Инж. Лазар Лазаров: Летните гуми бяха проблемът по пътищата

Председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров заяви, че основният проблем по пътищата са причинили летните гуми на автомобилите.

Обратно в новината

Коментари - Инж. Лазар Лазаров: Летните гуми бяха проблемът по пътищата | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

ами да ц зимни гуми бях но неможях да премина през падналите дарвета.що бе господинчо не ги подкастряте перманентно когато е хубаво времето ами чакате да паднат на патя и тогава ви е по лесно.

Интересно този откъде си получава заплатата..... От нашите данъци или от отчисления на "гумаджиите". Това с летните гуми са пълни глупости. На непочистен и заледен път е все едно какви са гумите. Подготовка за зимата означава вериги в багажника.

Хайде да не говориш глупости, а ?! Или ако все пак ще ги говориш, намери някой, който не шофира ... или поне не в България. Иначе ще те пратя да караш през лятото по АМ Тракия, в участъка разклон за Велинград - разклон за Пазарджи и да видим дали можеш на сух, равен и прав път да удържиш колата в дясната лента със 120 км. в час !!!! Сигурно и на Луната е по-гладко от там .... А не дай си боже да отидеш в дясната и да караш с разрешената скорост, то неминуемо ще те отнесе някой ниско прелитащ мерцеде, бмв, опел, фв ... или каквато и да е друга малко по-мощна кола!!!! Няма такава държава!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! А на тоя летните гуми му били виновни ..... а през лятото зимните гуми ли упрекваш ????!!! а Лазаре ?

Лазаре, Лазаре сега като са със зимни гуми НЯМА ЛИ ДА ИМА ПРОИЗШЕСТВИЯ?

Типично за герберастка калинка - виновни са винаги другите ! Как точно са виновни тези летни гуми, като не се чистеше въобще е друг въпрос. Основното е, че в Европа няма зимни гуми за ТИР-ове - в БГ обаче на глиганчето павлова и на този катил са им виновни именно несъществуващите зимни гуми за ТИР-ове ! Докога такива търсещи вината в другите ще ни управляват ?

Г-н Лазаров, в закона никъде няма понятие за зимни и летни гуми, а само за дълбочина на грайфер. Някой беше обещал да няма сняг до 1.11.2014 г. Затова няма пари и никой не беше почистил магистралите.

Г-н лазаров ако ме светнете къде продават зимни гуми за тир-а трябва да ви се даде нобелова награда.

Само човек който не е бил на пътя по време на снеговалеж може да говори подобни глупости за летни и зимни гуми. Разликата в летните и зимните гуми се изразява НАЙ ВЕЧЕ ПРИ ДВИЖЕНИЕ , а не когато си спрял на 2см. снежна покривка. Когато пътят е заледен от СНЯГ никаква гума не те спасява. СПАСЕНИЕТО е пътищата да се обработват преди да е паднал сняг /както е в цял Свят/ а не след като колите са отъпкали 2см. сняг и е заледен. Когато пътищата предварително се обработват с "химия" /или поне стръмните наклони/ самото движение на автомобилите няма да позволи задържане на снежната покривка. Когато снеговалежите са интензивни, спасение няма. Казано по друг начин: Проблемът по пътищата не е в гумите, а в непочисстването на пътните настилки.

Вицепремиерката Захариева се изцепи,че няма пари за зимна поддръжка на пътищата!И какво ни предлага-да спрем да пътуваме ли,да си поставим колите на трупчета ли,да не правим бизнес ли,да не почиваме ли,да спре живота ли?!Ами,ще ми върнете ли парите за целогодишната 'Винетка"?

Преди 20 тина години нямаше зимни летни гуми просот гуми и всичко ис беше наред....но се сетиха,че могат да цуцат и ето нововъведения,повечето полицаи дори са убедени,че закона пише да се сменят гумите..а там пише просто за грайфера....с какавито и гуми да си като се заледи си като шейна.....това е положението дургото е за ад ет отарашат по един или друг начин.....

а ти смени ли си гумите на служебния Лексус за 80 000 Евра?!

По-безопасно е наистина човек да се движи с 4х4, затова трябва да се задължат всички само такива коли да купуват, а най-добре е с верижните БТР-и . Има също така и специализирани гуми за суха и за мокра настилка. Най-добре е и щом валне или пекне да сменяме пущините-както сме виждали в F1. А сега сериозно, има гуми зимни и летни. Зимните гуми повишават сцеплението в зимни условия но не означават, че може пътищата да не се почистват от снега. Всесезонните гуми пък не са 2в1 а компромис. Всеки вид гуми си имат своите характеристики и поведение на пътя, а от там и максимална скорост и поведение на пътя, така че това което можем с една кола и едни гуми не можем с друга кола и други гуми, но всеки иска да бъде г-н по-по-най на пътя нали? Даже и да няма други коли на пътя иска да блесне дори и само за пред себе си, иска доза адреналинче, иска да му е гот, иска да важат неговите правила и представи. Иска, той иска , тя иска,то иска, ние искаме, вие искате, всички искат, . . . но дали е възможно, това вече е нещо съвсем различно.

Не е по безопасно. 4х4 са по тежки и дори леките коли имат 200 килограма отгоре спрямо тези с един задвижван мост. Което при спиране си казва тежката дума. Колко повече кила толкова по трудно спират и по лесно се подхлъзват. При камионите е малко поразлично заради голямото натоварване на мост, ама пак по-леките са по-добре

Голяма глупост каза, според теб излиза че моторите са най-стабилни. Премисли пак колко противоречиво нещо си написал.

4х4 има значение при потегляне, не и при спиране.

Летните гуми били проблема. Стига простотии. Не почистените и скапани пътища са проблема. Едно време преди много години нямаше летни и зимни гуми и нямаше проблеми. Сега все нещо е виновно на липста на държава!

ГОСПОДА, КИТАЙ ОТ 1300000000 ДУШИ ГОДИШНО УМИРАТ 60000 ИЛИ ТОВА СА 0.0046%,А ПРИ НАС ОТ 7000000 УМРЯЛИТЕ СА 1000 ИЛИ 0,014% -БЛИЗО 4 ПЪТИ ПОВЕЧЕ. КЪДЕ СМЕ ?ПОЛИЦИЯ,АДМИНИСТРАЦИЯ,ПЪТНИ ЗНАЦИ БОЛ-ГОСПОДИ ПРИБЕРИ СИ ВЕРЕСИИТЕ ОТ ТАКА НАРЕЧЕНИТЕ ,,УМНИ ДЕМОКРАТИ"

ГОСПОДА, КИТАЙ ОТ 1300000000 ДУШИ ГОДИШНО УМИРАТ 60000 ИЛИ ТОВА СА 0.0046%,А ПРИ НАС ОТ 7000000 УМРЯЛИТЕ СА 1000 ИЛИ 0,014% -БЛИЗО 4 ПЪТИ ПОВЕЧЕ. КЪДЕ СМЕ ?ПОЛИЦИЯ,АДМИНИСТРАЦИЯ,ПЪТНИ ЗНАЦИ БОЛ-ГОСПОДИ ПРИБЕРИ СИ ВЕРЕСИИТЕ ОТ ТАКА НАРЕЧЕНИТЕ ,,УМНИ ДЕМОКРАТИ"

повечето видове гуми вече не са летни и зимни а всесезонни, разбира се трябва да си имат и грайферче да не са станали на галоши кофти е всеки да се оправдава с някой друг и никой да не поема вината за нищо

Четох доста коментари и всеки само плюе по някой. Истина е, че за зимата трябват зимни гуми, но в закона няма такова изискване - въпрос на съвест. Истина е, че не се извършват превантивни действия против заледяване на пътя, но за магистралите и първи клас пътищата би следвало да е нормирано със законова уредба. Истина е, че поддържащите фирми не предприемат действия преди да им е наредено. Истина е, че парите от винетки и акцизи на горивата не постъпват в бюджета на АПИ, а по закон е задължително парите от продажбата на винетни стикери да се използват за поддържане и ремонт на РПМ.

Другаря Лазаров, аз ката излязох си обух гащи и ботуши, а защо някой е излязъл гол и бос не зная, но да си заложи живота на карта е меко казано безотговорно и нагло, както към семейство, държава и към себе си, ами колко ум трябва,за да се обуе и облече един обикновен българин при зимни условия не искам да питам, ей и акъл требе, не е само парите да вървят пред акъла, че мислете де.....

Такова нещо като всесезонни гуми за нашите ширини не важи. Те стават за страни с по-мека зима като Португалия, Испания и южните части на Италия и Франция, където пада сняг на 5-6 години веднъж. Каквото и да се пише, зимно време трябва да се кара със зимни гуми, лятно - с летни. Другото е безотговорност, граничеща с престъпна небрежност. А карането през зимата с летни гуми е престъпление.

не съм съгласен. наи-много зависи от автомобила. българите тичат да купуват мерцедеси и бмв-та със задно предаване, вместо да купуват автомобили с 4x4 или all-wheel, като ауди, субару и т.н. алл-вхеел със хубави всесезонни гуми и няма да мислиш за смяна за 4-5 години минимум. за около 10 хиляди се купува един хубав Jeep в бг, вместо да дават тези пари за одрънкани мерцедеси и бмв-та, купуваш Jeep-а и нямаш грижи - зиме, лете, кал, вода, не те бърка.

Не си падам по джипове. Винаги си вземам кола с предно предаване, винаги слагам зимни / летни гуми. А за задното предаване съм съгласен - то не е добре, когато има сняг. Независимо от гумите, когато има сняг, се карат трудно заради леката задница. Две служебни коли със задно съм карал (без да броим Жигулката преди много години), по правило са много нестабилни.

Те само българите карат беемвета и мерцедеси- за тях ги произвеждат. Що дрънкаш глупости! Аз лично пък не виждам смисъл да си купувам 4 по 4, защото се движа предимно по асфалт, а затова че мерцедеса въртеше задницата по магистралата при първия сняг беше виновна снегопочистващата фирма. Не е валял сняг 40 дни че да не могат да я почистят. Това са престъпници.

Пич, със мерцедеса (новате е класа) със задно със зимни гуми ще ти направя субарото и каквото ми покажеш 4х4 със всесезонни да умира на сняг и лед. И на старт няма да ме стигнеш, а на спиране да не говорим . На лед спирачният път на всезезонните е почти двойно спрямо зимните. Това говорим на асфалт. На кал наистина няма да мога да направя нищо.

Има, как да няма. Дори и за нашите ширини. Ако караш предимно по тези пътища които трябва да почистват. Камионите и автобусите защо нямат зимни и летни гуми. Има и модели всесезонни. Сестра ми в щатите как кара със всесезонни и то в Чикаго. Е не е като да си със зимни, но ако само градско въртиш

Да, и за това, че нямаше кьорава почистваща машина до обяд - също са виновни летните гуми. А най-невинните са в УС на Агенция "Пътна инфраструктура" начело със инж. Лазар Лазаров!

Лазо, много тройки момче, че и двойки. Да беше чел повече! Гумите са без стандарт - за мене една зима за тебе друга, парата да се върти - всека година по два пъти лет- зиме лете - зиме, а евреите лапат ли лапат. Да им приседне дано. А ти словоблудецо земи да изчистиш снега. Зимните условия са да има сняг по дърветата не по пътя. Трябва да си заработваш заплатата ... 25 000 месечно беше нали? и малко да си напрегнете дебелите ... усни... Да чистите бе ...

Проблемите са няколко: 1. Гумите масово се произвеждат от пластмаса, не от каучук, затова дори и зимните нямат адекватно сцепление; 2. Шофьорите забравят, че возят и се разминават на пътя с човешки животи, а не с ламаринени егота; 3.Пътищата не са в добро състояние - непочистени, нямат добър наклон за отводняване, няма отопление на магистралите, за да не замръзват.

Ти ма разби

Основния ПРОБЛЕМ е БЕДНОСТТА на българина,господа "началници"!?!?!?

Тц. Основния проблем е задкормилното устройство. Точка.

Миналата година температурата в НЙ през зимата 40 дена не мина нито веднъж над 32Ф или 0 градуса Целз-лед лед-лед. Най-много дупки се образуват по рампите/ бг-детелини/-на напречните железните бигли за терморазширение.Като се отчупи малко парченце 10-15 см бетон, за един ден като минат 5-6000 коли дупката между желязото и острия ръб на бетона става 20х50 см.Поради карането в трафик виждаш дупката и не можеш нито да спреш, нито да избегнеш. Къса гума, криви джанта.Ремонтира се дупката, но след 15-20 дена. Малките еднопосочни улици се чистят само в средата поради паркираните коли от двете страни. И като се заледи там, кара по 2 месеца.Те там като влезе Форда/ задно пред/, поради това,че трябва да освободи централната част на платното- и заради страничния наклон, излизане няма. Само тоу или пясък.

Карам краун викт-бивш полис интерсептор,зиме/лете едни и същи гуми чайник-235, като станат 55-70 000 мл сменям. Много зависи дали е регулир предницата и дали са били напомпени по норма. Ако не, може да са за смяна още на 7-10 000 мл.Зимно време малките улици в НЙ и Ч. не ги чистят добре и понеже има голяма денивелация/ 30 см разлика м/у ос. лин и ниво до бордюра/влезе ли Форда в дясната лента, при място за паркиране само за 1 кола, и при лед,буксува и излизане няма.Губят се а лат ъф$$.Като Бай ти Ганю,обаче съм му е намерил цаката сришом /обикновено вечер/посипвам с едър пясък който крия в малки торбички и излизам от проблема.Това е забранено и не се ползва от местните.Кога ли ще се оплаче някой и ще ме конгратюлират с някой файн за $$$ или $$$$.

Пич, един комплект гуми зимни за товята кола 16 цола са под 400$, намери си и и комплект джанти може и втора употреба при вас не се кривят много и в ибея са ефтинджос и ги монтирай. Като кажат че ще вали сняг слагай и карай безгрижно. Всъщност не съвсем - единствената ти грижа е да избягваш да спираш рязко, защото тези с всесезонните зад теб ще те направят комби на сняг и лед. Ноняма да се налага да ръсиш с пясък против пингвини.

Кого лъжете господине , Вчера пътувах до Пловдив и обратно в София Проблемът ви беше че АМ Тракия въобще не беше почистена , камо ли осолена или опесачена Имаше 2см лед на магисталата -добре отъпкан Кого прикривате пак , пари ли са ви обеща ли ПР ли си правите Мразя такива гнусни лъжци като вас

Зимните гуми са си зимни-спор няма......Но и със най-добрите зимни гуми ако има на пътя 30-40 см сняг,си загинал! Вината винаги е комплексна.....и летни гуми,и непочистени пътища,и джигити на пътя.....манталитета на Българина да търси вината винаги извън себе си,е основната причина.....:-)

Лазаров, олигофрен си ти, голям олигофрен.

Не, причината е само една-ИДИОТИЗМА на съвременния българин. От една седмица се предупреждава за лошото време, но българина си биши с летни гуми. Веднага след началото на бурите, от КАТ съветваха да се пътува само в краен случай, и да се внимава. Но българина си кара колата, все едно е в сахара. И най-важното-99% от инцидентите са благодарение на пълната олигофрения на повечето шофьори. За пример-вчера пътувах да си прибера децата, и карах с 40-50 км. Постоянно ми святкаха и изпреварваха камикадзета. В участък от 30 км имаше СЕДЕМ коли в нивите. Едва ли са виновни гумите или снегът за това.

Ти винетка купи ли си Защото аз си купих винетка за 10 лева А магистралата имаше 3-4 см лед и не беше докосната от машина за осоляване А 2 седмици се тъбеше че сняг ще вали

Не е това причината, поредни български некадърнико. В САЩ няма зимни гуми, знаеш ли това. Пътят трябва да се почиства и поддържа, за което се плащат данъците и таксите ( ате сас не по-малки от тези в САЩ )

ДА! Пътя трябва да се изсушава и със сушуари, за да не се образува скреж и да не е хлъзгава настилката! Асфалта трябва и да се затопля и да се поддържа топъл, за да могат летните гуми да зацепват по-добре по зимния асфалт! Само и само за да не се налага ти да си купиш зимни гуми за зимата!

ти да не си продавач на гуми бре??много си се разпенявил ,човека ти обяснява как са нещата ти храчиш

Нови и качествени всесезонни срещу износени летни. Това ли ти е примера?

пълни глупости. има зимни гуми тук колкото искаш. може в южните щати като флорида да не се ползват, но от джорджия нагоре - зимни гуми се слагат редовно, ако нямаш 4x4 и можеш да си ги позволиш.

Що е лятна и зимна гума! Летните гуми са изработени с по-твърд каучук, който омеква през лятото заради горещия асфалт и вцеплението е пълно! Зимните гуми съответно са с по-мек каучук, за да може зимната гума да зацепи по студения зимен асфалт. Този твърд каучук на летните гуми става още по-твърд когато температурата падне под 8 градуса плюс (а асфалта е още по-студен) и вцепление почти няма. Твърда, гладка гума, без зимен грайфер по твърда повърхност = нулево взепление! А по заледен асфалт е направо самоубийство! Освен това лятната гума се изноства изключително бързо, когато температурата падне под 8 градуса плюс. Твърд каучук + студен асфалт = шлаиф, шкурка! И обратното при зимните гуми през лятото. Зимната гума е с по-мек каучук. При температури от над 8 градуса плюс зимната гума омеква още повече и се изноства! Представете си какво се случва със зимната мека гума, когато карате по горещия летен асфалт (40 градуса и повече)! Тя буквално се топи и след едно лято със зимни гуми, нямате гуми за зимата! Всесезонните гуми са един миш-маш между тези два вида! Гумите не трябва да са по-стари от 5 години! Внимавайте като купувате нови гуми! На гумите има дата на производство! Колкото и нови да изглеждат гумите, качеството на този каучук намалява и след 5 години е почти равно на нула! Не стерео-уредбата, а гумите на колата са най-важната й част! Не разбирам хората, дето дават десетки хиляди лева за скъпа кола, на която после слагат летни гуми и карат с тях през зимата? При една катастрофа, инвестицията от няколко хиляди лева е на боклука, някой крак или ръка също, или живота, и то заради това, че тези хора са си купили скъпа кола, но им е досвидяло да инвестират в правилните гуми!

Няма такива думи, като вцепление и изноства, както и няма такова изискване по правилник за зимни гуми. Има изискване за размера на грайфера. И дека им са парите на тия тъпаци,га нямат и за първия сняг, за бонуси ли ги пазят?

Велики просветителю, ти сам си написал нещо или по-скоро преписал, но не го разбираш - сцепление с асфалта, разбираш ли? Да повторя ли? Когато пътя не е почистен, асфалт няма. Изискването е да има адекватен грайфер гумата. Да, предимството на зимните съставки са както ги пишеш, но да почваме ли да обясняваме сега каква разлика има от гума до гума?

Не летните гуми, ами ние сме си прости че им плащаме данъци винетки и пр. и накрая - КТБ

Как обичам хора, които винаги търсят причината за неуспеха извън себе си! За да постигнеш усъвършенстване, трябва да можеш: - да идентифицираш проблема; - да направиш така, че да не се повтаря. Когато "намираш" причините извън теб, т.е. си намираш оправдание, няма как да постигнеш усъвършенстване. На този на снимката вечно някой ще му е виновен, и вечно ще е изненадан от снега.

Не летните гуми

Зимни, летни -дрън дрън. Всичко зависи от шофьора ,ама за това какви карачи има нито дума..:)

Напротив приятелю,напротив.Зимната гума си е зимна гума,от по-мека смеска и с по-различен грайфер.Хвърли го Шумахер у строшената Астра с гуми балатум през зимата-и той е до другите в канавката.Ако не искаш зимата да сменяваш колата или ребрата-земи си смени гумите.И не на последно място- по-полека! При висока скорост и хлъзгав път никакви гуми не помагат...

Милев

Само споделих личен опит ,40 години карам коли само с летни гуми и всичките ми проблеми са били от некадърни колеги :)

ДРЪН ДРЪН. МОЖЕ ЛИ ДА МИ СМЕНИТЕ ГУМИТЕ НА ТИРА С ЗИМНИ ? ОБЩО 12 БРОЯ.

Всички ли им се налагаше да пътуват?За тръпката или да се изкефим да завъртим на снега/ както казват младоците/.Безотговорни хора?Толкова много пари израходиха спасителните отряди на данъкоплатците?Материала много лош...От 20 апартамента във входа ,15 мъже се напиват всеки ден като казаци,а плачат , че нямат пари за хляб?Не сме народ,а мърша.../П.Р.Славейков/ Никой не търси вината в себе си?

В много цивилизовани европейски страни има ЗАКОН: ЗИМАТА (от октомври до април) СЕ КАРА СЪС ЗИМНИ ГУМИ! КОЙТО КАРА ПРЕЗ ТОЗИ ПЕРИОД С ЛЕТНИ ГУМИ и ПРЕДИЗВИКА ПРОИШЕСТВИЕ СЕ НАКАЗВА ОТ ЗАКОНА! Освен това летните гуми се износват изключително бързо, ако температурата падне под 8 градуса, а зимните над 8 градуса! Ако не ви се дават допълнително грешни пари за гуми, то сменяйте ги преди октомври и след април! Лятото може да си караш със зимните гуми, но зимата с летни е забранено!

Pesh0

Лъжеш . Не е забранено . Отделно си има всесезонни гуми . Лятото със зимни гуми , колата върви като каруца и свършват гумите за едно лято . Зимата със летни по морете вярно , нямам никакви проблеми .

ЛЪЖЕШ ТИ НЕУКИ! ЗАБРАНЕНО Е! ЗАКОН В ГЕРМАНИЯ Der Gesetzestext schreibt vor, dass ein Kraftfahrzeug bei Glatteis, Schneeglätte, Schneematsch, Eis- oder Reifglätte nur mit Reifen gefahren werden darf, welche die in Anhang II Nr. 2.2 der Richtlinie 92/23/EWG beschriebenen Eigenschaften erfüllen.

Не е съвсем така, например като си купувах кола в Испания, където също вали сняг, попитах с кави гуми е оборудвана колата, зимни или летни, дилъра ме изгледа доста странно и ме попита какво е това, лятна или зимна гума. В сервизите за гуми също не правят разлика.

Е ти си намерил къде да питаш за зимни гуми. това е все едно в Оймиякон да питаш за летни, Щото тамм докато се стопи снега идва зимата.

Няма ли най-накрая да има поне един уволнен синоптик?

Синоптиците се опитват да прогнозират времето, не да го контролират. (При първи сняг винаги е трагедия, защото пътищата не са предварително третирани)

Ей много разбирачи тук, а и голями шофьори, голямо мерене на п....и. Трябва в закона да вкарат текст "Каращите със летни гуми зимата да слагат задължително вериги под 5 градуса"

А кой ще плати после преасфалтирането на изкъртената от веригите пътна настилка? Освен това летните гуми нямат никакъв ефект при температури от под 6-7 градуса плюс! Летните гуми са с по-твърд каучук, който омеква през лятото заради горещия асфалт и вцеплението е пълно! Този твърд каучук на летните гуми става още по-твърд когато температурата падне под 6-7 градуса (а асфалта е още по-студен) и вцепление почти няма. Летните гуми стават като саксии! Тези с летните гуми трябва да слагат вериги още при 3 градуса плюс!

А кой ще кара с вериги? Просто ще си купим зимни гуми.

Шофирайте всички с летни гуми зимата, а лятото със зимни. Най-сме щастливи когато ходим с задника на пред. Господари на ефира са забравили да направят репортаж по темата.

Pesh0

Аз съм с всесезонни . И не ги сменям . Няма голяма разлика , летни и зимни гуми , ако не сисъстезател. Както и колко е мощна колата . Карал съм и шкода 120 л ... около 40кона и Голф ГТИ И АУДИ със 145 коня Няма разлика ... Даже аудито ми се струванаи нестабилно ,можеби изаради широките гуми ,които намалятсцеплениет . Ама да изчистят пътя и гумите няма да са проблем .

За морето става. В планинските райони е по-друго.

Инженера не е казал 'виновни са всесезонните'. Чети внимателно.

Pesh0

Като замръзне , на леда , каквито гуми искаш такива слагай . А снега се набива и става на лед точно , за 2 часа , ако има движение по пътя .

На лед си има Нокиан Хакапелита шиповани. Фантазия са . НОтук са забранени. Но по скандинавско и у рашката хората си карат и с такива и пътища не чистят.

"на пред"? Пич, върни се в 3-ти клас, понаучи правописа... да не продължавам :)

Който си може си може,стига да си печен може не само с летни гуми да си караш яко през зимата ами и с втора употреба, има хора на които колите им спират само с едното колело ама карат успешно, може и с един фар, моторите как карат, ами ръчната за какво е с години някой не я ползва и кво, и колко още безмислици са измислили соросоидите да ни разтоварват финансово, лошото е че това го виждаме много малко хора, хубавото е че по вечето сме в булгария.

И ти си един спец...ръчна зимата не се ползва-риск да замръзне. Усуква задния мост при честа употреба. Може да ти го каже и първокурсник в ТУ. Това трябва да го знаеш преди да си се качил за първи път на автомобил. Ръчна се ползва при наклон и автомобили с къси скорости. Тази тема е практична за авто форум, тук само псевдо спецове.

И аз това викам, мене през зимата са ме връщали от преглед че не ми работи ръчната на ладата, дръпнах я и тя остана навирена като кор, ама така си карах, а и жената редовно сядаш върху нея ега я притопли и размрази ама нейсе, та и аз призовавам да не дърпате ръчната през зимзта защото замръзва и задница на жената поднася към нея.

"по вечето"? СпИциалист!

Селяндур-мерцедес шофиран по чехли и летни гуми посред зима. Задницата тежи от метановата уредба и обяснява колко е добре с летни гуми да си шофираш зимата. На такива трябва да им се режат гумите преди да са тръгнали на път, че виж като тръгнат да си купуват нови гуми (втора ръка) ще вземат да си изберат зимни....

като гледам как яростно защитаваш зимните гуми, явно имаш гумаджийница и те е яд, че не всички си сменят гумите.

от некъдърници. Не прочетох статията изцяло. Верно, когато има сняг трябват задължително зимни гуми. Моят син в Щатите има някакви универсални -. и за лете и за зиме. Но там няма непочистени от снега улици.

За магистрали и наклони химия брато. Сух може да стане пътя за минути. Не е сложно, но струва пари и природата го отнася. За равни и широки американски пътища дрифта си е емоция

Този нали герб го въарнаха да оправи инфраструктурата,защо се оправдава с шофьорите.Той да беше си свършил работата навреме.

Все друг някой чакаме да ни оправи. Все друг ни е виновен. Подготви ли си личния автомобил за зимни условия - течност за чистачки, акумулатор, гуми .....

Отново ли някой друг ни е виновен че не сме със зимни гуми , отново ли не сме информирани че се задава лошо време или отново ще обвиняваме и няма да си признаваме собствените грешки.

Едно време нямаше такива глезотии. Жигулито съм прекарвал нееднократно през Балкана по време на виелица с видинки. Зимни, летни глупости. Единствения проблем е била поледицата.Всичко зависи от шофьора.

Карали сте 5 човека през Балкана. Сега ще направиш такъв трафик, че ще те изхвърлят с Жигулито в канавката.

Глупости! Причината е в некадърността на шофьорите, а не в гумите. Навремето, като нямаше кинти, карах с едни летни галоши 2 месеца зимата и нито веднъж не се завъртях, нито подхлъзнах. Зимата в най-големия сняг, след мен са затваряли пътища, при абсолютно непочистена мрежа, с коловози, без вериги съм минавал без да се завъртя с летни гуми. Покрай мен летяха всякакви пишлемета, щото видите ли сложили зимни гуми, всичките ги намерих в канавката някъде по пътя. На един шофьор колкото и велики зимни гуми да му слагаш, като е калпав, пак ще си остане калпав. А за автобуси и камиони зимни гуми няма - те кво да правят, да не карат зимата ли? Иначе това изказване ми прилича на: Ние си имаме една фирмичка за гуми, дайте сега да вкараме в закона задължение за зимни гуми. Иначе формулата на успеха е: Карайте според условията, ако трябва с 30 - 40км/ч, спазвайте дистанция и не изпреварвайте, ако пътят не е почистен. Не спирайте със спирачката, спирайте с двигателя до последно. Иначе аз живея във Варна. Тук сняг има 1-2 седмици, моат да ме хванат за чепа да си купя зимни гуми. Зимните гуми са добри на сняг, лятната гума се държи доста по-добре на мокро. На лед нищо не помага - ни лятан, ни зима, все ще се плъзнете, ако натиснете спирачката.

Ами ти ако си седиш само във Варна и шофираш по два булеварда, може и да са ти добре летните гуми. Но е достатъчно да минеш по наклонена улица заснежена, за да си останеш там.То ако трябва да висим с крика и 4 тири чифта гуми у багажника, ще съм баси тъпия селяндур. Чак ме предизвикват отворковци като теб да ги тествам колко добри шофери са на автомобил 168 коня с летни гуми докато вали сняг или е натрупало. Ако си с 75 коня автомобил, може и да зацепиш на тръгване, може да се влачиш с 20 км в час и накрая да те натупат. Все едно не съм пробвал как се кара със зимни и с летни гуми зимата, че пишеш глупости. Разчиташ на предно предаване да копа колата....а бе определено караш тояга със супер тънки гуми...

Абе де да знам кой е тъпия селяндур, ама не съм аз. За заснежена улица си имам текстилни вериги и си ги ползвам по предназначение. Жалко, че в тази държава има хора, които по-далеч от носа си не виждат. А че България се напълни с калпави шофьори, които не само че не могат да преценят как да карат безопасно, ами и дават акъл наляво и надясно. А за моите 30 години шофьорски опит нямам дори одраскване на паркинг, така че мнението си го заври в най-тъмната дупка.

Не си далеч от "баси тъпия селяндур"! Абсолютно прави са Око и глупости я.Всезнайковци като теб са основните виновници за катастрофи.Подкарали скърцащи марцедеси или беемвета,не знаещи,че в тях има мигачи,че и тяхната ламарина се мачка...После летните гуми виновни!А лятото?Пак ли гумите,а?Явно си под 35 годишен,иначе щеше да помниш какво е истински сняг(от 30см нагоре!) и как се шофира от София до Свищов с обикновени гуми!!!Понятието "зимни" ни го докара т.н.демокрация.Сети се защо,нали си много умен...

И за влаковете ли?

Pesh0

И на влаковете , трябва да се сменят гумите естествено ... Различните метали имат различни свойства при различни температури . Даже и релсите , трябва да се сменят със зимни и летни .

Искам само да спомена нещо което забравих да допълня е, че основните фактори който увреждат гумите то това са неравностите( лоши пътища), легнали полицай, бордюри и всичко което се досетите по пътната настилка. Това може да се прочете във всяка страница на производител на гуми или дистрибутор. На основните страници дори има и описания за тестове. Инж. Лазаров изпуска тази много важна подробност. Една колективна жалба в съда относно това, че плащаме данъци и винетки, но не се поддържат пътищата и увреждат както гумите, така и автомобилите, ще накаже доста добре политиците ни. Крайно време е да се направи, а не хората да харчат пари по сервизи с тези ниски доходи, а после защо нямало пари за едни гуми... хората от безпаричие гледат да спестят където могат. Пак държавата не помага с нищо. Само крадат .

Pesh0

В Бургас , преди година , някъде обновиха абсолютно всички автобуси , с чисто нови . Производител , обаче отказа гаранцията , ако по пътищата има легнали полицаи . за това махнаха легналите полицай , в платната по които се движат автобусите . За другите коли , явно легналите полицаи не пречат :)

Че тя държавата е по-бедна от теб бе Льольо. Какви политици ще накажеш? Ще спечелиш едно дело, примерно ще вземеш едни пари, после едно училище ще стои на студено щото не си е платило топлото. или пък ще закрият болницата в Льохманово. Това ли ти е наказанието на политиците? Много си наивен.

magit@abv.bg

аз ли съм наивен? Я си прочети пак коментара след като намалиш промилите.

Те нека са нови ,какво е значението.Летни ,зимни....Жигулито ни 80-те години вървеше с Виденки лете и зиме.Сега зимни и летни.Нека имат грайфер няма значение.

Жигули-то ти вдигаше максимум 100 км. Я сега карай със 130 км с Видинки!...що пишете глупости!

ми ще караш според условията - като има сняг, няма да фърчиш със 130, ще караш със 70-80. Дей*ба и некадърните шофьори. Иначе за ладата по-добре да не спорим. Отиваме един ден с братчеда до София да си купува кола. Купи си той Голф 4, сменихме консумативи, ремък, ролки и се връщаме по магистралата. По едно време ни изреварва една жигула все едно сме спрели. Вика - С колко караш, ве? Оня: 120. :)

Айде стига с тези лади москвичи и жигулита как вървели с едни гуми и лято и зима.Тези коли нямат нищо общо със сегашните.Трафикът също не е същият като преди 30години.

Кви летни гуми , кви леки коли? То да е изчистено и със сликове може да караш...Досега не съм имал случай в тази затрита балканска джунгла наречена България, тези от пътното да си признаят - сбъркахме, виновни сме...

През зимните месеци, когато температурите са ниски, смесите на лятната гума губят своите качества и тя става твърда като пластмаса и загубва сцепление с пътя. Трябва ли да се обясни по друг начин?!

Под 7 градуса гумата става като пластмаса. Има сняг-няма сняг, има дъжд-няма дъжд, лятната гумата е опасна.

НЕ е под 7 градуса. Всичко си е индивидуално от конкретният модел гума. Имал съм случай когато под 15 градуса летни гуми се държаха отвратително. Същите тези гуми при 40 градуса на сянка бяха перфектни. Явно бяха правени за някъде по-на юг. А съмкарал илетни гуми до -10 на сухо които се държаха чудесно. За мен принципа е падне ли темературата до 0 е време за смяна.

Pesh0

дрън дрън .

Демек, става самолет. Ей това е причината за катастрофите - нямаш тапия за самолет, затова.