Андрей Новаков: Победа за българските превозвачи
Капитулация на пакета "Макрон" след гласуване в ЕП
Обратно в новинатаКоментари - Андрей Новаков: Победа за българските превозвачи | Днес.dir.bg
Коментари
Криво-разбраната цивилизация отново победи. Целта на пакета "Макрон" беше да се повишат разходите на превозвачите от Източна Европа като им бъде наложено да осигурят на шофьорите си някои "глезотийки" (например почивка, европейски осигуровки и т.н.), които в Европа са задължителни. Но, разбира се, Ганьо Балкански е на принципа "Влачи, колкото можеш" и подмамени от малко по-високите парички в края на курса, както и подкрепени от "лоялните" медии, шофьорите си плюха на дългосрочния интерес в името на кратковременния келепир. За съжаление, малко от тях осъзнават две неща - първо, младостта е до време и когато вече не могат да насмогват на темпото (дори със задълвителното кашонче Red Bul), никой няма да ги иска и довчерашните им работодатели ще обясняват в Сутрешния Блок как държавата трябва да им осигури кадри от Молдова, и второ, превози винаги ще има и дори едни фирми да фалират, на тяхно място ще се появят други и то със същите собственици. Само че в новите фирми условията ще трябва да са поне малко по-добри. Изиграха ви, момчета! А сега, марш в кабината, че ви чака 2-3 хил. километра курс.
Истината е, че ако го бяха приели много хора щяха да останат без работа. А нашите фирми отдавна ги клатят. Защо си мислите, че в България са толкова завишени цените на горивата (освен явната причина).
Щото има руски монопол. Гориво, Газ, всичко е от един монополист и ние плащаме като попове. Рашките станаха капиталисти и ни доят яко. Те са ни ощетили с 5 милярда от продажба на газ при монополни условия, ние искаме да им стоим глупавите потоци и си траем. Не сме като Полша да ги съдим.
Повечето тук очевидно нямат идея за какво става въпрос - пакетът имаше за цел да оскъпи транспортните услуги от източна Европа, а беше лошо замаскиран като бранещ интересите на шофьорите. Нашите транспортни фирми предлагат услуги по-евтино и взимат хляба на централноевропейците. А къде останаха четирите основни принципа на ЕС: свободно придвижване на хора, капитали, стоки и услуги?
Лош ден за бг шофьорите. Никога няма да получат привилегиите на запада. Победата е за олигархията отново.
Относно осигуровките - нека да сме наясно. Всеки сам може да внася каквато осигуровка пожелае. Лично аз никога няма да се осигурявам на висок доход. Не искам да храня непрокопсаници, пишещи всекидневно по форумите, не искам и с мои пари да храня роми. Лека нощ !Утре тръгвам на път, не съм безработен лентяй.
Неточно. - осигуровките - СА от/виа РаботоДателя. ...т.е. Само Шофьорът - ги Плаща Ако Е на СобственаСметка, т.е. Единичен Оператор.
Непропсаниците, които осигуряваш с "твоите" пари са всички ченгета , военни, администрация, министерства - особено онова на транспорта. Лично аз, избягвам да внасям "осигуровки" в кенефа, това е равносилно да си изхвърля парите на улицата и циганите да ядат , пият и ходят по курви с моите пари....помсли си, къде еепо-добре да се осиггуряваш.
Ти си явно някой от тези долни работодатели. В цял свят 95% от работниците предпопочитат малко по-ниска заплата,нопо-високи осигоровки. Изкарваш проблема така,че циганите виновни. Те циганите и с по -ниски осигоровки да плащаш пак ще намерят начин псри да вземат. На тях партията майка им позволява защото на тях разчита
Превозвачите, т.е. шефчетата, били победили... Ерго шофьорите ще продължат да не си виждат семействата с месеци, да спят като кучета в кабините вместо в хотели (пък били те и нелуксозни), да ползват храстите за тоалетна и да се замиват както дойде по бензиностанциите. Ма така де, на шефа му требе нова кола, че старата е вече на цели пет години. Па и за курортец в чужбина, за глезотийки, туй, онуй. Що да се арчи да плаща за някакво си удобство на шофьорите? Ай нема нужда.
Абе всички пишещи тука ли сте толкова прости ? Или сте тираджии? Прочетете заглавието много внимателно , там всичко е казано ...верно малко е далече от шофьорските мозъци ама все пак …. Андрей Новаков: Победа за българските превозвачи...…..някъде да е написано - шофьори ?
Аз съм бивш международен шофьор . След 40 години по пътищата на Европа и Азия при ниска заплата ( а от там и ниска осигуровка ) и доста добри командировачни пари се пенсионирах с 320 лева . Затова скъпи колеги искайте от своите работодатели ( ненаситни лакомии ) да увеличат заплатите за сметка на командировките , а това ще гарантира по-високи пенсии и няма да се налага като мен да работите допълнително за да ви стигат парите ! ДЕРЗАЙТЕ !!!!!
Да разбира се ! - Проблемът Е в "наште" транспорт"бизнесари" ! (, а НЕ в Шофьорите или ПроектаМакрон)
Могат да се радват, че ще работят в западна Европа и ше получават по- малко пари от единзападняк за същата работа?!
Ще работят повече от заоадняците, за по- мслконпари, ще ги осигуряват на минимална и няма да си виждат семействата с месеци Това ли ви е победата, дебили недоклтатени?!
Да - това Ще Продължи ако ПроектаМакрон НЕ се приеме. ...а Ако Се приеме - намирам че съм ДостатъчноИзказващ (тук по-преди към Колегата КОЙчо-отКОЙнаре .... Без да съм ффффранцозиш пппарашшшутист де ;-)
Не казвай хоп преди да си скочил. За да е налице "победа" на българските превозвачи, тя трябва да се изстрада на още три етапа, при това къде къде по-солидни от комисията по транспорта. Та едва тогава, ако има защо, ще хвърляме капи до небето и ще пикаем върху капитулиралия пакет на Макрон.
Дискретно : Ако ПроектаМакрон се Приеме - то Българските Шофьори - Ще имат : а. Парекселанс Идентично заплащане&УсловияТруд като Всички на Всички места в ЕС ! ...и б. Парекселанс ВодещоМясто за Изпълнение превози у Нас и в Цяла ЮгоИзточна Европа !, та до Украйна&Полша ....а Вси"наште" транспорт"бизнесари" - или Ще започнат да Са Бизнесмени, или - Ъйс .
само с пари не става,а трябва и акъл!Оня вили бетц купи готова фирма и я затри!Вярно,че СО МАТ возеха стоки от зап. европа до близкият изток/имам предвит чалмите,защото в з.европа на този район му казват мидъл ист/ .България имаше много силна мрежа службите и нямаше проблеми за нашите шофьори.На връщане караха едни вещества от който западняците много ''поумняха'',но това е друг бизнес ;) Сега нашите фирми освен по-ниското заплащане имат преимущество и в данъците - 10 % при нас,а при западналите 25-35%. Искат социална държава и трябва да си развъждат поканените тарамбуки,а нашите пенсионери са железни и без пари ще надживеят зап. наркомани!
Нищо НЕ станалоЗасега, Колега....просто Новаков&Джамбазки вдигат джабала. ...а Същността на ПроектаМакрон - Е КристалноЯсна ! : а. да Няма различия в Заплащането !, т.е. И "наште" транспорт"бизнесари" Ще трябва да плащат Същото на Шофьорите б. да Няма Дори Предпоставки за умора (откъдето И ПТП ) !, т.е. И "наште" транспорт"бизнесари" Ще трябва да осигуряват Винаги Съобразна почивка на Шофьорите в. да Няма Дори Предпиставки за застрахователни Измами !, т.е. шаркопаркото между "наште" транспорт"бизнесари"&"застрахователи" Ще умре.
За Протокола : ИдетеВижте "развитието" на "трудовия"път на г-н Новаков ! (Дотолкова СА (изберете думата) "селектиралите"-го че Е ТоталноПублично.) ----- НЕ си чупете апаратурата. НЕ се СамоСкубете. - просто Мислете когато Започнем да Селектираме Хора Знаещи&Можещи !
За сведение във фр.неможе да вземеш стая с друг колега,защото фактурата се дама само на единия на името.така,че не пиши глупости.
Що пък да е само на единия на името като се регистрират двама?Може ли такива глупости!
98 % от пишещите по - долу са толкова далеч от истината, че се чудя как може да има толкова невежество и изписани глупости? Работили сме за без пари, живеем в консерви и т.н. Защо трябва да ходя на хотел в една стая с още някой или няколко човека? Да им слушам два дни пиянските простотии и какви проблеми имат по пътищата. Аз решавам как да почивам, а не някое франсе или брюкселски чиновник. И да знаете; парите които получавам не са малко. 1800 евро командировъчни и 600 лева заплата с двумесечен престой на вътрешни курсове в Европа. И много моля, селяни да не ми дават акъл как да живея. Нека да си гледат мизерните доходи и нищета в която са се докарали.
да е твоят случай,но по датската телевизия преди 2 год. имаше един нашенец/твой колега/ седеше 2 седмици и чака фирмата да му прати монтьор!Други шофьори го хранеха от съжаление !
2100еврачета, с двусмесечният неплатен престой - са си точно 700 на месец с включен животински начин на живот в камиона и около него?!
А замислял ли си с защо ти плащат заплата 600лв и 1800 евра командировъчни? Пенсията ти ще се смята върху 600лв, болничните и отпуската също върху 600лв. Здравните осигуровки - като на тия с 600лв заплата. Излиза, че твоят работодател прехвърля част от социалните, които ще ползваш, на гърба на работещите в страната с много по-малки заплати. Това е криене на доходи.
Лоша работа,7 дни на паркинг почивка.....хубаво ни нагласиха.....и няма да се плаща. .честито на печелившите.
Явно не само самият Андрей Новаков, а и авторът на материала нямат представа кой взема окончателните решения в Европейския съюз. Европейският парламент излиза неколкократно с позиция за приемането на България в Шенген, а даже и за продължаване работата на блокове 3 и 4 на АЕЗ Козлудуй и какво от това? Окончателните решения взема Съветът на ЕС, и беше добре поне по време на Българското председателство това да стане ясно, но очевидно има много хора, които са заинтересовани гласоподавателите да не знаят това, за да могат да им разказват приказки на следващите избори за ЕП.
Булгаристан да бяхме останали в османската империя
Е Браво на българските шофьори постигнаха си целта . Сега ще може да имат душ в кабината и да препикват гумите на тиро а понякога и у шишето докато шофират.
Браво! Дано наистина не му се отдаде на Макрон да постигне целта си - фалиране на нашия бизнес и насилственото пренасочване на българските водачи към техни фирми.
ама тираджиите се оказаха болни от стокхолмския синдром, даже се радват, че били постигнали успех...няма шанс за такива болни индивиди.
Ха, ха , спечелихте "Битката" - а някой, дали ще помисли за бг минималните осигуровки, значи бръмчат си тираджиите за 1000 еврака и ги осигуряват на 5 стотака, ама от българските...
За 2000 евра става дума и няма как да ги осигуряват на 500 лв.,защото има регламент относно осигуривките!А и максимума тук е 2600 лв.така че е добре за тях!Иначе в другите " развити " държави е голяма брадва.Дори да им плащат 5000 евро на шофьорите поне 60% им взимат!
е един епизод брат му се хвалеше, че бил на зъболекар... англо-говорящ :) та, когато шофьора е българо-говорящ му се заплаща по малко
Победа на цинизма на българските работодатели. За пореден път доказахме пред цивилизовавия свят що за държава и общество сме и колко се цени труда на работниците.
преди 100г автоматизацията плашеше хората, преди 50г.ни плашеха с компютиризацията... ще остави хората без работа. сега ни плашат, че тока е на превършване, а българите полуизчезнали... :)
еврокомисията не отговаря пред никого, освен пред юнкер. зад европарламента стоят избиратели, лобита... така че не си правете илюзиите че ще плюят на избирателите си за да прокарат текста на сандьо новков, щото писал и брисал и се возил на тир. идентичен е примера с шенген - еврокомисията от годиниии ни подкрепя, но... дотам. аре спете спокойно.
А бе не е задължително да се връщат в България, обаче пак ще трябва да почиват една седмица в този случай в чужбина, което е много по-лошо. Същото е и с останалите клаузи - НИЩО СЪЩЕСТВЕНО НЕ Е ПОСТИГНАТО, а това за командировъчните даже е против шофьорите в тая ситуация.
Естествено,че е успех,ако поне малко помислиш и не си преднамерен!Пакета " мобилност" е като Истанбулската конвенция!В командировките са вкарани и международните шофьорите ушишлено!А това са транзитно преминаващи,и как на всеки 3 дни да се осигуряват по законодателството на държавата през която преминават и там да внасят осигуровки и данъци!Или примерно 4 дни във Франция,3 дни в Холандия,3 дни в Италия и т.н. това не е улеснение ,а тотална бъркотия.всичко се прави с цел да ги откажат!И защо трябва да се прибират на 21 дни,то първо не е ясно къде точно ще са след 21 дни,евентуално да се ангажират билети ,самолетните в последния момент са скъпи,автобуса се пътува дълго и този който ще го сменя ще пристигне ли навреме или ще остави тир- а на самотек!Номера си беше изключително куртизански,намазан с " правата на човека"!Никъде няма охраняеми паркинги за тирове,а и изискването за пичивки на 3 часа ,както и нощната почивка се спазва защоти ги проверяват!Дори и за другите командировки над три дни на определено място да пълнят чужди социални каси е пак поредния номер !
Немските, френските, английските и т.н. превозвачи изпълняват коментираните изисквани и плащат по-високи заплати и по-високи осигуровки. Нашите превозвачи плащат по-ниски заплати, осигуровки върху почти минимални заплати и не могат да изпълнят изискванията, защото щели да фалират. Големи бизнесмени, няма що. В кошница ги носят и пак фалират. Що тъй? Глупави ли са, или нахално алчни?
вътрешните пазари на немските, френските и т.н. превозвачи са ОГРОМНИ.. . на тях не им се налага да пътуват повече от три седмици, за да си свършат курса и новите изискваният не им повлияват по никакъв начин. всички заплати в германия, англия и т.н. са много по-високи ;) това, че изискванията за чистачки в ЕС се изпълняват и от българските чистачки, няма да им вдигне магически заплатата до равнището на тези в англия и германия... още повече, никой от англия и германия няма да ги назначи...
И как ги изпълняват след като директивата още не е приета?Съвсем се изтролихте!Засега е отхвърлен пакета от Комисията по транспорт!Кое му е удобното на неудобното,я прочети за какво става дума?Нашите шофьори им вземаха работата и затова решиха да ги отрежат по грубия начин и дискредитират!Но по начин който ощетява всички!Ай да се осигуряват в 10 държави по пътя на отиване и връщане и там да си оставят данъците и осигуривките.Във Франция,Италия,Холандия са много високи,почти 50-60 %. и въпреки това Франция и Италия са с най висок външен дълг!Хайде стига глупости,ами гледайте какви номера се правят!
КЪДЕ изчезнаха многобройните ни ПРОФСЪЮЗНИ лидери на КНСБ, Подкрепа и т.н. И защо НИЩО не се чува от тяхна страна? Наистина, аз не гледам телевизия и може би греша, но все пак да попитам: "Дали случайно защитниците на работническите интереси не са отишли вкупом на остров Ливингстън, макар че там сега започва зимата."
В порт монтой- Франция,заради 1 спукана мивка ,в моряшка каюта, задържаха 70 хиляден кораб.освободиха ни след 2 дена,когато я сменихме
няма да е само мивка... трюмния сепаратор работи ли?
като се преборим да заработи Белене и Южен паток... какви пари ще завалят
Що думаш? Вече валят. Тук и там в нечии джобове.По-обилни валежи се очакват преди да е почнало строителството. Най-обилно обаче ще вали по време на строителството... Пак тук и там най-вече в Швейцарско, Панамско и на едни Кайманови острови.
АХАХАХАХА Нее това не е истина! Бай ганьо сам се дърпа да работи като европеец и да има нормални заплати! ХАХАХАХА После ЕС било виновно, че живеете в мизерия!
Дърпат се или не, съществува обоснования от българската действителност страх, че просто хората ще останат без работа, а мутрите ще пренасочат лапането в друга сфера или просто ще си избият парите от щофьорите - като уволнят половината другите ще са съгласни на всякакво извиване на ръце.
ОТЛАГАНЕТО на проблема минимум с половин година НЕ Е РЕШЕНИЕ на проблема. Спечелена е 1 битка - с Комисията по транспорт. Войната продължава със Съвета на министрите и с ЕК. Когато промените в Закона се напишат черно на бяло във ФИНАЛНИЯ вариант, тогава бийте барабаните и обявете капитулация на "Макрон"! Рибата в морето, Новаков сложил тигана на котлона...
Откакто сме в ЕС,това е първият случай в който,ес искаше да наложи промяна в законодателството ни,чрез която да увеличи доходите,и да подобри работната среда на цял бранш.и ние с цялата си простота,наивност,глупост и явно пълна не образованост,скочихме срещу себе си.за кеф,на политици и бизнесмени.е ,нали искахме" да ни вдигнат заплатите", нали искахме" да ни оправят живота", сега,какво да искаме.
Новаков е обикновен платен клакьор на собствениците на транспортни фирми. А обикновенните шофьори ще продъжават да мизерстват и да робуват на тези ояли се и самозабравили се експлоататори. Защо през цялото време се дава думата мошенниците ограбващи шофьорите и на платения им говорител Новаков, вместо да попитат шофьорите какво мислят реално?
Използват немотията на хората.Имат ниско заплащане и живеят като скотове.Това е победа за собствениците на камиони и загоба за служителите им.Пак щяха да са на сериозна печалба но поне хората им щяха да имат нормални условия за труд.
ПОБЕДИХМЕ! И какво от това? Нима е лошо на всеки три седмици да се прибираш при семейството си? Наистина е много кофти да вземаш командировъчни, равни на тези, които вземат твоите западни колеги. Има да се чудиш, какво да ги правиш.... "Тотална" забрана (за спането в кабината) не ми звучи добре, но какво му е лошото да спите като бял човек в мотел, поне през половината дни на месеца? Лошото е, че собствениците на камиони ще трябва да дават на шофьора-работник повече... Как може?! Това НЕ ТРЯБВА да се допуска и всички скочиха като един да бранят...чорбаджиите. И уж "лявата" БСП и уж дясната ГЕРБ, начело с техните неумолими и нахъсани лидери. Да де, когато стане дума за пари, всички ставаме от една партия...
Първо, за никаква победа не може да става дума, защото мерките бяха просто отложени за определено време. Второ, това коета Европейският Съюз иска, са човешки и нормални условия за всички шофьори от Източна Европа. Българските превозвачи излагат шофьорите си на нечовешки и много мизерни условия. Това няма да продължи още дълго. Така че, Новаков - за каква победа говориш? Пълни глупости. Кой от превозвачите ти пълни гушата?
Да изчакаме и гласуването в т.нар. "европарламент" пък после ще броим пилците...дано на финала българите се поздравим с успех.
Победа за българските мутри с голям брой камиони, назначили хора без нужната компетенция или пенсионери, дошли от селата или дълбоката провинция, готови да прекарат целия си живот в консерва, получаващи минимално заплащане... За съжаление много от тези хорица нямат идея, че всички тези правила бяха в подкрепа на обикновения работник (шофьор). Познавам няколко международни шофьора, които яростно заставаха срещу тези правила и се връзваха на глупостите за протести и тем подобни,но в момента когато ясно им обясних за какво става въпросът, останаха с “пръст в остава” и сами се упрекваха, за това че са били против тези правила... Нека простолюдието да продължава да си живее в консерви и да “изкарва” жълти стотинки, щом сами го искат. Истината е, че нашите превозвачи единствено изкривяват пазара в Европа. В момента пазара в тази област е такъв, че ако част об българските фирми фалират, чужди ще ги заместят, а голяма част от чуждите нямат нищо против българските шофьори (даже са добре дошли). Колкото до данъците които нямало да плащат в България - поредната глупост, защото масово назначават шофьори на минимална заплата, плащат минимални осигуровки, карат шофьорите сами да си плащат застраховки, а плащат командировките “под масата”. Но за всичко това са си виновни шофьорите, щом не знаят да си защитават правата на труд, нека си мизерстват по паркингите...
Преди да започне работа фирмата поразпитах предварително за каботажни и обикновени превози на български превозвачи. Преди две години водачите вземаха чисто от 1500 до 2000 лв на месец при шест седем излизания от страната на месец. При каботажа до три месеца се спи в камиона,яде се там ,запаси от консерви купени изгодно,газови котлони събиране по паркинги със сънародници, къпане поне един път на седмица . За сравнение английските водачи вземат средно 5000 лв със задължително спане през най-много три дни в хотел. За тези пари искат всяка седмица да са в Англия. Макрон се подигра на източно европейските водачи защото защитава техните професионални и човешки права ,но знае че това не може да стане.Той знае че два пъти по ниското заплащане на водача е силата на нашата конкуренция.