Коментари - Пилотът на катастрофиралия в Москва самолет заяви, че заради мълния са загубили радиовръзка | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Последния път, когато светкавица поврежда самолет е бил през 1956 год. От тогава всички, повтавям всички самолети имат система срещу светкавици, която образува фарадеев кафез и не позволява на електрическия импулс по какъвто и да е наин да засегне самолета. Самият факт на повреда вследствите светкавица показва изключителна немарливост при изработката (при проектирането не е - такъв проект няма как да бъде утвърден). Всъщност, по статистика всеки самолет бива удрян от мълния веднъж годишно. Оттам нататък имам пълна некадърност от страна на пилотите. Не са можели да изхвърлят горивото, но не са имали никакви пречки да къжат покрай летището докато го изразходват. Не са имали пилотските умения да кацат. пилотът трябва да умее да приземи самолета при повреден двигател, със страничен вятър и в лоши метеорологични условия. Просто трябва да владее машината. Това е липсвало на този пилот, не компютър.

са открили нови свойства на светкавицата, но беше от украински вестник, а аз украински не знам, пък и материята ми е мътна.

интересно защо не изхвърлиха горивото преди кацане. и помпите ли не са работили...

SSJ-100 няма такава монтирана сиситема.

Въпросът е защо пилотите не се обучават да кацат с пълни резервоари на ръчно управление, а правят такива смешни приземявания тип "козел", подскачайки по пистата.

Сигурно си има обяснения. Като те удари гръм, сигурно не ти се иска да разливаш керосин...

защото ще имаш да мислиш само една секунда :-)преди светкавицата да те прасне.

Колко пъти при някаква трагедия в България от Атака са полагали цветя на мястото на инцидента? Николко! Това не са българи!!!

Пешо, ти не ходи ли пред френското посолство да поставяш цветя? Що си се закъхарил за Воленчо????

Без радиовръзка не могат да кацат? Мълния вади от строя тия руски “самолет”? Ама нямало да го спрат от летене... Руска му работа - идиотска...

Хахах по името ще го познаете... хахахахах

защо все ги удря вълната, във радио-вълните де...други електроники нямат ли - освен радиото?

Ако бе катастрофа на майната си, и други биха оставили цветя.

Напоследък много се говори за Никола Тесла, за неговато безжично предаване на енергията, бубината, както и за онома оръжие което поразява цели на хиляди километри. Дали изчезналите документи при смъртта му са си намерили собственик и реализатор.

Бубината ти се е развила.

ти не знаеш ли, че Тесла се удави оня ден в Ниагарския водопад ?

пилотска грешка която тъпата мурзилка се опитва да замаже

Руските самальоти си падат като круши по традиция..ха.ха Не е нужно да се търси причина.

Гладното и сакато гурбетдобиче- щерю, квичи от оанно утро на гладно.!.мбухахаха Падат на мамати кюлотите пред турските тираджти на магистралата.хахвхвхвхв

И сега какво правим когато този пък самолет е съвместна Со продукция на краварите и казаците. Къде е причината според тебе, Щурав!

Казаците имат само 15%. Финансирането е на краварите, двигателите също, авионикса германски, интериора френски. Но явно проблемът не е в самолета.

ОТНЯКЪДЕ? къде е проблема? - в статията е написано - в лошите метеорологични условия и пълните резервоари.

Самолет без връзка каца... т.е. те виждат някакъв самолет, знаят го кой е, но не знаят какво става. И няма нито пожарни, нито линейки, нито полиция да го посрещне. На видеото се вижда, че самолета просто си гори на пистата... или и РВД са го пропуснали?

там където е кръжал е нямало грам облак. По РТЛ даваха и траектории и времето. Аре пак ще направят от трагедията на хората един национален герой - тъпия пилот спасил задника си, за разлика от тези които затри.

Навремето се говори за опити правени от един велик изследовател в областта на енергетиката, като например това че в Тунгуската гора не е паднал метеорит а пораженията са в резултат на експеримент. не малко оплаквания е имало от него заради щети на електроцентрали при негови опити. Факт е и че е имал и успешни опити за сваляне на летящи обекти -оръжието което е трябвало да доведе до мир...

Инцидента е наистина ужасен и съболезнования на роднините но ми прави крайно лошо впечатление подлизурството и гъзелизачеството на Сидеров. То бива бива ама това неговото предизвиква отвращение. Какво иска да каже той, че съжалява повече от всеки друг българин ли? Достатъчни са съболезнованията на ниво Министър Председател.

Ами нали е патриот … руски...

То ви стига да изгледате в тубата, както казва един колега по-долу, като напишете Шерметиево, излиза едно видео на максим шефченко:) Човека си го казва в прав текст, чак се чудя Путя как още не го е заковал:)

Махнете празните места. www . youtube . com / watch?time_continue=3&v=RMwJkZ7QLY4

Явно не са могли да кацнат без автопилот - жалко за хората. Ако не бяха се бавили пътниците да си взимат личния багаж, жертвите можеше да са по-малко.

Министър Дитрих? Абе кво става тука бе другари, кво става тука бе?

Що за некадърна организация на това летище... Изумително е колко бавно дойдоха пажарни коли. В youtube има доста заснети аварийни кацания по корем и се вижда как пожарните коли настигат самолета почти в движение и веднага щом спре го обливат с пяна. Тук - втрещяващо хората бяха оставени да си горят в самолета като факла!

Тук пожарни нямаше:) Водоноски! Страшно са умни ватенките - керосин с вода:) Ама на кой му пука! Те вече бяха сгънали вътре!

Ама цъкайте си минусите! Трябва да си дебил да гасиш керосин с ВОДА! Само го разплаваш! А ватенките горките с водоноските! Що за тъпанар трябва да си?! Браво за минусчетата - сами се определеихте!

А какво представлява химическата пяна и с какво се транспортира. Например дветечности смесвани едновременно в момента на гасенето вода и тутуген; вероятно трябва да се транспортират в кашони или сандъци (в същност бозата как я разнасяш!)

Ами до момента на кацането нямаше нужда от пожарните. Ако пилота не беше ударил самолета от пистата той нямаше да се запали. Пилота е дал ПАН ПАН - и че се връща по технически причини. Ако беше дал Мейдей - тгава долу щяха да го чакат линейки и пожарни. А факта че пожарните бяха след една минута до самолета без да са ги викали предварително, говори че добре са реагирали.

Както винаги са били кьор-кютук пияни заляни.

Кьоркютюк и са та събрали от рогозката с лъжица,от там ти е интелекта ,по наследство от торния бръмбар!

Ти си някакъв генератор на простотии ли бе?

Май на днешно време пилота само бърка работата на компютъра. Да махат пилотите трябва съвсем. Компютъра също може да сбърка или да се поломи, но 100 пъти по-вероятна е човешка грешка. Даже у боинга компа си е работел съгласно програмата, грешката е на тези които са мислили програмата. Компютъра и на този самолет си е работел, това е ясно щото без него съвременния самолет е просто парче ламарина. Обаче по някаква причина компа е спрял програмата на автопилота и е минал в ръчен режим, трябвало е да пробват да пуснат автопилота.... Сегашните пилоти са отвикнали да кацат без помоща на компютъра, който да ограничава глупостите им.

Само два факта за самолет, които биха ме накарали да не се кача на него: 1. 70 авио инжинера, участвали в проектирането му се оказват с фалшиви дипломи. 2. Изчисленията на собствената маса на самолета не излизат с 2000кг... (2 тона грешка при толкова малък самолет... са горе-долу колкото теглото на 50% от пасажерите) Само преди два месеца и последната авиокомпания извън Раша се отказа да ползва самолета и го върна на производителя да си го блъскат в главите.

Интересно ми е дадеш източник - не се заяждам. Просто, ако е факт, това е тотален гаф...

трият ми линка. потърси в гугъл например "At 35,000 Feet, a Russian Image Problem" или "fake diploma sukhoi"

ето и източник от Русия: Superjet Engine Certified After Fake Diploma Flap

Лъжеш! Не е вярно! Не може да е вярно!

за съжаление е вярно. и знаеш ли кое е още по-фрапиращо? Тези хубавци не са уволнени, защото според ръководството на Сухой накзание като уволнение не съответствало като тежест на провинението :) Сигурно са си казали - тези тъкмо ги научихме, сега ще дойдат 70 нови с по-изпипани фалшификати :)

цитат на мурзилка снощи от 21: 40: 17 За пореден път (нерегистриран) руските пилоти доказват, че са #1. Пилотите са били 100% бивши военни пилоти - как спряха самолета далече от писта, от други самолети....от самото летище, с горящи крила и двигатели?! Останалите живи, живеят втори живот благодарение професионализма на пилотите. Дет има една приказка- не са биле компютре ами компоте, и не са изнесени ами са внесени

И не на последно място - минимален начин на пилоторане, вместо компютри. Абе хора, минимален ли е, менюъл ли е, манюал ли е, manual ли е .......измислете го някакси, дее.... ?

Може и инженерите на Сухой да се върнат да си прегиворят 9-и клас. Току-виж се оказали не само с фалшиви дипломи за висше, а и за средно образование.

защо ми цъкате минуси? Това си е факт! Имаше голям скандал в Сухой 2010. Проверете

кои са загиналите ,но ако ако са християни ,изказвам моите най-искрени съболезнования на техните близки и приятели !

"Умува" един, чийто полет бе забавен 6 часа(+3 задължително пристигане на летището преди полет в RU). Там информация...никаква. Промяна времето за излитане...7 пъти.Чакане на пистата за рулиране ...2 часа... А ОРТ говореше за героизма на "приземилите" самолета и един "пострадал". Аз бях убеден русофил, но ХИБРИДКИТЕ ЗАБРАВИХА, че информацията не се спира, както пиян руснак на Шереметиево-с много кръв, а той просто искаше да седне някъде(ембаргото си казва думата-нима няма несмъртоносни възпиращи средства). Та, заобикалящи стената вести (ютубки) пристигаха и навеждаха на мисли: 1. Самолета е фарадеев кафез и при грамотно "заземяване" мълния не е фатална; 2. Ръчно приземяване не е проблем, при сносен пилот,а един с руска фамилия на 1 май ни "караше" към Москва, опитвайки се да ни разглоби-България еър, разбирам го, ама при всичкото бързане кръжахме над Шереметиево 40 минути; 3. На летището се говореше, че пожарникарите са реагирали като BG сервитьор по черноморието...абе да вземат сметката; 4. Това е втория "ужасяваш" случай на иначе сносното от военни поръчки бюро Сухой-на рашките всичко гражданско им куца!!!; 5. От кадрите отвътре личи, че кислородни маски не се спускат...дали са забравили, че не само БГ-РУ дружба има нужда от въздух; 6.Оказа се, че известното летище имало само 2 писти и при проблем баламите(ония без лотовете) чакат...много; 7. В такива случаи бъзиците са неуместни, но според заглавието излиза, че предоставянето на коридор за кацане е станало със светлинни сигнали и морзовата азбука; Мир на праха на игорелите и задушилите се! Апропо, едва ли спасяването на багажа им е оказало фатално значение-русите носят малко багаж и не превозват овни и кози, въпреки че Русия едвам издрапва от азиатската си карма.

Самолетите бяха фарадеев кафез когато се правеха от метал. Сега обшивката е пластмаса. Ръчното приземяване на самолет с електродистанционно упреление след повреда в електрониката може да е проблем. Мина времето когато системата за управление беше от дебели стоманени въжета дублирани два пъти. Отделно всички съвременни пилоти не са пилоти, а оператори на автопилота - въртиш две копчета и натискаш няколко бутона. Кислородните маски падат автоматично само когато се разхерметизира салона. В случая трябваше да се бяга бързо, а не да се седи с кислородни маски на седалките. Освен Шереметиево Москва има още 3 международни летища и още 5 вътрешни летища.

PS. Кислородните маскипри пожар не работят - тъпо е да вкараш при пожар още кислород.

Stan Stan

Вие пък как обяснявате - като на човек. Пропаганда не се оборва с логика ! Само с презрение.

произведен преди две години, явно има същата съдба на на Боинг 737.......калпав проект за самолет!

Парад на некадърността, Първо пияниците излетели въпреки, че е имало градушка - явление ясно видимо на радарите на летището, ясно видимо на метео-радара на самолета и да се навреш в градоносен облак.... Не ми се коментира.... Опитвам се да си представя колко лед са смляли двигателите на тоя самолет.... До тук добре, щом самолета е можел да лети, за чии не са кръжали час - два за да изразходват горивото. После да кацат... И завършвайки с неописуемата некадърност на руските пилоти, става ясно защо резултата е 41 умрели. Късмет са имали останалите..... Да тръшне самолета по такъв начин, че пробие резервоарите.... И едно време си караха така, всяко кацане с руски пилоти си беше вид катастрофа...

А твоето е парад на некомпетентността!

Имам 10ина полета с руски пилоти, и мога категорично да кажа, че кацането им беше повече от некадърно. Така забиваха самолетите в земята, че чак се чудех как удържат на това претоварване. Те и за тва от време на време окосяваха някой друг декар борове из тайгата, ама гаварит масква това го премълчаваше...... За сметка на това Български пилоти със същите летящи кофчези Ту154, кацаха така, че не се усещаше нищо, разбираш, че си кацнал по трополененето на колелата по цимента на пистата.

Твое е парад на дебилизъма и злоба. Столипински циганин да коментира конструкция на самолета или действия на екипажа е смешно. Колко имаш лично ти качания в екстремални условия?ако нямаш - затвори смрадлината уста

Тъпа краво, затъвори си твоята смрадлива уста и марш в някой руски форум. Какво търсиш тук? Че и си признаваш че си рускиня, от това да си такава по-долно няма, дори и проститутка да си, няма да е толкова зле, хахаха. Нещастница.

проклятие тегне над руснаците защото убиват невинни и окупират чужди територии...Мълнията е Божие наказание...

Затова ли градушка помля половин България? Да няма нещо общо с папата?

Тя удря тези които подкрепят шумкарите и монархо-комустите

Щерев тебе много те е прала градушката по тиквата..или просто ваште са те изпускали често по глава като бебе..

Та нима компютъра като излезе от строя, самолета не може да се приземи ръчно....това са пълни глупости, явно грешката е на екипажа и толкова могат! Съболезнования към роднините на загиналите, това може да се случи на всеки който "лети" към всевишния със самолет!

Ако мислиш, че има нещо гнило тук, по-добре въобще не се качвай на Еърбъс. Всичките до един са със "Fly-by-wire" система и джойстик за управление. Ако излезнат всички 8 компютъра от строя, самолетът става неуправляем наистина. За Сукхой - нямам наблюдения как е, но исках да ти отговоря, че е напълно възможно да не може ръчно да се управлява модерен самолет. Само при Боинг все още имаше такава конфигурация за ръчно управление тип безмоторен самолет с кормило, но явно и при 737 МАКС е премахната тази опция. Със здраве.

педерастче- Аерофлот мино почти изцяло но Еърбъси и няма проблеми до сега- путката обаче ги натисна да купуват руски боклуци

На Еърбъсите като им се скапе "Fly-by-wire" излиза една двулопатна вятърна турбина из под тялото която е хидравлична и почват да джагъркат с джойстика. Обаче тука идва въпроса могат ли пилотите да летят?

Никой не пита защо самолетът кацна без да е "нападнат" от пожарни!!! Или защо не е кацнал на пяна ! Поне това се вижда по американските филми от началото 90-те! Защо другарят Путин не е наредил въвеждането на минимума от правила за реакция при такива случаи? Защо??? Защото Путин, Меркел, Мей, Макарончо, Тръмп и т.н. не са кукли на конци на едни и същи кукловоди!

Са кукли на едни и същи кукловоди!

Ударила ги мълния..Господ им е ядосан. Аз като ви казвам че има Господ и той наказва тези които убиват невинни, окупират чужди територии и свалят пътнически самолети вие не вярвахте..

Пълни глупости, самолетите често ги удрят мълнии и нищо им няма. Загубили връзка, отново глупости....не искат да кажат, че летящата щайга е пламнала поради произхода си, както наскоро и боингите се срутиха между впрочем поради претупана работа. Големият въпрос е защо закъсня пожарнатА и никой не го задава.

Случайно или не вчера по NatGeo попаднах на репортаж за разследване на самолетни катастрофи, през 2012 в Индонезия показвайки въпросния модел самолет за първи път руските пилоти решават да развличат пътниците и стигат до фатален изход погубвайки целия екипаж от 48 пътници....... според мен случая е замаскиран и изкараха грешка в пилотите...... като цяло напоследък много случай на самолетни катастрофи се регистрираха, и това може би се дължи че в днешно време пилотите разчитат твърде много на електрониката и когато тя откаже те стават безсилни, явно трябва да се върнем 30 години назад когато да си пилот е трябвало да пилотираш а не да следиш едни машинарийки. Жалко за погубените животи! Но това е причина на недостатъчна подготовка на пилотите!

Кото и да кажете и коментирате вече е казано. В тубата има 2.30 часа филм с коментари на руски експерти. Само напишете Шереметиево.

Според някой тъпи драскачи самолета не можол да бъде ударение от мълния. Видео: Мълния удря самолет по време на буря - Наука - OFFNews https://nauka.offnews.bg › Novini_1 › Vi... 8.05.2016 г. · Два пътнически самолета бяха ударени от светкавица по време на ... а един от най-зрелищните удари бе уловен на видео, показано в Live ... Ударен от мълния самолет кацна извънредно в София - News.bg https://news.bg › crime › udaren-ot-maln... „самолет бе ударен от мълния“ от news.bg 30.12.2017 г. · Самолет на нискотарифния авиопревозвач Wizz Air кацна извънредно на летище "София", след като беше ударен от мълния, ... Ударен от мълния самолет в САЩ кацна аварийно - Свят - DarikNews.bg https://dariknews.bg › novini › sviat › ud... „самолет бе ударен от мълния“ от dariknews.bg 4.06.2009 г. · Самолет на американска авиокопмания бе принуден да извърши аварийно кацане, след като бе поразен от мълния. Инцидентът станал ...

За съжаление причината за катастрофата е лошото кацане. Дори и без компютри, кацането не е проблем. Като гледате видеото се вижда, че прави "козел" б, при това много стръмно. Каца рязко, отлита, прави второ докосване и при опит за изравняване удря опашката. От там пожара, преди първото кацане няма пламъци и дори никакви признаци за проблем. Доста мяшене кацат без компютри, тук проблем е ниската квалификация на пилота.

Също така ако е било толкова зле, той може да избере летище Жуковский, на 30 км е, там пистата е 5.4 километра и дори да кацне с 320 без спирачки, пак щеше да спре.

Точно така се изказа в тубата и един пилот. Няма нищо страшно, че самолетът (може би) е ударен от мълния. Всичко си е работело. Причината е така нареченото "твърдото" кацане на самолета. Последният е кацал с много голяма маса (резервоарите са били пълни). На видиото ясно се вижда, че самолета се запалва СЛЕД като вече се е докоснал до пистата.

При гражданските самолети име един такъв показател, който се казва "maximum landing mass". Т.е не може да се изпълни безопасно кацане ако масата на самолета е над посочената в менюала.

Счупен е колесника, откъде знаеш, в кое имено място е ударила мълния? Аман от всичко разбиращи мърлячи, които педя СВОЯ земя 30 години не могат да оправят, но само лалат. Засрами се. Изкажи съболезнование. Толкова прост и зъл народ никъде по Света няма!

Електричество не може да "счупи" колесник, изчислен да носи 100 тона (100 000 кг!).

Пилота голям кавал. Бърза да кацне, а салона не е задимен. Претоварен натресе самолета в пистата докато навре колесника в резервоарите.

за катастрофата е логото на авиокомпанията, имащо сърп и чук. Всичката им работа е такава. Бог да прости загиналите.

Хайде сега пусни си Разследване на самолетни катастрофи на НГ и виж колко катастрофи има с руски самолети.

Колко да има?! NG показват разследвания на катастрофи, които са публично достояние, а не скрити зад желязната завеса. Или си мислиш, че в Русия гравитацията не работи и не падат самолети?

Трима от загиналите са московчани. А останалите какви са били?

Имало и един американец

За един американец да подпалиш цял самолет с хора, това не е нормално.

Има двама пилоти или един?

Самолета се запали при кацането-има любителско видео в тубата. Резервоарите са били пълни =за 60 секунди половината самолет е изгорял. Къде са пожарните при аварийно кацане? Гледах едно минутно видео и не видях пожарни. Хората са изгорели. Живи. Какъв ужас.

На това летище само една пожарна ли има да ге...!?!?

Както написах преди още когато руските власти твърдяха, че мълнията е ударила и подпалила самолета (мълния, какво да я правиш - нещастен случай!): Мълния не може да удари самолет във въздуха, защото самолетът не е заземен. За мълниите вместо самолет има празно пространство. Но когато мълния "прехвърчи" наблизо (това "наблизо" е много относително, в действителност може да бъде доста далече), в корпуса на самолета може да се индуктира статично електричество. Поради което при всички свястни самолети електрониката им е защитета от статично електричество. А при боклучавите... радиостанциите им отказват, а по всяка вероятност и друга електроника е отказала. Ако разбира се пилотите не са били на по два литра водка.

Минуса ти е глупавото ти последно изречение ! Всички пилоти , локомотивни машинисти и други категории професии свързани с движение, високорискови производства , са длъжни да минават на предпътен преглед или дежурства за употреба на алкохол , а от няколко години и за наркотици ! Стига с тези глупави внушения за пияни пилоти , локомотивни машинисти и др, за разлика от любител - шофьори и някои други професии, които си позволяват това !

когато мълнията е между два облака,как определяте кой е заземен? А нещо за разликата в потенциала маже би?

Se taia

Доста мешаш електростатика с електромагнетизъм. Върни се в 8-9ти клас по физика и си преговори. Жалко за тази трагедия. Може самолета да е бил келяв, може от времето да е било, нищо няма да върне тези 41 човека обратно. Разследването ще покаже коя е била причината и се надявам да се вземат мерки за да не се повтаря. Неслучайно модели на Боинг са заземени до отстраняване на проблемите с тях. Неслучайно и ТУ144 не лети вече, както и не летя в международното въздушно пространство. Всеки има кирливи ризи. Мир на праха на жертвите.

как вместо самолет ще има ПРАЗНО пространство..... За пръв път чета за статичното електрочество, което се образува при удар на мълния "някъде наблизо".. При мен /без да има мълния или дори без да вали/, ако трябва да сменям чаршафи, които не са 100% памук и пода е изкуствен, така ме тресе това електричество, че не ми се иска да стъпвам в стаята, ама няма как...затова мразя вторниците.