"Череши" на Карабашлиев се падна на седмокласниците, а теза по "Левски" на Вазов - на десетокласниците

Десетокласниците трябваше да формулират собствена теза по откъс от одата „Левски“ на Иван Вазов. Те можеха да избират между две теми: „Цената на чистата съвест“ и „Вечната истина“.

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Докога с тези теми, направете изпити с практическа насоченост...

Дали е ПР не искам да коментирам, Захари Карабашлиев е страхотен писател, разказът е чудесен, но е много висока топка за 7-ми клас с тези безкрайни описания и ще се отрази на резултатите.

Разказът е чудесен. Мисля, че има за какво да се замисли човек, какво да почувства и напише по него.

Захари Карабашлиев не е просто съвременен автор. Неуместно е да се прави такъв прозрачен PR на Сиела!

В кой век живеете?! Изобщо знаете ли какъв е форматът на НВО? Преразказ се прави на непознат текст, вероятността да познават текстовете на класиците е огормна и не това е идеята. Типично по български, винаги някой търси под вола теле!

Всички от МОН вънкаа!Редуцирайте математиката,защо махнахте произведения на Български автори от БЕЛ?Защо се учат неща,които не им трябват?В другите държави материала за математика който тук се учи в 6 клас,там се учи в 11!Малоумни сте вие от министерството......малоумни......

КОИ СА ТИЯ ДЪРЖАВИ? ЗАНЗИБАР И ТИМБУКТУ СИГУРНО, ЩОТО НАВСЯКЪДЕ В ЕС СЕ УЧИ В ПЪТИ ПОВЕЧЕ МАТЕМАТИКА ОТ БЪЛГАРИЯ. ДА НЕ ГОВОРИМ ЗА КИТАЙ И РУСИЯ КАК Е.

Прекрасно е, че произведения на съвременни автори са заменили неразбираемите за децата архаични текстове на селски писатели като Иван Вазов и Елин Пелин!

Леле колко си ограниченаааа! Да наречеш Елин Пелин и ИВан Вазов "селски писатели", показва колко елементарина и посредствена женица си

Това показва корупцията докъде е стигнала. Захари Карабашлиев, некъв неизвестен чеп, недоказал се новак, успял да се промуши незнайно с какви връзки, ученици да му анализират полюциите. Думи нямам.

Това, че за теб е ,,никому неизвестен,,, не означава че е неизвестен. Я да сравним колко книги си написал и колко книги има Захари Карабашлиев, а?

Не го знам какъв е, чела съм 1 негова книга, „18% сиво“. Хареса ми. Не виждам проблем да се използва на НВО.

И пак се изказа неподготвен! НВО 7 клас не правят анализ, а преразказ! Може пък да не знаеш какво е преразказ? Айде дръжте си глупостите в устата и спрете да заливате нета с тях!

правиш ли разлика между преразказ и анализ...

Това лайтап ли е някакъв? Захари Карабашлиев? Каква е тая снобарщина и натисканица да се изкривява вкуса на учениците.. Кой го е одобрил това нещо е тези теми?!?! Какво им е на класиците, доказали се като стойност. Просто да повърне човек от българските сноби. Отврат до небесата.

Едно време този изпит след 7 клас беше 4 часа и се пишеше сложно и дълго интерпретативно съчинение по някоя класика. Сега пишат преразкази на почти безизвестни творби. Нивото е рязко надолу.

Едно време беше песен. Много по-лесно е да направиш съчинение, отколкото да те препитат по 23 точки, за които трябва доста да си учил, за да отговориш. Ако не вярваш, отвори теста като го публикуват и опитай да го решиш.

Много добре знам какво представлява тестът и доста от въпросите са елементарни от сорта на: "Какъв жанр е "Немили-недраги"? Отговорът даже ти е даден да го избереш и избожда очите. Отворете си и вие вашите.

Имам предвид, че когато е тест с теория се допускат много повече грешки. Поне по мое време ниските оценки в класа бяха точно на тези изпитвания. Съвсем друго е да седнеш и да ти се излее последователно мисълта. Особено пък, ако ти се отдава писането. Въобще тестовата система хич не я харесвам и за другите предмети. Да се съсредоточиш и развиеш 2 въпроса е много по-лесно, отколкото да те пипват тук там по 20+. Но това е положението. Дано децата ни се представят добре като по-големите на ДЗИ-то. Успех на всички!

Аз пък не съм превърженик на коментар на чужди мисли.По наше време учихме едни тежки назубрени теми и произведения.С една тема 10 човека минаваха.Имам съученици,които не харесваха литературата и не виждаха смисъл да коментират кой какво искал да каже в дадено произведение.Това не е разсъждение,а зубрене.И ако проверяващият има зъб на учителката, писала тема - и оценката на долу.с тестовете повече се объркват.Виждам го по сина ми,който е 5 клас.математиката им беше трудна в 5 клас.Много информация,никакви упражнения и всеки сам да се спасява.

Пак повтарям - много от въпросите на тестовете са елементарни и изискват просто малко обща култура, за да им отговориш, а не много четене. Щяха да са трудни, ако изискваха да се пише директен отговор, а не да избираш от подусловия, където можеш да налучкаш или по метода на изключването да познаеш верния отговор. Това не са знания. А едно време, за да напишеш качествено интерпретативно съчинение, се искаше много четене, че и работа с частен учител. И отделно всяка сгрешена буква и запетайка беше 25 стотни от оценката на долу. Но щом ви харесва, вярвайте си, че сега е по-сложно.

Както е тръгнало скоро ще пишат и върху произведенията на Венета Райкова...

ПО-СКОРО ПО ПРОИЗВЕДЕНИЯТА НА МАЛКИЯ ПАТРИК - ВЕНЕТКИН. ТОЙ Е ПИСАТЕЛ-КЛАСИК КАТО МАЙКА СИ.

Догодина и Иво Сиромахов.......класици та дрънкат

е защо коментирате, като не сте чели Захари Карабашлиев? А че не сте го чели, е очевидно от факта, че го сравнявате с Иво Сиромахов...

Пази боже сляпо да прогледа ... И тоя ли се изчуава ?!?

Не. Не се изучава, само класици се изучават. В случая задачата е свързана с непознат текст.