Инж. Глосов за катастрофата край Своге: Мантинелата не може да спре такъв автобус
АПИ е предупредила за опасния участък на пътя
Обратно в новинатаКоментари - Инж. Глосов за катастрофата край Своге: Мантинелата не може да спре такъв автобус | Днес.dir.bg
Коментари
Абе Глосов, как може да говориш такива глупости!! Възмутена съм. Ти имаш ли придстава колко са 40 тона? Срам ме е, че такива изказвания се правят в национален ефир от некомпетентни хора! Според мен вината за цялото това безумие е в състоянието на пътя. Как може човек със 50 км в час и с този опит да се удари в 2 коли и да излети в пропаст след това при положение, че настилката на пътя има добро сцепление. Ама човека ще обере пешкира заради ей тая нашата скапана Българска оправия. А Глосов да каже с колко килоометра в час си кара колата и дали ако беше се качил поне веднъж на подобен автобус, би бил толкова смешен да говори за 40 тона. Жалко за загиналите!
Днес, там където работя, най-сетне започваха да асфалтират. Видях всичко ... то не е за описване..
А кой допуска на мястото на катастрофата, някакво невзрачно институтче да се вре в краката на оторизираните разследващи, за да правел свое собствено "паралелно разследване"? Този, така наречен институт за пътна безопастност, да беше направил своето разследване на този невралгичен пътен участък преди тази катастрофа и тя да не се беше случила. Тогава да им кажем браво, свършихте, поне една хубава работа. А те се явяват като хиените от джунглата - те са първи след лъвовете, за да докопат някой кокал от трагедията. Е, може да им признаят и някое тяхно постижение от "паралелното разследване" - например, че една от причините за тази трагедия са различните болтове по мантинелата, а защо не и за не съвсем удачно монтираните шайби по връзките.???...
Мантинелата какво може да спре?! Може би само Трабант?
Същият ден само че сутринта на Хемус при Осиковица мантинелата остави един форд каращ с над 100 км без преден и заден мост като по нея имаше само следи от ожулване. А на въпросното място на накокло метра то това некадърно поставената мантинела спря един 40 тонен тир. А тука неможа да задържи 10 тонен автобус. Такак че инженера да си хвърли дипломата.
40 тона е теглото на танк Т-72, а автобуса по-скоро е 4 тона. И да, очакваме мантинелите да удържат 4 тона МПС.
По тази логика нито един път не става. Има и един " Институт за пътна безопасност", много "активен". Особено някакъв "експерт" Богдан, бивш шеф във КАТ, който сигурно не е завършил и с 3, много тъпо парче. Ако всички експерти са като него, много сме зле ...
Шофьорът е трябвало да кара по-внимателно. Нито мантинелата, нито пътя са виновни. Основната причина е невниманието на шофьора...
АКО НЕ МОЖЕ ДА СПРЕ ТОЗИ, КАК ЩЕ СПРЕ ПО-ГОЛЕМИТЕ АВТОБУСИ ?!? ЯВНО МАНТИНЕЛИ, ПЪТНО ПЛАТНО И ПЕШЕХОДЕН УЧАСТЪК НЕ СА ИЗПЪЛНЕНИ ЗА ДА ОСИГУРЯТ БЕЗОПАСНО ПЪТУВАНЕ И ПРЕМИНАВАНЕ !!! ТА, КОЛКО СТРУВАШЕ ТОЗИ РЕМОНТ И КОЙ ВЗЕ ПАРИТЕ ?!?
Откъде измисли тези 40 тона пък този смешник? 40 тона тежи претоварена гондола (20 тона камиона с ремаркето и 20 тона товар в ремаркето). Този автобус тежи не повече от 8 тона, а хората вътре не повече от тон-два. Общо под 10 тона. Всяка качествена и правилно монтирана мантинела трябва да може да задържи на пътя такъв автобус. Проблема е, че нито е била качествена, нито е правилно монтирана. Най вероятно колчетата не са били забити достатъчно дълбоко.
Ами като не може следващия път опънете канап. Така шофьорите няма да се лъжем, че име нещо дето спира, а е нещо само дето маркира препятствията.
Тоя ако си рзбираше от работата, щеше да знае, че един автобус тежи в пъти по-малко от 40 тона. И да, има мантинели, които спират и 40-тонни машини, а тази там и велосипедист не може да спре. Факт.
Този да не е същия Глосов, дето ремонтира 5км път над Сапарева Баня за 5 милиона и нищо там не е направено като хората? В Биволъ пише за него...
" Мантинелата не може да спре такъв автобус " и за какво въобще сте я сложили тогава , за да "усвоите" едни пари ! Няма ли накрая да вкарат един такъв бос в панделата ?
Колко меко,колко нежно се изказва това лице.Сакън да не обиди другарските фирмички на ГЕРБ и постчето което така нежно заема, и да не загуби огромната си заплатка равна на тавана на некомпетеността му. Верноподаниците са загрижени доста повече от "грандиозния" инцидент с триколката в Харманли ,отколкото живота на десетките загинали българи в резултат на чудовищните кражби и корупция.
Тоя Голосов обича да обръща чашки, като гледам червендалестото му лице, но обича и да дрънка глупости...
Шофьорът сам каза че изпуснал управлението на автобуса, за какъв ч*п "експертите" чепкат асфалти и мантинели???
много причини- от невнимание, до лошо изпълнение на пътя... В една от най- белите държави- Германия, наличието на дупки, дори и на леки вълни по трасето се смята за супер опасно явление. Вземи и прочети малко как се сертифицират пътища в Германия, Австрия, Франция, Швеция, Дания... Ама ние тук винаги търсим по- лесното обяснение за властимащите и за богоизбраните фирми- човешката грешка... Защото, път с толкова проблеми, които излязоха последните дни че има, не знам за какви сертификати говореше шефът на Трейс...Може би някакви Африкански...
Ти Popob ли си, прост ли си?Какво значи изтървал според теб???Завиваш в завоя, а автобусът продължава направо.Това значи изтърван!!!Само който не го е преживял не знае какво е.Заради КАЛПАВИТЕ ПЪТНОСТРОИТЕЛИ И АЛЧНИ КРАДЦИ НА ЕВРОПАРИ сега ще търсим под вола теле. Нека Господ съди!
Не сме за Европа! Във всяка друга европейска страна щяха да валят оставки. Тука законите и правилата са такива, че виновен ще е единствено шофьора, пък ако ще пътят да е като разорана нива.
много си просто ма... няма нищо доказано, освен превишена скорост и липса на колани, зариното...
Превишена скорост ли? 53км/ч не е превишена скорост, при положение, че разрешената в участъка е била 60км/ч, но след многото ПТП-та поради некачественоато изпълнение на пътя е била намалена на 40км/ч. А липсата на колани как влияе на движението на автобуса в този участък и на лошата пътна настилка?
Този как има очи да се покаже и да ги говори тези глупости.
Тази не може защото е скапана, но хубавите биха могли или поне да убият скоростта. Тези мантинели са боклук.
Ако нямаше корупция при раздаването на Обществени поръчки има възможност за € 23 милиона да се направят мантинели, които да издържат и този товар. Но когато всичко се базира на корупцията се правят неустойчиви на вятъра мантинели!...
Ето Глосов е един от хората, които няма да си отидат доброволно и с чест и трябва да бъдат изгонени с позор от заеманата длъжност, която освен задължения им носи и немалки доходи. И как родните журналисти все-пак не настояха да каже с каква цел е направена мантинелата там? Казал е, че не става за да спре такъв автобус, макар че участъкът не е забранен за автобуси. А за какво е поставена - премълчава. Бас държа, че не знае.
И дете ще каже това като я види защото тя и велосипедист няма как да спре. Ниска, мека. ненадеждна от всякъде за такъв участък..
Гарван гарвану око не вади! Този е от същата гилдия : "усвоители на обществни поръчки". И за него скоро говореха по медиите, че поръчките които е "усвоил" са със същото качество.
Новина няма. АПИ са си свършили работата, МВР и транспортното министерство са повече от перфектни, поддръжката е идеална, ремонта е отличен, асфалта е качествен. Мантинелата е достатъчно да оказва психологически ефект. Виновен е собственика и шофьора на автобуса - не е минал технически преглед преди 10 дни и е превишил скоростта с няколко км/ч. Нямало е презрамки на седалките. Най-вече са виновни пътниците - не са питали шофьора редовен ли е автобуса, не са го проверили за алкохол, не са поискали колани, не са си сложили колани, не са спазили местата си, не са съхранили билетите си, паднали са от високо.
Всички други са ''виновни'' само истинския престъпник е ''ангелче'' сред властващите престъпници.. Да седнат да вадят някакви актове от години, да търсят някакъв ''списъ'' кой и къде ще ходи вместо да видят това дето вади очите - некачествена работа- немогат защото е в тяхната градинка...
ако са имали колани е щяло да оцелеят всичките!!
Червените кмери са способни на всичко. Виновен е Бойко Борисов. В закона за движение по пътищата е записано кой носи отговорност, кой трябва да се съобразява с пътните и климатични условия.
Сигнали за проблеми на този път има и през 2016 г. и през 2017 г. - там има над 10 тежки катастрофи със загинали. Сигурно има и вина в шофьорите, но е цинично всичко да се стоварва само на тях и да се пропуска некадърно извършения ремонт за 22 млн.лева.
Следващата стъпка, която АПИ е предприела, е по съдебен ред да принуди фирмата" 1. Кога е АПИ е предприела, е по съдебен ред да принуди фирмата - или това е начина да изтече гаранцията и всички да са доволни . 3. Каква е процедурата и колко пъти трябва да се кани някой до си свърши работата - 3 пъти- 4 пъти или 5 евентуално и 6 пъти - Зависи или кого каните и той дали ви е поканил .
Бутафорен път, бутафорна мантинела, бутафорни поддръка и ремонт, бутафорна АПИ, бутафорна държава. Само катастрофите не са бутафорни.
Съдържанието на мозъчната ти кутия е бутафорно. Качвате се пияни, карата като луди, изпреварвате неправилно, после пътя виновен и дърветата около него.
Неправилно проектиран път, с несъответстваща на стандартите покривна настилка. С този опит и при тия условия (дъжд и ниска скорост), изключено е грешката да е на водача на автобуса, особено след като на това място са ставали и други тежки произшествия.
Инж.Глосов току що обяви, че фирмата изпълнител е съпричинила смъртта на тези хора с престъпното си безхаберие...ами не следва ли да се арестуват отговорните по метода на кметицата на Младост-като организирана престъпна група?
От снимките си личи, че мантинелата е бутафорна. Набили някакви евтини колци в пръстта, колкото да усвоят парите от поръчката. Бутафорни са и всички ремонти по пътищата - проектират се и се строят колкото да се усвоят парите. След изтичане на гаранционния срок са тотално амортизирани. В случая не скоростта, а КОРУПЦИЯТА убива!
Първо, автобусът дори и пълен не тежи 40 тона! Второ, как така тази мантинела не е предвидена да може да задържи и по-тежко МПС, след като е сложена на път (на пропаст), по който се движат и МПС над 3,5 тона? Щом няма забрана за движение на МПС, мантинелите трябва да са в състояние да издържат на най-тежкото МПС, което може да мине от там, т.е. 40-тонен камион. В случая е сложена само за украса, сигурно и автомобил няма да задържи. Сложена е, защото трябва да я има, ама дали ще свърши работа, никой не го интересува. Просто за цялото нещо нямам думи. Стават ПТП-а там с жертви и не се вземат мерки. Фирмата полага калпав асфалт, но твърди, че е невинна. Накрая по стара българска традиция само шофьорът ще го отнесе и така. Вчера на две различни места четох различни данни относно скоростта по тахограф - в едната новина беше 45 км/ч, в другата 53 км/ч. Сега кое е вярно, но по ТВ-то се лансираше версията за 53 км/ч. Дори и това да е, то е много малко над ограничението и не това е основната причина за инцидента.
Значи: 1. Инженерът е виновен. 2. Шофьорът е виновен. 3 Синоптиците са виновни. 4. Съселите около Своге са виновни. 5. Международното положение е виновно. Иначе: 1. АПИ няма никаква вина, тя само констатира и получава пари за заплати. 2. МРРБ и в частност свинята павлова нямат никаква вина. Те само режат лентите и подписват фактурите. 3. Бойко борисов няма абсолютно никаква вина. Той само реже лентите и се бори с комунистите. 4. ТРЕЙС изобщо не са виновни. Те само изпълняват проекта на инженера, както могат с този ограничен бюджет. Работят за едната чест и достойнство. 5. Прокуратурата изобщо не е виновна. Тя чака някой съвестен гражданин, по възможност премиер или, в краен случай, министър, да я сезира. 6. МВР изобщо не е виновно. То дори не е чувало за законното право да санкционира собственика на пътя, заради непрекъснатите ПТП на този НЕОБЕЗОПАСЕН участък. Ама те, полюционерите, от МВР кога пък са чували друго, освен шума на пари в брой?
Особено като е монтиране не където трябва и не отговаря на това , което трябва , демек е някакво тенекия. При тези условия със сигурност и фактите го потвърждават.
Ако не се щипка от паричките може би щеше да има и такива предпазни съоръжения спиращи автобуси..
Виновни сте, бе! Така ли се проектира път - завой до завой! Ми ще го направите 90 километра прав участък! от двете страни 5 метра предпазни мантинели, дето и танк да спират. Така ще можем да си литкаме и да ви храним защо е излязло толкова скъпо.
Питах едно време баща си, що заключваме портата като тръгваме за село, като дуварът ни и дете може да прескочи. "Заключва се за да се знае, че не трябва да се влиза. А то някой ако реши, както и да заключиш, все ще влезе. Същото и с мантинелите.
Тогава кой е правил проекта и кой е инженерът? И кой е приел проекта с бутафорната мантинела?
Кое й е бутафорно, бе маляк? Каква е тази мантинела, дето може да спре 20 тона, засилени с 50 километра?! Само бетонна стена, но тогава хората щяха да са загинали от удара, не от неслагането на колани.
Ами например в Германия навсякъде слагат мантинели, които са могат да спрат един 40 тонен камион! И за разлика от нас, там дори и при леко ПТП, увредената мантинела се подменя с чисто нова! При нас това не се прави - виж само по АМ Тракия колко места има, където мантинелата е сплескана от ПТП-а от преди месеци/години и си стои така. Слагат по една лентичка, демек тук мантинелата е зле, не се блъскайте тук моля.
Има бетонна стена, ама е от другата страна, главо... Значи там не можеш да се удариш, така ли?