През последните седмици, от 13 май насам, компанията отделя по 3 ст. от всеки касов бон на клиент за най-значимата си социална инициатива "Ти и Lidl за по-добър живот". Събраният фонд ще бъде дарен на организации, които развиват проекти, имащи за цел да допринесат за един по-качествен и пълноценен начин на живот на хората в цялата страна.

Инициативата се реализира в партньорство с Фондация "Работилница за граждански инициативи" и Български дарителски форум, а самите организации могат да кандидатстват за финансиране до 28 юни в три тематични области: образование, култура и историческо наследство и околна среда.

За последните 4 години чрез "Ти и Lidl за по-добър живот" Лидл България е дарила общо 715 000 лева за подкрепата на 96 граждански проекта. Само за първите три издания те са достигнали до близо 260 000 души в цяла България, като част от проектите продължават да са активни и до днес и да оказват положително въздействие.

Един от добрите примери за подобен проект е "За по-добро дигитално образование на незрящите деца и младежи в България" на фондация "Инициатива за социална интеграция", номиниран по тематична област "Образование". Проектът е мотивиран от нуждата от дигитално образование на незрящи деца и младежи, които в условията на пандемия изпитаха най-големи затруднения от дистанционното обучение. Фондацията разработва два наръчника - за незрящите деца и младежи, както и за техните преподаватели, за работа със специализиран софтуер. Част от проекта са и уебинари за придобиване на дигитални умения за работа в платформи като ZOOM и попълване на дигиталните пропуски при работа с т.нар. екранни четци - софтуер, преобразуващ текст в говор.

Повече информация за инициативата, реализираните до момента проекти, както и за условията за кандидатстване, може да откриете тук: Ти и Lidl за по-добър живот - Lidl Лидл България.

 

* съдържание на Lidl