да се разчита

Хубу де заледен заледен ама при видимост 10м що изобщо карат. Очевидно е, че при тази видимост ако някой тръгне да опясачава тий ще се движи бавно и неминуемо ще бъде блъснат от BMW или Голф. Идеята е първо да се дигне мъгалта и после при хубава видимост да се опесачи.

Ако ще си говориме за олигофрени,моля те спомени и майните.Също така и тези от Розовата долина , може и област монтанярска да споменеш.И най-вече наблегни на това от каде си ти.

Съвременните самолети на всяка секунда си съобщават координатите един на друг. Така всяка машина знае къде е другата. Ако се засекат траектории бордния компютър на съответния ги променя така, че да няма сблъсък. Технологията вече е време да се пренесе и на земята. Ако първото спряло МПС беше излъчило сигнал, че не се движи останалите също щяха да спрат на безопасно разстояние, а не в него.

Важното е, че имаме пожарогасител, аптечка, триъгълник, караме с колани и светим по цял ден с фаровете. Резултат?

Колкото и да наблягам всеки знае Пеуник и надолу - Дупница, Симитли, всякакви македонски помаци от този район са пълни олигофрени ! Прости и агресивни селски каскети. Имах едни колежки от Благоевград, Sorry ама по-селски п*тки нямаше в целия университет

На практика е невъзможно, тъй като трафика и скороста и пронстранстворо са много по различни от тези на небето :) Иначе идята е добра. Примерно мойта мазда ми показва на колко метра е автомобила пред мен :)

Промишлеността измисли антирадарите, за да може да се заобикалят законите и да се развиват големи скорости там къде то има ограничение на скоростта вместо да измислят електроника която да предсказва сблъсък и препятствия по пътя.

Е и?

Тя е измислена тази технологията, ама в таралясниците дето ги карате масово я няма просто, щото са на по 10-15 години.

Възможно е - новите Волвота и Тойти от среден клас я имат. Ама не струват 2000 лева, а 20 000 мин.

Има елестротронно ограничение на скороста, но в БГ първото нещо, което се прави е да се махне. Има и системи за ранно предупреждение за обекти отпред и отстрани, има и система за разпределение на усилието при заледени участъци. Но ги има в доста по-нови коли от масовите в БГ.

Така е, но тук правя репликата относно това, че в новия клас автомобили я има тази технология. Има и джпс и който показват движението на трафика в релно време, въпреки че има технологично закъснение на сигнала, можеш да се ориентираш. Вичко си зависи от хората, дали искат да им е по спокойно на пътя и да отложат една ваканция и да си купят подобен джпс или който има пари, да купува автомобил с нужните му екстри за по безопасно пътуване. АКо ти изброя всички системи който има мойта мазда за защита, само ме е яд че няма автопилот ;)))))

Е какво като е по-различно. Щом може всяко превозно средство да се локализира с точност от 3 до 5 метра знае му се с скоростта с която се движи какъв е проблема това да се излъчва в пространството и по този начин и компютрите на другите коли да знаят и да намалят оборотите на водещите колела и уведомят за това водача.

1. 1s е мно-о-ого време, дори на земята. Особено на земята, където плътността на трафика е огромна. При 90км/ч това са 25м или 4 коли по дължина. 2. Въпросната система за предотвратяване на сблъсъци много помогна на руския пътнически и американския товатен самолети, които друсания швейцарски авиодиспечер удари челно в небето.

Но тази система я има вече при доста нови автомобили. Има си опция за ОН или ОФФ на тези системи. Но няма ка да те предупреди системата, ако от другата страна испреварват внезапно и неправилно а ти също си предприел маневра. Ако се замислиш за реланите опасности на пътя, няма толкова добра изградена система. Но повечето нови автомобили имат възможност да сведат рисковете до минимум

Изброените неща за други ситуации, за мъгла и лед помага намалената скорост :) P.S. При включени фарове ти светят и задните светлини, виждат се по-отдалеч при мъгла.

Та пак стигаме до идеята, че не е виновна програмата, а задклавиатурното устройство. Технологията си я има, акъла го няма.

В късния следобед на Бъдни вечер пътувах София-Варна. На много места имаше мъгла, на моменти карах с 30 км/ч, дори с 15 в най-гъстата. Доста пъти намалявах до 20, гледах зад мен да няма коли и ритах спирачката до дъно, така безопасно проверяваш дали има лед. Защото при мъгла заледяването не се вижда с просто око, леда е супер тънка коричка. На едно ниско място преди Шумен беше заледено, но хората от местната поддръжка току що го бяха опесъчили. Опесъчаване и ниска скорост, това е простичката рецепта.

Каквито и да е технологии да има един автомобил, НЯМА технология, която да накара малоумника зад волана да кара като луд. Примери колкото щеш-колкото е по-голяма и по-скъпа колата, особено джип, толкова повече е с предимство пред останалите. Докато катаджиите се радват на такива индивиди, с цел по-голям рушвет, така ще е. А нещата се оправят с дебели глоби, и то без значение кой каква кола кара, и ще видите тогава как и най-големите баровци карат като на погребение. Като бях в Англия си спомням за един българин, дето караше като луд по улиците. След 2 седмици като получи електронни фишове за 1300 паунда, му мина даже желанието да кара кола, и ползва метрото вече. Ако и тук един баровец получи глоби за 2000-3000 лв. от София до морето, със сигурност ще си промени начина на каране.

Именно след като диспечера нацепи самолетите въпреки препоръките на системата. Тя се въведе. До тогава. Пилотите бяха длъжни да се съобразяват с инструкциите на диспечерите. От онзи момент законодателно се промени и системата е вързана директно към управлението на самолет. Диспечера и пилота нямат думата до момента, ако нещо не се сгъбяса на електрониката.

А бе ти виждал ли си птичи ята и пасажи от риба? Да не би да се блъскат един в друг. Човека не може да си управлява колите това е факт.

И като влезеш неусетно в тунел или друга джипиес сянка, ще продължиш да разчиташ.

Има ли антирадар, който е интегриран с инжекциона и натиска спирачката?

observer2

Глобата си е глоба. Баровецът ще я плати и пак ще кара по същия начин. Аз съм за отнемане на точки, както беше замногоот нарушенията. Ама едни хора преди известно време пормениха закона и за някои нарушения премахнаха отнемането на точки, а само глоба. И естествено баровците си плащат като ги хванат /било директно ако е на пътя или в хазната ако е по електронен фиш, освен ако издънката не е по-голяма/.

Сега минах от там. Искам да ви кажа , че полицаите место да застанат зад катастрофата си седяха някъде по средата и като нищо можеше още някой да се на-тресе отзад.

Минах от там около 10,30часа. Наистина беше много мъгливо,а полицаите бяха в близост до ударените коли,които бяха по-малко от 10!Може би 3 или 4....а може да е било друга катастрофа.Във всеки случай трябва да се предупреждават другите коли поне на 1км предварително ,че има препятствие по платното.

А къде е тази магистрала????Че не мога да се сетя да има магистрала там!

и какво правим с другите участници в движението , като пешеходци , велосипедисти , каруци ...

Абе гостенче, аман от пенсии с таратайки. На мерджана системите му са супер, мога да си карам и със 200 и пак няма да се ударя. Ама като има разни шубета, дето се влачат с 50 при 3 сантима сняг - кво да ги чакам ли? Резвам ги отраз. Аман от шофьори с каскетчета и умрели тойоти, хонди, голфове, шкоди или талиански и френски бараки. Само пречите на движението. Оня ден на тракия - карам си с 200 и некъв с инфинити се влачи в лявата лента със 150 и си мисли, че кара, като сте залухави стойте си е лентата за аварийно. Резнах го, засякох го после, оня ми свири. Боклук. Заради такива като него стават мелетата, защото аз мога и искам да карам бързо, а той се влачи пред мен. Как да не изнервя ???

Ей за такива балъци говоря. 20-30 км. То по-добре си хвани влака, като не си карач бе пенсиооооооо

Тоя па, колко самолета има по света и колко коли по магистрала Хемус примерно. Ти сещаш ли се за какви технологии става дума ? Няма такава машина, която да може да обработи подобна информация. Но има автопилоти, които смятат скоростта и разстоянието от предната кола. Ама ги има в мерждана, а не в дачията

Идиот. Как ще се измери плътността на мъглата И как системата ще разбере градско ли е или извън.

Защо е този минус а ? Обясни. Май завиждаш за това че карам GL с махнат чип и вдигам 250 когато поискам ?

Коментари - 10 коли се сблъскаха на магистрала ”Струма”, трима са ранени | Днес.dir.bg

10 коли се сблъскаха на магистрала ”Струма”, трима са ранени

Верижна катастрофа е станала в събота сутрин на автомагистрала "Струма". Сблъскали са се десет коли, трима души са пострадали. Инцидентът е станал в района на село Долна Диканя, област Перник в посока София.

Обратно в новината

Коментари - 10 коли се сблъскаха на магистрала ”Струма”, трима са ранени | Днес.dir.bg

Коментари

прост народ сме,как да ни искат по европа.

Виновният едва ли е с БМВ!!!

В Германия след Коледа са се сблъскали 50 автомобила около Щутгарт, с 17 пострадали. За движението на магистрала са нормални такива случаи, хубавото е че няма убити .

Ако бяхме в Ангола, да ни изнесат калашници да се изтрепеме. А на орка му трябва много малко - една стара кошница в комбинация с некадърност за шофиране и липса на път плюс малко късмет = priceless... При 10 метра видимост в мъглата съобразявайки се, че автомобила при 50 км/ч се движи с 14 метра в секунда, сметнете си с какава скорост трябва да се шофира в това време подчовеци...

То никога не е препоръчително да ходиш от Перник до Дупница - най-олигофренската част на България, пълно с дебили които едно изречение не могат да кажат като хората. Само някакви ге, че, епа, оно, вуте, нане, дека, таксирато е такива смешки..

Област Перник.........

Не е ли парадоксално, че колите в 2014 имат парктроници, датчици за дъжд, автоматично пускане на фаровете при тъмно, а нямат такива датчици за мъгла които автоматично да намалят скоростта до безопасната.

Йовчев, да бе използвал хеликоптера, отпуснат за венцехвалещи репортажи от последния митинг на БСП&ДПС, за контрол на движението и навременни мерки за регулирането му при критична обстановка ! Или не са те учили на това в милиционерското училище ??

И аз така мисля- девиза им е "Радост при карането" (Freude am Fahren), а не "Бързи и яростни" !

Само двама?? Егати "Блъсканицата" ! И за кво се блъскат, пар фавор? Пак ли "Пор тести"? Ташейк, г-жа Петрова!

А защо платното не е било напръскано против заледяване или никой не може да се сети че при мъгла замръзва.По-лесно е да кажем несъобразена скорост.Ей малоумна работа.

тук се убиват заради чалга в колата и простотия

При заледен път НЯМА безопастна скорост. А защо не е третиран против обледеняване- питай климбарите в пътната агенция.

Сигурноо пак некой винкеу от Перник се е натепал с Голфо!

Можеше още. Като карат тенекетата си като изоглавени след няколкомесечни "курсове" и си купуват книжките и като се пускат на пътя разни изперкали старчета, така ще е. А за много години и пак натискайте педала, педали.

Крайно време е снегопочистващите фирми да осъзнаят, че пътищата се обработват и опесъчават НЕ САМО когато вали сняг. Крайно време е и тези които им плащат за това, да осъзнаят СЪЩОТО и да им се търси отговорност. А това , че има водачи които не се съобразяват с пътните условия е съвсем друга тема.

Факт е, че катастрофите щяха да са много повече, ако повечето водачи небяха добили инстинкт да гледат във всички посоки когато шофират. Защо? Защото закона на пътя не важи. И защо е така? Защото няма достатачно контрол. Айде сега безсмъртни люде, качвайте се в автомоблите си и с 300 през мъглата. Но кога ли ще дойде и вашето време...?? Никой не се замисля. Стигам до извода отново, че ние каквото си направим, друг виновен няма. И защо? Защото на държавата неможе да се разчита

Хубу де заледен заледен ама при видимост 10м що изобщо карат. Очевидно е, че при тази видимост ако някой тръгне да опясачава тий ще се движи бавно и неминуемо ще бъде блъснат от BMW или Голф. Идеята е първо да се дигне мъгалта и после при хубава видимост да се опесачи.

Ако ще си говориме за олигофрени,моля те спомени и майните.Също така и тези от Розовата долина , може и област монтанярска да споменеш.И най-вече наблегни на това от каде си ти.

Съвременните самолети на всяка секунда си съобщават координатите един на друг. Така всяка машина знае къде е другата. Ако се засекат траектории бордния компютър на съответния ги променя така, че да няма сблъсък. Технологията вече е време да се пренесе и на земята. Ако първото спряло МПС беше излъчило сигнал, че не се движи останалите също щяха да спрат на безопасно разстояние, а не в него.

Важното е, че имаме пожарогасител, аптечка, триъгълник, караме с колани и светим по цял ден с фаровете. Резултат?

Колкото и да наблягам всеки знае Пеуник и надолу - Дупница, Симитли, всякакви македонски помаци от този район са пълни олигофрени ! Прости и агресивни селски каскети. Имах едни колежки от Благоевград, Sorry ама по-селски п*тки нямаше в целия университет

На практика е невъзможно, тъй като трафика и скороста и пронстранстворо са много по различни от тези на небето :) Иначе идята е добра. Примерно мойта мазда ми показва на колко метра е автомобила пред мен :)

Промишлеността измисли антирадарите, за да може да се заобикалят законите и да се развиват големи скорости там къде то има ограничение на скоростта вместо да измислят електроника която да предсказва сблъсък и препятствия по пътя.

Е и?

Тя е измислена тази технологията, ама в таралясниците дето ги карате масово я няма просто, щото са на по 10-15 години.

Възможно е - новите Волвота и Тойти от среден клас я имат. Ама не струват 2000 лева, а 20 000 мин.

Има елестротронно ограничение на скороста, но в БГ първото нещо, което се прави е да се махне. Има и системи за ранно предупреждение за обекти отпред и отстрани, има и система за разпределение на усилието при заледени участъци. Но ги има в доста по-нови коли от масовите в БГ.

Така е, но тук правя репликата относно това, че в новия клас автомобили я има тази технология. Има и джпс и който показват движението на трафика в релно време, въпреки че има технологично закъснение на сигнала, можеш да се ориентираш. Вичко си зависи от хората, дали искат да им е по спокойно на пътя и да отложат една ваканция и да си купят подобен джпс или който има пари, да купува автомобил с нужните му екстри за по безопасно пътуване. АКо ти изброя всички системи който има мойта мазда за защита, само ме е яд че няма автопилот ;)))))

Е какво като е по-различно. Щом може всяко превозно средство да се локализира с точност от 3 до 5 метра знае му се с скоростта с която се движи какъв е проблема това да се излъчва в пространството и по този начин и компютрите на другите коли да знаят и да намалят оборотите на водещите колела и уведомят за това водача.

1. 1s е мно-о-ого време, дори на земята. Особено на земята, където плътността на трафика е огромна. При 90км/ч това са 25м или 4 коли по дължина. 2. Въпросната система за предотвратяване на сблъсъци много помогна на руския пътнически и американския товатен самолети, които друсания швейцарски авиодиспечер удари челно в небето.

Но тази система я има вече при доста нови автомобили. Има си опция за ОН или ОФФ на тези системи. Но няма ка да те предупреди системата, ако от другата страна испреварват внезапно и неправилно а ти също си предприел маневра. Ако се замислиш за реланите опасности на пътя, няма толкова добра изградена система. Но повечето нови автомобили имат възможност да сведат рисковете до минимум

Изброените неща за други ситуации, за мъгла и лед помага намалената скорост :) P.S. При включени фарове ти светят и задните светлини, виждат се по-отдалеч при мъгла.

Та пак стигаме до идеята, че не е виновна програмата, а задклавиатурното устройство. Технологията си я има, акъла го няма.

В късния следобед на Бъдни вечер пътувах София-Варна. На много места имаше мъгла, на моменти карах с 30 км/ч, дори с 15 в най-гъстата. Доста пъти намалявах до 20, гледах зад мен да няма коли и ритах спирачката до дъно, така безопасно проверяваш дали има лед. Защото при мъгла заледяването не се вижда с просто око, леда е супер тънка коричка. На едно ниско място преди Шумен беше заледено, но хората от местната поддръжка току що го бяха опесъчили. Опесъчаване и ниска скорост, това е простичката рецепта.

Каквито и да е технологии да има един автомобил, НЯМА технология, която да накара малоумника зад волана да кара като луд. Примери колкото щеш-колкото е по-голяма и по-скъпа колата, особено джип, толкова повече е с предимство пред останалите. Докато катаджиите се радват на такива индивиди, с цел по-голям рушвет, така ще е. А нещата се оправят с дебели глоби, и то без значение кой каква кола кара, и ще видите тогава как и най-големите баровци карат като на погребение. Като бях в Англия си спомням за един българин, дето караше като луд по улиците. След 2 седмици като получи електронни фишове за 1300 паунда, му мина даже желанието да кара кола, и ползва метрото вече. Ако и тук един баровец получи глоби за 2000-3000 лв. от София до морето, със сигурност ще си промени начина на каране.

Именно след като диспечера нацепи самолетите въпреки препоръките на системата. Тя се въведе. До тогава. Пилотите бяха длъжни да се съобразяват с инструкциите на диспечерите. От онзи момент законодателно се промени и системата е вързана директно към управлението на самолет. Диспечера и пилота нямат думата до момента, ако нещо не се сгъбяса на електрониката.

А бе ти виждал ли си птичи ята и пасажи от риба? Да не би да се блъскат един в друг. Човека не може да си управлява колите това е факт.

И като влезеш неусетно в тунел или друга джипиес сянка, ще продължиш да разчиташ.

Има ли антирадар, който е интегриран с инжекциона и натиска спирачката?

observer2

Глобата си е глоба. Баровецът ще я плати и пак ще кара по същия начин. Аз съм за отнемане на точки, както беше замногоот нарушенията. Ама едни хора преди известно време пормениха закона и за някои нарушения премахнаха отнемането на точки, а само глоба. И естествено баровците си плащат като ги хванат /било директно ако е на пътя или в хазната ако е по електронен фиш, освен ако издънката не е по-голяма/.

Сега минах от там. Искам да ви кажа , че полицаите место да застанат зад катастрофата си седяха някъде по средата и като нищо можеше още някой да се на-тресе отзад.

Минах от там около 10,30часа. Наистина беше много мъгливо,а полицаите бяха в близост до ударените коли,които бяха по-малко от 10!Може би 3 или 4....а може да е било друга катастрофа.Във всеки случай трябва да се предупреждават другите коли поне на 1км предварително ,че има препятствие по платното.

А къде е тази магистрала????Че не мога да се сетя да има магистрала там!

и какво правим с другите участници в движението , като пешеходци , велосипедисти , каруци ...

Абе гостенче, аман от пенсии с таратайки. На мерджана системите му са супер, мога да си карам и със 200 и пак няма да се ударя. Ама като има разни шубета, дето се влачат с 50 при 3 сантима сняг - кво да ги чакам ли? Резвам ги отраз. Аман от шофьори с каскетчета и умрели тойоти, хонди, голфове, шкоди или талиански и френски бараки. Само пречите на движението. Оня ден на тракия - карам си с 200 и некъв с инфинити се влачи в лявата лента със 150 и си мисли, че кара, като сте залухави стойте си е лентата за аварийно. Резнах го, засякох го после, оня ми свири. Боклук. Заради такива като него стават мелетата, защото аз мога и искам да карам бързо, а той се влачи пред мен. Как да не изнервя ???

Ей за такива балъци говоря. 20-30 км. То по-добре си хвани влака, като не си карач бе пенсиооооооо

Тоя па, колко самолета има по света и колко коли по магистрала Хемус примерно. Ти сещаш ли се за какви технологии става дума ? Няма такава машина, която да може да обработи подобна информация. Но има автопилоти, които смятат скоростта и разстоянието от предната кола. Ама ги има в мерждана, а не в дачията

Идиот. Как ще се измери плътността на мъглата И как системата ще разбере градско ли е или извън.

Защо е този минус а ? Обясни. Май завиждаш за това че карам GL с махнат чип и вдигам 250 когато поискам ?