Пилотът на катастрофиралия в Москва самолет заяви, че заради мълния са загубили радиовръзка
Имаше изпукване и някакво проблясване, като електричество, разказа стюардеса
Обратно в новинатаКоментари - Пилотът на катастрофиралия в Москва самолет заяви, че заради мълния са загубили радиовръзка | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Jm (нерегистриран)
Последния път, когато светкавица поврежда самолет е бил през 1956 год. От тогава всички, повтавям всички самолети имат система срещу светкавици, която образува фарадеев кафез и не позволява на електрическия импулс по какъвто и да е наин да засегне самолета. Самият факт на повреда вследствите светкавица показва изключителна немарливост при изработката (при проектирането не е - такъв проект няма как да бъде утвърден). Всъщност, по статистика всеки самолет бива удрян от мълния веднъж годишно. Оттам нататък имам пълна некадърност от страна на пилотите. Не са можели да изхвърлят горивото, но не са имали никакви пречки да къжат покрай летището докато го изразходват. Не са имали пилотските умения да кацат. пилотът трябва да умее да приземи самолета при повреден двигател, със страничен вятър и в лоши метеорологични условия. Просто трябва да владее машината. Това е липсвало на този пилот, не компютър.
Някъде четох, че (нерегистриран)
са открили нови свойства на светкавицата, но беше от украински вестник, а аз украински не знам, пък и материята ми е мътна.
... (нерегистриран)
интересно защо не изхвърлиха горивото преди кацане. и помпите ли не са работили...
145 (нерегистриран)
SSJ-100 няма такава монтирана сиситема.
-10 (нерегистриран)
Въпросът е защо пилотите не се обучават да кацат с пълни резервоари на ръчно управление, а правят такива смешни приземявания тип "козел", подскачайки по пистата.
ьяао (нерегистриран)
Сигурно си има обяснения. Като те удари гръм, сигурно не ти се иска да разливаш керосин...
Дано не те удря гръм, (нерегистриран)
защото ще имаш да мислиш само една секунда :-)преди светкавицата да те прасне.
Пешо (нерегистриран)
Колко пъти при някаква трагедия в България от Атака са полагали цветя на мястото на инцидента? Николко! Това не са българи!!!
ьяао (нерегистриран)
Пешо, ти не ходи ли пред френското посолство да поставяш цветя? Що си се закъхарил за Воленчо????
Руснак Тъпак (нерегистриран)
Без радиовръзка не могат да кацат? Мълния вади от строя тия руски “самолет”? Ама нямало да го спрат от летене... Руска му работа - идиотска...
ьяао (нерегистриран)
Хахах по името ще го познаете... хахахахах
Аз пък се чудя, (нерегистриран)
защо все ги удря вълната, във радио-вълните де...други електроники нямат ли - освен радиото?
смешно (нерегистриран)
Ако бе катастрофа на майната си, и други биха оставили цветя.
Бубината (нерегистриран)
Напоследък много се говори за Никола Тесла, за неговато безжично предаване на енергията, бубината, както и за онома оръжие което поразява цели на хиляди километри. Дали изчезналите документи при смъртта му са си намерили собственик и реализатор.
-10 (нерегистриран)
Бубината ти се е развила.
Бабината ти трънкина (нерегистриран)
ти не знаеш ли, че Тесла се удави оня ден в Ниагарския водопад ?
123456 (нерегистриран)
пилотска грешка която тъпата мурзилка се опитва да замаже
Щерев (нерегистриран)
Руските самальоти си падат като круши по традиция..ха.ха Не е нужно да се търси причина.
САМЫЙ ВЕЖЛИВЫЙ ИЗ ЛЮДЕЙ (нерегистриран)
Гладното и сакато гурбетдобиче- щерю, квичи от оанно утро на гладно.!.мбухахаха Падат на мамати кюлотите пред турските тираджти на магистралата.хахвхвхвхв
Сапата (нерегистриран)
И сега какво правим когато този пък самолет е съвместна Со продукция на краварите и казаците. Къде е причината според тебе, Щурав!
145 (нерегистриран)
Казаците имат само 15%. Финансирането е на краварите, двигателите също, авионикса германски, интериора френски. Но явно проблемът не е в самолета.
Да не се е стреляло (нерегистриран)
ОТНЯКЪДЕ? къде е проблема? - в статията е написано - в лошите метеорологични условия и пълните резервоари.
абе (нерегистриран)
Самолет без връзка каца... т.е. те виждат някакъв самолет, знаят го кой е, но не знаят какво става. И няма нито пожарни, нито линейки, нито полиция да го посрещне. На видеото се вижда, че самолета просто си гори на пистата... или и РВД са го пропуснали?
аре стига с тези мълнии бе (нерегистриран)
там където е кръжал е нямало грам облак. По РТЛ даваха и траектории и времето. Аре пак ще направят от трагедията на хората един национален герой - тъпия пилот спасил задника си, за разлика от тези които затри.
ЛУДИЯТ (нерегистриран)
Навремето се говори за опити правени от един велик изследовател в областта на енергетиката, като например това че в Тунгуската гора не е паднал метеорит а пораженията са в резултат на експеримент. не малко оплаквания е имало от него заради щети на електроцентрали при негови опити. Факт е и че е имал и успешни опити за сваляне на летящи обекти -оръжието което е трябвало да доведе до мир...
Z (нерегистриран)
Инцидента е наистина ужасен и съболезнования на роднините но ми прави крайно лошо впечатление подлизурството и гъзелизачеството на Сидеров. То бива бива ама това неговото предизвиква отвращение. Какво иска да каже той, че съжалява повече от всеки друг българин ли? Достатъчни са съболезнованията на ниво Министър Председател.
Гого (нерегистриран)
Ами нали е патриот … руски...
bozadjia (нерегистриран)
То ви стига да изгледате в тубата, както казва един колега по-долу, като напишете Шерметиево, излиза едно видео на максим шефченко:) Човека си го казва в прав текст, чак се чудя Путя как още не го е заковал:)
кацането! (нерегистриран)
Махнете празните места. www . youtube . com / watch?time_continue=3&v=RMwJkZ7QLY4
Да (нерегистриран)
Явно не са могли да кацнат без автопилот - жалко за хората. Ако не бяха се бавили пътниците да си взимат личния багаж, жертвите можеше да са по-малко.
Алфа - Атака (нерегистриран)
Министър Дитрих? Абе кво става тука бе другари, кво става тука бе?
Благой (нерегистриран)
Що за некадърна организация на това летище... Изумително е колко бавно дойдоха пажарни коли. В youtube има доста заснети аварийни кацания по корем и се вижда как пожарните коли настигат самолета почти в движение и веднага щом спре го обливат с пяна. Тук - втрещяващо хората бяха оставени да си горят в самолета като факла!
bozadjia (нерегистриран)
Тук пожарни нямаше:) Водоноски! Страшно са умни ватенките - керосин с вода:) Ама на кой му пука! Те вече бяха сгънали вътре!
bozadjia (нерегистриран)
Ама цъкайте си минусите! Трябва да си дебил да гасиш керосин с ВОДА! Само го разплаваш! А ватенките горките с водоноските! Що за тъпанар трябва да си?! Браво за минусчетата - сами се определеихте!
ПИРОМАН (нерегистриран)
А какво представлява химическата пяна и с какво се транспортира. Например дветечности смесвани едновременно в момента на гасенето вода и тутуген; вероятно трябва да се транспортират в кашони или сандъци (в същност бозата как я разнасяш!)
SS (нерегистриран)
Ами до момента на кацането нямаше нужда от пожарните. Ако пилота не беше ударил самолета от пистата той нямаше да се запали. Пилота е дал ПАН ПАН - и че се връща по технически причини. Ако беше дал Мейдей - тгава долу щяха да го чакат линейки и пожарни. А факта че пожарните бяха след една минута до самолета без да са ги викали предварително, говори че добре са реагирали.
4 (нерегистриран)
Както винаги са били кьор-кютук пияни заляни.
е така са та заченали (нерегистриран)
Кьоркютюк и са та събрали от рогозката с лъжица,от там ти е интелекта ,по наследство от торния бръмбар!
ф (нерегистриран)
Ти си някакъв генератор на простотии ли бе?
ru (нерегистриран)
Май на днешно време пилота само бърка работата на компютъра. Да махат пилотите трябва съвсем. Компютъра също може да сбърка или да се поломи, но 100 пъти по-вероятна е човешка грешка. Даже у боинга компа си е работел съгласно програмата, грешката е на тези които са мислили програмата. Компютъра и на този самолет си е работел, това е ясно щото без него съвременния самолет е просто парче ламарина. Обаче по някаква причина компа е спрял програмата на автопилота и е минал в ръчен режим, трябвало е да пробват да пуснат автопилота.... Сегашните пилоти са отвикнали да кацат без помоща на компютъра, който да ограничава глупостите им.
Минува42 (нерегистриран)
Само два факта за самолет, които биха ме накарали да не се кача на него: 1. 70 авио инжинера, участвали в проектирането му се оказват с фалшиви дипломи. 2. Изчисленията на собствената маса на самолета не излизат с 2000кг... (2 тона грешка при толкова малък самолет... са горе-долу колкото теглото на 50% от пасажерите) Само преди два месеца и последната авиокомпания извън Раша се отказа да ползва самолета и го върна на производителя да си го блъскат в главите.
? (нерегистриран)
Интересно ми е дадеш източник - не се заяждам. Просто, ако е факт, това е тотален гаф...
Минува42 (нерегистриран)
трият ми линка. потърси в гугъл например "At 35,000 Feet, a Russian Image Problem" или "fake diploma sukhoi"
Минува42 (нерегистриран)
ето и източник от Русия: Superjet Engine Certified After Fake Diploma Flap
Алфа - Атака (нерегистриран)
Лъжеш! Не е вярно! Не може да е вярно!
Минува42 (нерегистриран)
за съжаление е вярно. и знаеш ли кое е още по-фрапиращо? Тези хубавци не са уволнени, защото според ръководството на Сухой накзание като уволнение не съответствало като тежест на провинението :) Сигурно са си казали - тези тъкмо ги научихме, сега ще дойдат 70 нови с по-изпипани фалшификати :)
4 (нерегистриран)
цитат на мурзилка снощи от 21: 40: 17 За пореден път (нерегистриран) руските пилоти доказват, че са #1. Пилотите са били 100% бивши военни пилоти - как спряха самолета далече от писта, от други самолети....от самото летище, с горящи крила и двигатели?! Останалите живи, живеят втори живот благодарение професионализма на пилотите. Дет има една приказка- не са биле компютре ами компоте, и не са изнесени ами са внесени
начин на пилотиране (нерегистриран)
И не на последно място - минимален начин на пилоторане, вместо компютри. Абе хора, минимален ли е, менюъл ли е, манюал ли е, manual ли е .......измислете го някакси, дее.... ?
Минува42 (нерегистриран)
Може и инженерите на Сухой да се върнат да си прегиворят 9-и клас. Току-виж се оказали не само с фалшиви дипломи за висше, а и за средно образование.
Минува42 (нерегистриран)
защо ми цъкате минуси? Това си е факт! Имаше голям скандал в Сухой 2010. Проверете
не зная (нерегистриран)
кои са загиналите ,но ако ако са християни ,изказвам моите най-искрени съболезнования на техните близки и приятели !
Аналог Аналогичников (нерегистриран)
"Умува" един, чийто полет бе забавен 6 часа(+3 задължително пристигане на летището преди полет в RU). Там информация...никаква. Промяна времето за излитане...7 пъти.Чакане на пистата за рулиране ...2 часа... А ОРТ говореше за героизма на "приземилите" самолета и един "пострадал". Аз бях убеден русофил, но ХИБРИДКИТЕ ЗАБРАВИХА, че информацията не се спира, както пиян руснак на Шереметиево-с много кръв, а той просто искаше да седне някъде(ембаргото си казва думата-нима няма несмъртоносни възпиращи средства). Та, заобикалящи стената вести (ютубки) пристигаха и навеждаха на мисли: 1. Самолета е фарадеев кафез и при грамотно "заземяване" мълния не е фатална; 2. Ръчно приземяване не е проблем, при сносен пилот,а един с руска фамилия на 1 май ни "караше" към Москва, опитвайки се да ни разглоби-България еър, разбирам го, ама при всичкото бързане кръжахме над Шереметиево 40 минути; 3. На летището се говореше, че пожарникарите са реагирали като BG сервитьор по черноморието...абе да вземат сметката; 4. Това е втория "ужасяваш" случай на иначе сносното от военни поръчки бюро Сухой-на рашките всичко гражданско им куца!!!; 5. От кадрите отвътре личи, че кислородни маски не се спускат...дали са забравили, че не само БГ-РУ дружба има нужда от въздух; 6.Оказа се, че известното летище имало само 2 писти и при проблем баламите(ония без лотовете) чакат...много; 7. В такива случаи бъзиците са неуместни, но според заглавието излиза, че предоставянето на коридор за кацане е станало със светлинни сигнали и морзовата азбука; Мир на праха на игорелите и задушилите се! Апропо, едва ли спасяването на багажа им е оказало фатално значение-русите носят малко багаж и не превозват овни и кози, въпреки че Русия едвам издрапва от азиатската си карма.
SS (нерегистриран)
Самолетите бяха фарадеев кафез когато се правеха от метал. Сега обшивката е пластмаса. Ръчното приземяване на самолет с електродистанционно упреление след повреда в електрониката може да е проблем. Мина времето когато системата за управление беше от дебели стоманени въжета дублирани два пъти. Отделно всички съвременни пилоти не са пилоти, а оператори на автопилота - въртиш две копчета и натискаш няколко бутона. Кислородните маски падат автоматично само когато се разхерметизира салона. В случая трябваше да се бяга бързо, а не да се седи с кислородни маски на седалките. Освен Шереметиево Москва има още 3 международни летища и още 5 вътрешни летища.
SS (нерегистриран)
PS. Кислородните маскипри пожар не работят - тъпо е да вкараш при пожар още кислород.
Stan Stan
Вие пък как обяснявате - като на човек. Пропаганда не се оборва с логика ! Само с презрение.
Този нов самолет (нерегистриран)
произведен преди две години, явно има същата съдба на на Боинг 737.......калпав проект за самолет!
Кибритена кутийка (нерегистриран)
Парад на некадърността, Първо пияниците излетели въпреки, че е имало градушка - явление ясно видимо на радарите на летището, ясно видимо на метео-радара на самолета и да се навреш в градоносен облак.... Не ми се коментира.... Опитвам се да си представя колко лед са смляли двигателите на тоя самолет.... До тук добре, щом самолета е можел да лети, за чии не са кръжали час - два за да изразходват горивото. После да кацат... И завършвайки с неописуемата некадърност на руските пилоти, става ясно защо резултата е 41 умрели. Късмет са имали останалите..... Да тръшне самолета по такъв начин, че пробие резервоарите.... И едно време си караха така, всяко кацане с руски пилоти си беше вид катастрофа...
хм (нерегистриран)
А твоето е парад на некомпетентността!
Кибритена кутийка (нерегистриран)
Имам 10ина полета с руски пилоти, и мога категорично да кажа, че кацането им беше повече от некадърно. Така забиваха самолетите в земята, че чак се чудех как удържат на това претоварване. Те и за тва от време на време окосяваха някой друг декар борове из тайгата, ама гаварит масква това го премълчаваше...... За сметка на това Български пилоти със същите летящи кофчези Ту154, кацаха така, че не се усещаше нищо, разбираш, че си кацнал по трополененето на колелата по цимента на пистата.
Рускиня (нерегистриран)
Твое е парад на дебилизъма и злоба. Столипински циганин да коментира конструкция на самолета или действия на екипажа е смешно. Колко имаш лично ти качания в екстремални условия?ако нямаш - затвори смрадлината уста
Лио (нерегистриран)
Тъпа краво, затъвори си твоята смрадлива уста и марш в някой руски форум. Какво търсиш тук? Че и си признаваш че си рускиня, от това да си такава по-долно няма, дори и проститутка да си, няма да е толкова зле, хахаха. Нещастница.
Щерев (нерегистриран)
проклятие тегне над руснаците защото убиват невинни и окупират чужди територии...Мълнията е Божие наказание...
? (нерегистриран)
Затова ли градушка помля половин България? Да няма нещо общо с папата?
Щерев (нерегистриран)
Тя удря тези които подкрепят шумкарите и монархо-комустите
Д-р Ливайн (нерегистриран)
Щерев тебе много те е прала градушката по тиквата..или просто ваште са те изпускали често по глава като бебе..
Нещо гнило има тука (нерегистриран)
Та нима компютъра като излезе от строя, самолета не може да се приземи ръчно....това са пълни глупости, явно грешката е на екипажа и толкова могат! Съболезнования към роднините на загиналите, това може да се случи на всеки който "лети" към всевишния със самолет!
4786 (нерегистриран)
Ако мислиш, че има нещо гнило тук, по-добре въобще не се качвай на Еърбъс. Всичките до един са със "Fly-by-wire" система и джойстик за управление. Ако излезнат всички 8 компютъра от строя, самолетът става неуправляем наистина. За Сукхой - нямам наблюдения как е, но исках да ти отговоря, че е напълно възможно да не може ръчно да се управлява модерен самолет. Само при Боинг все още имаше такава конфигурация за ръчно управление тип безмоторен самолет с кормило, но явно и при 737 МАКС е премахната тази опция. Със здраве.
еее (нерегистриран)
педерастче- Аерофлот мино почти изцяло но Еърбъси и няма проблеми до сега- путката обаче ги натисна да купуват руски боклуци
за протокола (нерегистриран)
На Еърбъсите като им се скапе "Fly-by-wire" излиза една двулопатна вятърна турбина из под тялото която е хидравлична и почват да джагъркат с джойстика. Обаче тука идва въпроса могат ли пилотите да летят?
_balak_ (нерегистриран)
Никой не пита защо самолетът кацна без да е "нападнат" от пожарни!!! Или защо не е кацнал на пяна ! Поне това се вижда по американските филми от началото 90-те! Защо другарят Путин не е наредил въвеждането на минимума от правила за реакция при такива случаи? Защо??? Защото Путин, Меркел, Мей, Макарончо, Тръмп и т.н. не са кукли на конци на едни и същи кукловоди!
_balak_ (нерегистриран)
Са кукли на едни и същи кукловоди!
Щерев (нерегистриран)
Ударила ги мълния..Господ им е ядосан. Аз като ви казвам че има Господ и той наказва тези които убиват невинни, окупират чужди територии и свалят пътнически самолети вие не вярвахте..
Почнаха измислиците (нерегистриран)
Пълни глупости, самолетите често ги удрят мълнии и нищо им няма. Загубили връзка, отново глупости....не искат да кажат, че летящата щайга е пламнала поради произхода си, както наскоро и боингите се срутиха между впрочем поради претупана работа. Големият въпрос е защо закъсня пожарнатА и никой не го задава.
Хмм (нерегистриран)
Случайно или не вчера по NatGeo попаднах на репортаж за разследване на самолетни катастрофи, през 2012 в Индонезия показвайки въпросния модел самолет за първи път руските пилоти решават да развличат пътниците и стигат до фатален изход погубвайки целия екипаж от 48 пътници....... според мен случая е замаскиран и изкараха грешка в пилотите...... като цяло напоследък много случай на самолетни катастрофи се регистрираха, и това може би се дължи че в днешно време пилотите разчитат твърде много на електрониката и когато тя откаже те стават безсилни, явно трябва да се върнем 30 години назад когато да си пилот е трябвало да пилотираш а не да следиш едни машинарийки. Жалко за погубените животи! Но това е причина на недостатъчна подготовка на пилотите!
за протокола (нерегистриран)
Кото и да кажете и коментирате вече е казано. В тубата има 2.30 часа филм с коментари на руски експерти. Само напишете Шереметиево.
САМЫЙ ВЕЖЛИВЫЙ ИЗ ЛЮДЕЙ (нерегистриран)
Според някой тъпи драскачи самолета не можол да бъде ударение от мълния. Видео: Мълния удря самолет по време на буря - Наука - OFFNews https://nauka.offnews.bg › Novini_1 › Vi... 8.05.2016 г. · Два пътнически самолета бяха ударени от светкавица по време на ... а един от най-зрелищните удари бе уловен на видео, показано в Live ... Ударен от мълния самолет кацна извънредно в София - News.bg https://news.bg › crime › udaren-ot-maln... „самолет бе ударен от мълния“ от news.bg 30.12.2017 г. · Самолет на нискотарифния авиопревозвач Wizz Air кацна извънредно на летище "София", след като беше ударен от мълния, ... Ударен от мълния самолет в САЩ кацна аварийно - Свят - DarikNews.bg https://dariknews.bg › novini › sviat › ud... „самолет бе ударен от мълния“ от dariknews.bg 4.06.2009 г. · Самолет на американска авиокопмания бе принуден да извърши аварийно кацане, след като бе поразен от мълния. Инцидентът станал ...
Main (нерегистриран)
За съжаление причината за катастрофата е лошото кацане. Дори и без компютри, кацането не е проблем. Като гледате видеото се вижда, че прави "козел" б, при това много стръмно. Каца рязко, отлита, прави второ докосване и при опит за изравняване удря опашката. От там пожара, преди първото кацане няма пламъци и дори никакви признаци за проблем. Доста мяшене кацат без компютри, тук проблем е ниската квалификация на пилота.
Mega (нерегистриран)
Също така ако е било толкова зле, той може да избере летище Жуковский, на 30 км е, там пистата е 5.4 километра и дори да кацне с 320 без спирачки, пак щеше да спре.
Всъщност (нерегистриран)
Точно така се изказа в тубата и един пилот. Няма нищо страшно, че самолетът (може би) е ударен от мълния. Всичко си е работело. Причината е така нареченото "твърдото" кацане на самолета. Последният е кацал с много голяма маса (резервоарите са били пълни). На видиото ясно се вижда, че самолета се запалва СЛЕД като вече се е докоснал до пистата.
145 (нерегистриран)
При гражданските самолети име един такъв показател, който се казва "maximum landing mass". Т.е не може да се изпълни безопасно кацане ако масата на самолета е над посочената в менюала.
Идиот, (нерегистриран)
Счупен е колесника, откъде знаеш, в кое имено място е ударила мълния? Аман от всичко разбиращи мърлячи, които педя СВОЯ земя 30 години не могат да оправят, но само лалат. Засрами се. Изкажи съболезнование. Толкова прост и зъл народ никъде по Света няма!
Друг идиот (нерегистриран)
Електричество не може да "счупи" колесник, изчислен да носи 100 тона (100 000 кг!).
пляс пляс (нерегистриран)
Пилота голям кавал. Бърза да кацне, а салона не е задимен. Претоварен натресе самолета в пистата докато навре колесника в резервоарите.
Причината (нерегистриран)
за катастрофата е логото на авиокомпанията, имащо сърп и чук. Всичката им работа е такава. Бог да прости загиналите.
Гост (нерегистриран)
Хайде сега пусни си Разследване на самолетни катастрофи на НГ и виж колко катастрофи има с руски самолети.
Аз (нерегистриран)
Колко да има?! NG показват разследвания на катастрофи, които са публично достояние, а не скрити зад желязната завеса. Или си мислиш, че в Русия гравитацията не работи и не падат самолети?
Е как така (нерегистриран)
Трима от загиналите са московчани. А останалите какви са били?
От Мурманск, (нерегистриран)
Имало и един американец
Е как така (нерегистриран)
За един американец да подпалиш цял самолет с хора, това не е нормално.
Stanko (нерегистриран)
Има двама пилоти или един?
Stanko (нерегистриран)
Самолета се запали при кацането-има любителско видео в тубата. Резервоарите са били пълни =за 60 секунди половината самолет е изгорял. Къде са пожарните при аварийно кацане? Гледах едно минутно видео и не видях пожарни. Хората са изгорели. Живи. Какъв ужас.
Снимковидец (нерегистриран)
На това летище само една пожарна ли има да ге...!?!?
Handel (нерегистриран)
Както написах преди още когато руските власти твърдяха, че мълнията е ударила и подпалила самолета (мълния, какво да я правиш - нещастен случай!): Мълния не може да удари самолет във въздуха, защото самолетът не е заземен. За мълниите вместо самолет има празно пространство. Но когато мълния "прехвърчи" наблизо (това "наблизо" е много относително, в действителност може да бъде доста далече), в корпуса на самолета може да се индуктира статично електричество. Поради което при всички свястни самолети електрониката им е защитета от статично електричество. А при боклучавите... радиостанциите им отказват, а по всяка вероятност и друга електроника е отказала. Ако разбира се пилотите не са били на по два литра водка.
Бивш машинист (нерегистриран)
Минуса ти е глупавото ти последно изречение ! Всички пилоти , локомотивни машинисти и други категории професии свързани с движение, високорискови производства , са длъжни да минават на предпътен преглед или дежурства за употреба на алкохол , а от няколко години и за наркотици ! Стига с тези глупави внушения за пияни пилоти , локомотивни машинисти и др, за разлика от любител - шофьори и някои други професии, които си позволяват това !
интересно (нерегистриран)
когато мълнията е между два облака,как определяте кой е заземен? А нещо за разликата в потенциала маже би?
Se taia
Доста мешаш електростатика с електромагнетизъм. Върни се в 8-9ти клас по физика и си преговори. Жалко за тази трагедия. Може самолета да е бил келяв, може от времето да е било, нищо няма да върне тези 41 човека обратно. Разследването ще покаже коя е била причината и се надявам да се вземат мерки за да не се повтаря. Неслучайно модели на Боинг са заземени до отстраняване на проблемите с тях. Неслучайно и ТУ144 не лети вече, както и не летя в международното въздушно пространство. Всеки има кирливи ризи. Мир на праха на жертвите.
Интересно, (нерегистриран)
как вместо самолет ще има ПРАЗНО пространство..... За пръв път чета за статичното електрочество, което се образува при удар на мълния "някъде наблизо".. При мен /без да има мълния или дори без да вали/, ако трябва да сменям чаршафи, които не са 100% памук и пода е изкуствен, така ме тресе това електричество, че не ми се иска да стъпвам в стаята, ама няма как...затова мразя вторниците.
НАЙ
Свалиха Росен Желязков от председателския пост, ГЕРБ предупреди ПП-ДБ за последици
"Ню Йорк Таймс": Защо този малък украински град на върха на хълм е следващата голяма цел на Русия
Какво стои зад неочаквания арест на руския зам.-министър на отбраната?
Мощната градушка в Южна България е унищожила хиляди декари зедемелска продукция (видео)
Петков: Желязков изпълняваше повелята на Пеевски и Борисов, отправихме им ясно съобщение
Свалиха Росен Желязков от председателския пост, ГЕРБ предупреди ПП-ДБ за последици
"Ню Йорк Таймс": Защо този малък украински град на върха на хълм е следващата голяма цел на Русия
Лена Бориславова допусна нова сглобка с ГЕРБ, но под условие
Петков: Желязков изпълняваше повелята на Пеевски и Борисов, отправихме им ясно съобщение
Денков: Защо не видяхме снимките на Калин Стоянов със Стефан Димитров? Да обвинят пудела