Идат фалити за превозвачите
Повечето от българските превозвачи ще фалират в резултат на световната икономическа криза.
12
58
Това заяви Красимир Лалов, заместник-председател на Сдружението на организациите в автомобилния транспорт, пред "Фокус".
Една от причината за негативната прогноза е, че в България наличният парк в транспорта, е два пъти повече от необходимия. Той досега работеше на трети пазари, т.е. обслужваха се вътрешноевропейски превози и превозите от Турция за трети страни. Сега обаче вътрешноевропейските транспорти рязко са намалели и обемът на турския износ рязко е спаднал във връзка с намаляване на постъпленията от Западна Европа. Освен това и българският стокооборот рязко е намалял, посочи Лалов.
"Стана така, че някъде около 50% от наличния парк остава необезпечен с товари. След като остава необезпечен с товари, едничкият изход, който имат тези превозвачи, е да търсят други пазари. Други пазари към момента няма, вследствие на което се очаква 50% от бранша да бъде изправен пред фалит. Пред фалит ще бъдат изправени хора, които са ползвали много кредити, много лизинги. Хората, които последваха призива на Николай Василев, на времето, когато бе министър на транспорта, да обновят парка си и го направиха, накупиха много еврочетворки, европетици на лизинг. Камионът, като не работи не може, да се изплаща и оттам не е необходимо, да обяснявам какво следва. Всичко е вързано с наличието на стокооборот, на превози”, коментира още Красимир Лалов.
„За жалост, ние от транспорта първи излизаме от кризата, но и първи влизаме в нея, защото индиректно пренасяме стоки и услуги. Когато те намалеят, търговията в България малко по-трудно го усеща, защото има един процес на инерция вътрешната търговия, но в международния стокооборот веднага се усеща. В момента положението е надолу и то много рязко. Ако погледнем „Транспортен вестник” и транспортен барометър и по-конкретно данните от „Тимоком”, немска борса за целия Европейски съюз, там пише – кризата на транспортният пазар продължава, предлаганите товари и по вноса и по износа са много по-малко от свободните автомобили, товари има за 21% от автомобилите, а 79% са необезпечени”, обясни ситуацията Красимир Лалов.
„Пазарът си е пазар и тази световна икономическа криза ще ни удари много лошо”, прогнозира той.
Една от причината за негативната прогноза е, че в България наличният парк в транспорта, е два пъти повече от необходимия. Той досега работеше на трети пазари, т.е. обслужваха се вътрешноевропейски превози и превозите от Турция за трети страни. Сега обаче вътрешноевропейските транспорти рязко са намалели и обемът на турския износ рязко е спаднал във връзка с намаляване на постъпленията от Западна Европа. Освен това и българският стокооборот рязко е намалял, посочи Лалов.
"Стана така, че някъде около 50% от наличния парк остава необезпечен с товари. След като остава необезпечен с товари, едничкият изход, който имат тези превозвачи, е да търсят други пазари. Други пазари към момента няма, вследствие на което се очаква 50% от бранша да бъде изправен пред фалит. Пред фалит ще бъдат изправени хора, които са ползвали много кредити, много лизинги. Хората, които последваха призива на Николай Василев, на времето, когато бе министър на транспорта, да обновят парка си и го направиха, накупиха много еврочетворки, европетици на лизинг. Камионът, като не работи не може, да се изплаща и оттам не е необходимо, да обяснявам какво следва. Всичко е вързано с наличието на стокооборот, на превози”, коментира още Красимир Лалов.
„За жалост, ние от транспорта първи излизаме от кризата, но и първи влизаме в нея, защото индиректно пренасяме стоки и услуги. Когато те намалеят, търговията в България малко по-трудно го усеща, защото има един процес на инерция вътрешната търговия, но в международния стокооборот веднага се усеща. В момента положението е надолу и то много рязко. Ако погледнем „Транспортен вестник” и транспортен барометър и по-конкретно данните от „Тимоком”, немска борса за целия Европейски съюз, там пише – кризата на транспортният пазар продължава, предлаганите товари и по вноса и по износа са много по-малко от свободните автомобили, товари има за 21% от автомобилите, а 79% са необезпечени”, обясни ситуацията Красимир Лалов.
„Пазарът си е пазар и тази световна икономическа криза ще ни удари много лошо”, прогнозира той.