Всеки четвърти си купува шофьорска книжка
Представители на Съюза на преподавателите по автомотоподготовка през следващата седмица ще се срещнат с министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков, за да поискат промени в Закона за движение по пътищата или нов закон.
Обратно в новинатаКоментари - Всеки четвърти си купува шофьорска книжка | Днес.dir.bg
Коментари
Циганин никой не е виждал в учебна кола Всички карат, как им са документите никой не се интересува
Този Йонко Иванов ни смята за малоумници. Какви 2500 човека са обучени в София? В един средно голям град се обучават за година 2000-3000 човека. Представителя на неговия съюз в Сливен- Шопа е най големия търговец на книжки.А този Йонко защо го смятат за капацитет!!????Той обърка цялата нормативна база по обучението на шофьори!
До Таня Иванова Това с отговорността до 2 години след взимането на книжка е най-тъпото нещо което съм прочел през живота си. Проблема не е в купуването на книжки а в СЕЛСКИЯ МАНТАЛИТЕТ НА 90% ОТ ШОФЬОРИТЕ НА ПЪТЯ. ЗАПОМНЕТЕ,Т НИКОГА НЯМА ДА СЕ ОПРАВЯТ НЕЩАТА С КАРАНЕТО НА ПЪТЯ
Не може да няма начин това да се спре.Но как да се изчистят пътищата от вече купилите си книжки? Много е трудно, но защо не се направи една пререгистрация на шофьорите след изпит. Знам, че много ще ме псуват, но не се сещам за друг начин. Ако друга закупена диплома /без медицинска, разбира се/ може да не доведе до сериозни последствия, то с купена шдфьорска книжка не е така.
А не точно ,и спътниците му и другите участници в движението с който може да се нацели и индиректно 3-ти и 4-ти лица от движението :)))
Az sam na vsa6oto mnenie, v BG niama zasileno ubo4enie, i zatova ne se u4udvaite kolko katastrofi stavat i kolko nevinni zagivat
Много корумпирани в ДАИ.Късат те по няколко пъти докато не им дадеш пари кеш. Ако не дадеш продължават да те късат.
И какво като се явят на прверочен изпит - те вече ще са се научили да карат. Дори човек да си купи книжката без да има 1 кормилен час, то само след месец каране се научава да кара като другите. прото няма смисъл
Има много лесно решение на проблема, но никой не иска да се направи. Ако испита се провежда от фирмата, която е обучавала водача и след получаването на книжката носи наказателна отговорност за деянията му на пътя примерно две години, никой няма да си сложи главата в торбата с необучени курсисти!
А ако 99% от явяващите се спрат да давата кеш!? И 99% от скъсаните неправомерно пададт жалби...
за пореден път ще откриваме в тая държава топлата вода хората са го измислили в щатите няма корупция. има си изпит. отиваш и не е задължително да си карал курсове. плащаш изпита. ако изкараш взимаш книжка. ако не изкараш или не си уверен в себе си и уменията ти взимаш допулнителни часове. НО. НА ИЗПИТА АКО НЕ УМЕЕШ И НЕ ЗНАЕШ НЯМА КАК ДА МИНЕШ МЕТЪР. а тук омагъосан кръг. знаеш - не знаеш те късат или на листовки или на кормуване. това не е държава всички са вързани. маса приятели взеха книжки от 4-5 път и някой се принудиха та дадоха пари. аз затова директно платих и жена ми взе книжка със счупен крак и гипсиран хахахаха сега прави по около 100-200 км в софия на ден , поради естеството на нашата фирма и все пак няма катастрофи. затова според мен парите за курсове са си изнудване. по скоро да направят изпита по скъп и там да няма късане заради това , че са вързани с инструкторите а изпита да си е реален а който прецени да си взима допълнителни часове по кормуване.
всяко явяване на изпит е 100лв - 50лв за задължителен час и 50лв за изпит, и така по 100лв всеки път докато не го вземеш. По добре човек да си плати 350лв и да знае че си взима книжката отколкото да го късат нон стоп. Ти да не мислиш че си по-ербап от ДАИаджията, знаеш ли че когато заобикаляш дупка на платното и изместваш колата с една педя встрани имаш 3 избора - 1.минаваш през дупката - къса те заради неумение да управляваш МПС, 2 Заобикаляш без мигач - къса те защото не подаваш мигач. 3 Заобикаляш с мигач - пак те къса защото една педя е прекалено малко отместване на автомобила с което подвеждаш другите участници в движението за твоите намерения. Т. Е. СУБЕКТИВНИЯ фактор при вземането на книжка зависи от добрата воля на ДАИаджията, той ако иска да те скъса ще си намери хиляди причини. Съществуват ИЗЦЯЛО СУБЕКТИВНИ ФАКТОРИ в преценката на изпитващия. Това само по себе си е предпоставка за корупция!!!!!!!!!!!
Това, че са ни дали шофьорска книжка не означава, че сме добри шофьори. Книжката трябва да се доказва постоянно, да ли сме такива. Просто при най-малкото провинение недобросъвестните трябва да се пращат на донълнителни курсове или проверовъчен. Ще се запълнят дупките в бюджета ще се осигури работа на преподавателите ако си нормален участник в движението и с голям опит това няма да ти се случи, но ако я караш през просото отиваш и пак те учат за да ти запълнят пропуските. Нека допуснатите нарушения за мерило до колко уважаваш поне този закон.
Да циганите си карат без книжки и не дават никакви пари било то за изпити или за документи и не ги наказват ..........
shto li si mislia che sa poveche ot polovinata - to hubavo da se spre koruptzaia ama vseki gleda da mine metur
Затова само днес 6 сънародници са прибрани от оная с косата. Сега ще имат много време да се научат как се кара,за съжаление. 400 лв струва книжка колко струва един надгробен камък.
Добре е да си внедрим американския опит. Там не е задължително да караш шофьорски курсове. Изпитът върху правилника е резличен за всеки щат и е компютърен тест. Плаща се само една символична такса при явяването и се явяваш докато изкараш. В тази такса влиза и изпитът по кормуване. Трудното настъпва след като си получиш книжката и седнеш да караш. Всяко нарушение ти носи МНОГО СОЛЕНИ ГЛОБИ и незабавно увеличаване на застраховката с МНОГО. За употреба на алкохол се лежи в затвора и никой не прави изключение - от Парис Хилтън до Барак Обама. Ама полицията работи и си изпълнява задълженията. И ние си имаме правилник и закони, ама няма кой да ги въведе в изпълнение, та да ни отучи да се правим на тарикати.
Аз пък съвсем честно си я изкарах. Защото съм твърдо убеден, че е по-добре да съм без книжка ако не мога да карам, отколкото да убия мен или някой друг. Но този мой инат да я изкарам по честен път ми излезна през носа. Какви ли не спънки и номера не се сблъсках от желаещи за подкуп.
Нека помислим малко защо се купуват книжки........ Часовете за практическо обучение са крайно недостатъчни. Повечето от курсистите отиват вече научени да шофират, вероятно от баща по кварталните градинки, на село - няма значение. Това е похвално, но все пак по някакъв начин се нарушава закона, нали така? Тези хора имат необходимите умения да управляват автомобил, а след часовете за практичско обучение се научават и как да прилагат правилата. Същите тези хора имат и знания, и умения за да издържат изпита, без да им се искат пари. Дали плащат - не знам. Има обаче и други хора, които за първи път сядат зад волана по време на обучението. Не е имало кой да ги научи, или семейството им не е разполагало с автомобил. Същите тези хора прекрасно научават правилата на теория, но не умеят да управляват автомобила, и съоветно не умеят да прилагат правилника на място. Тези хора, и безброй пъти да се явят на изпит, все ще бъдат късани, особено ако са жени. Просто защото има неща, които мъжете усвояват много по-бързо от жените. Е добре, какво да правят тези хора? Не усещате ли, че просто самата система е корумпирана и не дава реална възможност за обучение и усвояване на това простичко умение? Ето ви и идея, как да се реши въпроса. Мисля, че в САЩ имаш право да шофираш без свидетелство за упарвление, но!!!!! в присъствието на навигатор, който има определен стаж като шофьор, и който е отговорен за теб. Целта е да се научиш да управляваш автомобила самостоятелно, да се научиш самостоятелно да взимаш решения и авоматично да прилагаш правилата. Много хора в България си купуват книжки точно за да имат възможност след това да се научат да шофират правилно. Защото обучението не им дава тази възможност, а само се прибират парите за курса, и за допълнителните часове. А колкото до катастрофите - причината според мен е в безотговорността на водачите. Аз, както не мога и колело да карам и за първи път седнах зад волана по време на курса, инструктурът директно в движението ме вкара още първия ден. А аз още не можех да запомня кое е съединител, кое газ и какви са тези скорости...... Теоретичния го изкарах без нито една грешка. Знаете ли обаче на колко изпита се явих, колко допълнителни часове взех, колко пари платих за обучение. И никакъв резултат. Платих си, взех си една евтина колица и няколко месеца с мой добър приятел и отличен шофьор тръгнахме по софийските улици. През това време какво ме е правил, как се е нервирал с мен - ние си знаем. Резултатът обаче е, че сега съм един приличен и много внимателен шофьор. Ако разрешат управление в присъствие на навигатор ще има много по-добре подготвени шофьори, никаква корупция и много по-малко произшествия.
Вашето предложение е доста преувеличено, такова нещо няма никъде по света! Всеки пълнолетен носи сам отговорност за деянията си навсякъде по света. Полагала съм изпит за шофьор и в България, и в Германия. Немските листовки са подобни на българските, но са по-трудни. Има CD-та, чрез които може да се тренира по-бързо на компютър. При несмите листовки е възможнообаче и трите отговора да са верни. Освен това практическият изпит в България траеше само коло 10-15 минути, като се караше предимно из града и трябваше да се спазват стоповете, светофарите и да се избягват по-големите дупки... В Германия времетраенето на изпита е официално регламентирано - 45 минути. Има задължителни елементи, които по време на изпита се изискват винаги - навлизане чрез ивица за ускоряване в аутобан, шофиране по аутобан, изпизане от аутобан, паркиране на заден ход между две коли или успоредно на троатоара, дъга на заден ход в улица, влизане в кръгово движение и т.н. В Германия изитващите са много прецизни и много взискателни, водят си записки по време на изпита. Младите шофьори получават книжка с изпитателен срок от 2 години. Ако една кола се шофира от шофьор под 25 годишна възраст - застраховката на тази кола се покачва значително. Родителят е длъжен да съобщава за такива изменения на застрахователната си компания, иначе при настъпване на подобно застрахователно събитие - застраховката може да откаже да плаща. Ако родител разрешава на порасналото си дете да му шофира колата - вдигат му се точките значително и се плаща по-висока застраховка. Така ако стара кола се кара от млад шофьор, застраховката се вдига страшно много и ужасни нива. Ако младият шофьор предизвика голяма катастрофа с големи щети - застраховката достига космически стойности. Ако един баща знае, че ако синът му или дъщеря му, който са шофьори без опит могат да призвикат неколкократно повишаване на собствената му застраховка - тогава вече има основания за по-добър контрол. Като начало може да се вземат няколко изпитващи от Германия и да се уеднаквят критериите. Освен това в Германия има големи изисквания към шофьорите да оказват първа помощ, всеки е длъжен да положи курс от около една седмица с изпит за оказване на първа помощ. Който види или предизвика пътно транспортно проишествие, но не окаже първа помощ на пострадалите - може да бъде съден за даже за опит за убийство!!! Българският народ не е свикнал на такава дисциплина, законите в България за съжаление не важат за всички, в случай на нужда се наказва не деянието, а се оценява кой е човека, все още има много начини на се измъкване чрез наш човек - това е проблемът, и то не само по пътищата на България.
Умници. Липсата на корупция е само въпрос на граждански договор. Това е понятие от около 300 години, но не в България. Та трябва някак си да се договорим да не даваме рушвети. Няма друг начин за справяне. Интерес ми е, идеите за репресии спрямо шофьорите каруцари ли ги дават? Кажете си направо. Защото изглежда, че приложението на ПДП е връцете само на каруцари.
Napalno sam saglasen s komentara na ATANAS/20.29/ - tova e istinata i patya da se premahne tazi korupcia.
А ВСЕКИ ЕДИН инструктор, предлага книжката за продан! Луд е не тоя който взема а тоя който дава!
Ако в продължение на няколко години не си санкциониран,застрах да е символична.Ако си извършвал нарушение да нараства според броя на нарушенията,а ако си предизвикал катастрофа-застрахов в хиляди левове.
nai-golemiq kradec nazna4en za zamestnik na volodq kirov.nakade otiva tazi darjava.tozi podlizurko..
A BCK,provejda kursove po parva pomosht za shofiori.Pohvalno, taka triabva!No vsichki li minavat?A kolko se otchitat s podkupina Hristo Grigorov i Yordanka Stamova?Pitama samo zada se proveri.Dano ne sme pravi.
Хареса ми мнението на FROM Germany. Това е нещото, което трабва да се направи в България. Относно купуването на шоф. кн. - аз лично не познавам хора, които да са си купили.
pi4ove za period ot 5 godini AZ i dvamta mi bratq vzehme knijki,pri edin i sa6ti instruktor v Plovdiv,OT PARVI PAT i listovki i kormuvane BEZ 1 lev nelegalno !!! Poznavam i hora koito si platiha za knijka poneje gi kasaha 2-3 pat i sa palni nekadarnici...a sega sa na patq !
Колега, престанете да обяснявате как е в Германия. И какво като е така ? Като го напишеш и хоп - и тук ще стане така. Имам чувството че единственото занимание на хората извън България е да висят във форумите. Какво става, нямате ли си там среда, приятели, гаджета ? Все сте най-умните и все ви ясно всичко. Пиши си името, бе пич и половина, какво сте ги нацъкали тези ФРОМ ГЕРМАНИЯ и т.н. ТОве не ти е сайт за запознаства да впечатляваш шматките че кибичиш в Г-я. !!!
За най-малко нарушение визирано от скрити камери или цивилни полицаи те глобяват минимум 100 лева, при повторно такова в рамките на месеца те лишават от управление до живот, без компромиси. Пътувах с такси между Измир и Денизли и за превишение на скоростта с 3 км. санкционираха шофьора, който много внимателно кара до Денизли и там остави автомобила при приятели, за да изтече месеца, щото рискува завинаги да остане без книжка!Кога това ще стане в БГ?
Циганин в учебна кола да сте видели що да не казвам в коя фирма за таксита са вече 90% цигани е поне бакшишите ги проверявайте циганите не могат да четат и пишат пък книжки им дали кой? питам аз кой ни вози в обществен превоз с неясен произход на свидетелството за право управление да се назначи веднага проверка на хората извършване обществен превоз
На мен пък ми е интересно това, което е написала from Germany. И ние в Бг от време на време сме във форума, пък си имаме и работа и гаджета. Много си хаплив, а не е хубаво така. Като не ти се чете нещо, не го чети. А българите в чужбина имат толкова право да са тук, колкото и ти. По колко време престояват пред комп си е тяхна работа. Хубаво е, че тук може да си кажем по нещо с хора от целия свят. От всеки може да се научи нешо интересно. Бъди здрав:).
има ли нещо което да не се купува в тая държава ,като се започне от жени и се стигне до дипломи и книжки ,на българина му дай само пари и ще си продаде и майка си
Knishkisa se kupuvali i shtese kupuvat, horata gi prodavat be , i to horata ot gore legalno, kvo da govorim za Bg vsi4ko moje da si kupim tuka,nqkoi hora sa napalniha s pari
Искам да споделя какво ми се случи на мен. Преди няколко години се записах на курс. Още на първия час инструкторката директно ме попита: Какво ще правим? Ще се опиташ да си вземеш изпита или ще купуваш книжка? Щях да падна!!! Казах й, че ще се явявам на изпит. Явно не беше доволна. След това ме късаха 3-4 пъти и сама се отказах. Сега събирам смелост да се запиша отново на курс, но задължително в друга школа и с друг инструктор! Избрала съм си една известна школа и дано поне там няма такива въпроси, защото целта ми не е да взема книжка, а да се науча да карам и после на пътя да не съм опасна нито за себе си, нито за другите. Щото познавам доста хора с купени книжки! Страх да те хване как карат.
Всъщност това, че българи които живеят в чужбина пишат тук би било много полезно за депутатите. Ако четат написаното тук, което си е проверен и полезен чужд опит, лесно биха го приложили в измененията на закони и правилници. Даже трябва да благодарим на тези хора, че споделят това, защото на тях там си им е добре, но явно им пука за нещастниците в Бг и искат да помогнат. Моето мнение е че само легално регламентирани финансови санкции ще оправят положението. И в чужбина е станало така, да не се заблуждаваме, че те са по-хора от нас, просто са случили на управници, които са искали да изградят здраво общество.