Инж. Лазар Лазаров: Летните гуми бяха проблемът по пътищата

Председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров заяви, че основният проблем по пътищата са причинили летните гуми на автомобилите.

Обратно в новината

Коментари - Инж. Лазар Лазаров: Летните гуми бяха проблемът по пътищата | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Само човек който не е бил на пътя по време на снеговалеж може да говори подобни глупости за летни и зимни гуми. Разликата в летните и зимните гуми се изразява НАЙ ВЕЧЕ ПРИ ДВИЖЕНИЕ , а не когато си спрял на 2см. снежна покривка. Когато пътят е заледен от СНЯГ никаква гума не те спасява. СПАСЕНИЕТО е пътищата да се обработват преди да е паднал сняг /както е в цял Свят/ а не след като колите са отъпкали 2см. сняг и е заледен. Когато пътищата предварително се обработват с "химия" /или поне стръмните наклони/ самото движение на автомобилите няма да позволи задържане на снежната покривка. Когато снеговалежите са интензивни, спасение няма. Казано по друг начин: Проблемът по пътищата не е в гумите, а в непочисстването на пътните настилки.

Да, и за това, че нямаше кьорава почистваща машина до обяд - също са виновни летните гуми. А най-невинните са в УС на Агенция "Пътна инфраструктура" начело със инж. Лазар Лазаров!

Смешна пътна агенция,смешни ръководители,полу-изтрезнели служители-това е държавата!какви смешни оправдания за несвършената работа-летни гуми?не,виновен е циклона Гонсало,че е решил да посети милата ни Родина,та даже и предопреди и само трябваше да го посрещнем.абе ние на екватора ли сме-за първи път ли вали сняг?същата тази пътна агенция трябва да забрани преминаването на тирове през Р България,ако не са с 4х4....смешници мързеливи и некомпетентни!

Kalin

Проблема не са гумите а това че не се чистят пътищата.Стига са се оправдавали с други.

Много ми е любопитно, ако си читав шофьор и знаеш какво правиш, с какво ще ти помогнат т.наречените зимни гуми, на локви, пясък и кал? Зимната гума е разработена изрично за работа върху сняг, а тук 90% от зимата имаме локви и заледявания. Някой знае ли разликата в протекторите на зимни и летни гуми? За пореден път чета "под +5 градуса дрън-дрън...". Какво значи под +5 градуса? Ми ако точно мойте гуми са направени да работят до +4 градуса да кажем? Или до +6? Тоя изкара, че всеки дъжд кара хората с летни гуми да се въртят без сцепление. Пожелавам на пуяка, да влезе в голяма локва с хубави зимни гуми и нормална скорост. Направо ще се изстреля в орбита около земята. Зима в България от години няма. Има спорадични валежи от сняг, които бързо се топят, и реално зимна гума няма голям смисъл. Лоби. Тук сме в умерен географски климат. И да, зимната гума лятото е по-опасна от лятната такава. По-лесно занася. Но ако си кретен, който все кара с максималното и над него ограничение на скоростта, и на совалка да се качи, друг ще му е виновен, като се пребие. И защо по дяволите от 15 години карам с лятни или всесезонни гуми през цялата година, и все нямам проблеми...

И двете неща са верни. От една страна, има много безотговорни шофьори, които тръгват да карат в сняг не просто с летни гуми, а с доста износени летни гуми.. От друга страна, Лазаров да не се оправдава само с безотговорните шофьори. Защото ако примерно не са изчистили поне малко на тунелите на "Хемус" или на "Тракия" в района на Ихтиман, ако ще с чисто нови зимни гуми да си, пак ще закъсаш..

Чакайте малко "гусин енджинер", летните гуми или скоростта е причината. Защото на този калпав непочистен път и висока скорост и със зимно гуми стават бели. Стига сте си мили ръцете с глупости.