София отново забранява на най-замърсяващите коли да влизат в центъра
Ограничението ще важи и за втора еко група . Зоната "Малък ринг" е заключена между булевардите "Васил Левски", "Патриарх Евтимий", "Ген. Скобелев", "Сливница" и улица "Опълченска"
Обратно в новинатаКоментари - София отново забранява на най-замърсяващите коли да влизат в центъра | Днес.dir.bg
Коментари
Едно нищо. Няма да спрат недоволните, нито ще проумеят че живота им и здравето на децата им са по-важни от егоизма и ината да висят в задръствания. Мерките трябваше да са много по-мащабни. Да обхванат кварталите и да засегнат и онези дебели кратуни, които въпреки предлаганите им БЕЗПЛАТНИ климатици продължават да палят печки. Няма нужда да се открива ''топлата вода'' само трябва ''да препишем от отличниците''. Ще мрънкат, ще недоволстват, а после ще открият че с метрото е много по-бързо, по-евтино и всички ще можем да дишаме. София не е Делхи, не е Бали, а е европейка столица.
кога ще забраните на циганите да горят гуми, кога ще разкарате заводите за отпадъци и ще спрете да ги палите 'случайно', кога ще забрани горенето на твърдо гориво в сгради над 2 етажа? лайнари. или по-скоро лайнарки.
Нека посмеят да ми лепнат глоба! Първо съм инвалид 100% и второ колата е с газова уредба, но калинките чиновници налагат категориите според годината на производство, а не според резултатите от техническия преглед, което си е вид дискриминация.
Ама някой ще каже ли вече, че има съдебна жалба срещу тази Наредба и съдът воглаве със съдия Немска вече 2 години протака съдебните дела и само цоцат съдебни такси от жалбоподателите? Мисиркиииии :)
Въпросът е какво правят онези с камините ОТ СОФЕТО СЪМ! Ами онези с пелетните печки те да не горят водород и изхвърлят водни пари във въздуха. Какво прави онзи на петте кюшета дато ел инсталацията му е от преди ВСВ, и има само КОМ ИН, но по редица соц съображения кооперацията не е била топлофицирана
В същност решението е "реакционно" или по точно класово. Оня с джипа дето като тръгне одзад пуши като Икарус но е с клас 5 или 6 -за него няма ограничения. Да не би онези на НС да изхвърлят амброзия, та ги паркират и на жълтите павета. Но какво правим с колите които имат газова уредба при което доста от тях заводска. Те също минават през ГТП, тях също обследват за газови емисии и често са по -екологично от от една кола Е5 с катализатор. Личен опит смених катализатора на каруцата си с нов фирмен. На третата година пътувам за Ямбол и на разклона Величково отзад мъгла. "Припълзях" до адреса в едно с работата потърсих репатрак. Отвън колата мирише на масло, има пръски масло по купето. Прибирам се, нова турбина, технологично свален е и катализатора за монтажа на турбината. А той забит до положение, че нафта сипана в него едва изтича (навярна някое от вас знаят че нафтата се ползва за откриване на пропуски). Нов катализатор! Още пари. Не ми се губи време да тестват турбината защото най -вероятно тя е все още в ред но повишеното налягане на газовете изхвърлят маслото през лабиринта. И тук идва въпроса Бензина стандартен бензин ли е, дизеловото гориво по стандарта лие. Законотворците и наредбаджиите да отговорят защо една и съща кола карана в Европа изходящага гръба е светла, а в България дори околовръст отвора е в черни сажди и то през катализатор. Май пак идва въпроса за конфликт финансови интереси
Кмете, много си зле. Съдът отмени стикерите, в момента решението се обжалва, но всяко наложено наказание за влизане в зоната може да бъде обжалвано и ще падне в съда. Или ти стоиш над тия неща?
Няма да се гледат стикерите. Снима се номерът на МПС, и от там се разбира коя година е първата регистрация, бензин или дизел е и кой е собственикът.
Бебе, има много неща които са от значение освен годината но производство, първа регистрация. Представи си че колата е на малко километри и е поддържана редовно, представи си че хобито на собственика и е да експериментира с нови технологии. И колата произведена през 89 година е с показатели за Е6. Значи ли това че тази кола трябва датърпи санкции само заради това че е без Е. Да, бе, да ще обвиним собственика че е правил незаконно нерегламентирани "конструктивни промени" на колата. Да пренебрегваме ли факта че вече има и хоби маниаци, които една "Костенурка" от 56 година са я направили електромобил, ама заради възрастта си няма права, Комшията ми кара Лексус като я запали не можеш да я видиш от пушеци, аз карав ТДЦИ и само при минусува температура сутрин при запалване пушека синее
За нас с Ладите ,може ли?
за общинския съвет говоря не за Младен от бургас дето продаде 130 декара земя у Поморие и дойде на Ломско шосе у софия
кат пикая в един коридор на басейна в другите водата си остава кристална, и тука е така в центъра нищо няма да пуши, само електрички, и на кмета и бат бойко мерседесите с по 8 цилиндъра ще мъркат, и Люлинското течние ще минава през околовръсното
В съда от 2 година виси жалба срещу тази ялова и неадекватна Наредба! Но съдът с участието на съдия Немска (партньор на Нотариуса) се подигра с жалбоподателите, а Медиите се правят, че такава съдебна жалба няма. Делото мина на първа инстанция, още чакаме втора инстанция. А Наредбата е ялова, защото основният замърсител на въздуха в София е прахолякът. И това е според изследване на БАН, поръчано от СОС и платено от Министерството на Образованието. Ама никой не иска да спре строежите в София и всичките тези багери и самосвали, дето рушат улиците и замърсяват
Изобщо, кой ви е казал, че е задължително да имаш кола..... живеете под наем в панелки-кочини, ма отпреде сте наредили гоУфовете и сте голема работа..... Некой ше кае - да оди на работа, че кой та би Софиянец да ставаш, стой си на село карай си кол'лото и въри копай картофете... кат не щеш и искаш да си гражданя, ама немаш кинти за нова кола, въриш пеш, или с градския транспорт и тва е.... белким ви разкарат смрадливите кочини и се разчисти малко града, че всичко е фул, тротоари, паркинги, градинки..... секи има по 2 по 3 коли, и не мърдат с дни, само кат си хукнете по селата в петък вечер....
Е го ве, прочетете в съседна новина за якия СМОГ в Пакистан.... чалмосаните капути, дето са също кат нашите капути, само че са с чалми, имат баш същия проблем.... пушляци, трошляци, отопление на твърдо гориво.... И изобщо, колкот пъти му дадеш на презрения пролетарии да разбере, че той е просто един пролетарии и колкот и да се има за играч, гъзе, чуек или квото и да е там, той е просто един бачкатор - шофьор, строител и секви такива високо-интелектуални професии и абсолютно никой никога не му е обещавал лесен живот изпълнен с лукс и удовлетворение - той винаги почва да реве и рева преминава винаги в едно неистово - Кой ще ни дадеее парииииии?!?!
Върховният административен съд е решил, че екостикерите на автомобилите трябва да отпаднат. Как тези ПП и Спаси Сф ще са над съда?
Това добре. Но аз все се чудя на огромния брой жилища в самия център, които се отопляват на дърва. Там няма ли категории... И да махнат всичките коли - няма да помогне, докато това продължава.
Айдееее мижитурките с 15 годишните аудите и беенвета изгорЕха
Че селянията и простотията вземат връх. Резултатът е мръсотия и смрад. Защо се чудим,че прасетата управляват територията ни. Такъв ни е матРЯЛа. Има причина милиони да напуснат Татковината ни, Не са само икономически !!!!! С прости хора трудно се живее.
За жалост София е разположена в котловина.
Крайно време е Столицата да се махне от София ! Обевява се, примерно , Велико Търново за столица, местят се чантаджийте. София ще олабне, а провинцията ще дръпне.
Значи буквално забраняват на всяка кола след 1998г и всеки дизел след 2007г да МИНАВА през центъра на град, в който освен по околовръстното всички централни пътни артерии преминават през центъра на града. Какво показват измерванията на въздуха, та да има такава забрана за няколко месеца? Забраната включва ли автобуси на СГТ, служебни коли на общината, МВР, болници, пожарна и т.н.? Защото едва ли всичките автомобили на държавните институции са нови. Нали са за опазване на природата? Кола, която е технически изправна на 20г, отдавна с всеки километър пести замърсяване. Ако за електричка са нужни 200кг литий и подобни ОТРОВНИ И ОПАСНИ вещества плюс тонове СО2 и след 5г и 100 000км се сменя с нова, то каква е разликата в замърсяването при даже да бяха равни отпадъците от ДВГ, но при подмяна на 20-30г и 300-400 000 км? Японците бяха правили сметката- да се стимулира карането на коли поне 15г е начинът да няма замърсяване. Агендата е просто колите да се сменят като смартфоните на 3-4г, да са повече като под наем- докато изплатиш, купуваш нова, и от там да се държат високи продажби и приходи за корпорациите. Хем бедните съвсем няма да имат коли и ще са зависими без право на мобилност, ще си продадат и селските имоти на безценица, защото пътят до там ще е почти невъзможен, хем по-богатите реално няма да притежават колите си никога. Същите "зелени" идеи въртят за малките фермери, дребните бизнеси и т.н. Наистина целта е "Няма да имаш нищо, но ще си щастлив". Всичко друго е ала-бала. "Зелените" политики и компании са толкова зелени, че всъщност отпадъците стават все повече и повече навсякъде. Правят нещата да се чупят на края на гаранцията, невъзможни за ремонт, храната за 100г я опаковат в 50г найлон и какво ли още не. Ама пазят природата.... Някак си да купиш парче месо и да го опаковат в лист амбалажна хартия е по-замърсяващо от същото месо да е в 1:1 найлон на равен грамаж нарязано.
Ейй не разбрахте ли, че става въпрос за българските еко категории, не евро 1,2... Екон 2 са бензини с първа регистрация до 1998г и дизели до 2007г.
Отдавна се доказа,че не колите са най-големите замърсители,а жуленето на въглища,а в лилавоте квартали и на стари дрехи,парцали,гуми,стари дограми...Минете през кв.Хр.Ботев,водимоста е 3м..
Те не искат да намалят замърсяването. Искат да намалят колите и само богатите да имат коли, при това ПОД НАЕМ, т.е. лизинг за 5-6г при забрана за пазар на употребявани автомобили и ползване на коли на над максималния срок на лизинга. Всичко останало за Евро нам кво си и подобни е да има ала-бала пред хората да не вземат да се дърпат.
Първо, трябва да се забрани отоплението на твърдо гориво! Второ, трябва да се затвори топлофикация! Трето, да се финансира газификация на имотите. Тогава вече може да се ограничат бензиновите под евро 4 и дизелови под евро 6.
И закъсняло решение. И пак с комтомиси Без Евто 5 поне и най -много до околовръстното
С прост човек на висок пост нищо добро не ни очаква. Още от КОВИД времето има стремеж за ограничаване свободата на хората и тяхното безусловно подчиняване на властта. Центърът на столицата ще се напълни с роми с коне и каруци, ще има и взривоопасни електрически коли. А нещата са прости защо унищожихте зелените площи в София, секат се дървета без всякаква причина и се дава разрешения за изливане на бетон само.
1. Каруците са забранени в центъра и по големите булеварди много отдавна 2. Електрокарите, че ще подпалят в един момент целия център, ще стане и това. Наредени няколко наблизо и едната от тях да се запали, и отиде цялата улица, щото няма гасене. Но пък то няма как да се зареждат в центъра. Ще виснат кабели от порзорците на кооперациите? Инсталациите ще издържат ли толкова киловати? Просто оставят хората с ниски и средни доходи с избора пеша или с градски транспорт. Няма друг реалистичен вариант.
В цяла Европа е така. Скъпи паркинги, яко данъци и сериозни еко изисквания. Който не му харесва, да ходи на село да си кара Москвича! Ганьо ходи "на кафенце" в центъра с Голфа - 10-та употреба, после мучи, че има задръствания и бил мръсен въздуха. Ами как да е???
Ето за това си я наври отзад тази Европа! И да те питам, как е в Европа, заплатките, като нашите ли си им? ... Боздуган недоклатен. Като започне някой, дето никога не е бил никъде по света, да ми обяснява как било там, направо ми се повръща!
Заплатите НИ в Европа са добри, комбайнер панелен. Но и поработваме, а и сме поучили когато е трябвало. Като нямаш пари, скачаш в градския. Така е в Европа. Няма как да караш барутник на 20 години в голям западен град. Няма начин просто!
Аз съм с ЕВРО 6, не виждам проблем, нека дишаме малко по-чист въздух.
Значи викаш, който няма Евро 6, изобщо да не кара автомобил, а? Да бе, какъв е проблема?! Проблемът всъщност е, че си самозабравил се идиот! Ей, т'ва е Проблемът...
Не съм да ти дишам гадния пушек, който произвеждаш със старата ти трошка. Ей ти метро, трамваи, автобуси, оди пеш, както казваше една ПКП. Трошката - в моргата.
Не виждаш проблем, а слепецо? А съседа ти, например, със средна заплатка и стара колица, не за друго, а защото просто не може да си позволи нова, НЕГО питаш ли го? Дебил!
Да съм споменал някъде нов втомобил ? Автомобил с ЕВРО 6 може да се закупи и секъндхенд, за 10-12 бона, комшията ми като не може да тегли дори толкова заем от банката да ходи с метрото, вместо да ми тррови въздуха с някакъв 20 годишен таралясник, какъв е проблема ?
и аз като него с евро, но избягвам да влизам в центъра с колата. Гадост е. Такси, метро, разходка пеша - различни варианти. И в статията или коментара по-горе не пише бедния съсед изобщо да няма кола. Това го измисли оня по-горе. Макар, че като се замисля много МПС "нов-внос" са за скрап. Просто са опасни.
Защо критерият да е годините, а не КОЛИЧЕСТВОТО газове? Например моят 30+ годишен тарялсник с 1,2 двигател със сигурност замърсява по-малко от колкото един 3,8 бензин от преди 2 години?
А някой спомням си или има ли поне познат с дърто возило, който да е бил глобен миналата година?.... Как си представяте КАТ да следят десетките камери в центъра и да проверяват възрастта на всяка кола по регистрационен номер... Просто пак се правят фейк-кампании и пиарчета.
Чекиджии По цял свят е така.Цапаш-плащаш Или се возиш в рейса. А стига вече измислени баровци и тежкари. Никой не е длъжен да Ви диша отровите. Да ва таковвм шибаните ГЕРБокомунисти.. .
това силно ще намали присъствието на селяни в центъра на Столицата!
Да си дойдем на думата! Нямаш кинти за ново возило - духай супата! Честито Народе! Да живее "ДемоНОкрацията"!
Този Кмет по екологията трябва да си подаде незабавно оставката!!! Не може да излизаш с такъв брифинг и да не си направил организация. Как ще се вадят тези стикери кои могат ще имали електронни услуги за граждани с увреждания откога започва издаването . Нищо нищо не е организирано. Всяване на смут в гражданите само това се прави. Оставам с неприятното впечатление че стария кмет беше по организиран.
"Дизелгейт" показа, че нормите не могат да бъдат покрити дори при излизане от завода. За какви норми изобщо говорим ?
идеята е да има противопоставяне на граждани-селяни, цигани-българи, шофьори-градски_транспорт и тн. така сганта се управлява по-лесно
Натиснат ли от Европа....и Възраждане, и Величие, и Мечове и Саби... всички ще клекнат. Популисти има много, но има и много народ, дето им вярва. Хахаха
Да, етноса може да си гори гуми, парцали с нафта, боядисана дограма и всякакви боклуци, н българинът не може да кара колата си.
Не , не може, ЕТНОСА да гори боклуци . Отдавна е ЗАБРАНЕНО. Това , колко и как се контролира е друг въпрос , за който пак си ВИНОВЕН ти , като ходи за гъби преди 3 дена. Въобще , заявлението ти наречено уотабоутисм, звучи по-следния начин: Преди 20 години , е еди кое си село бай ЕДИКОЙСИ утрепа съседа си с лопатата, щото козите му влезли в двора и изпотъпкали зеленчиците. ЗНАЧИ УБИЙСТВАТА СА РАЗРЕШЕНИ , и това ти дава право да изнасилиш съседката Ако смяташ, че правото и обществото работи така , действай пък да видим , кви ще бъдат последствията, след като се оправдаеш с това , че някой друг , преди това , е извършил по-голямо престъпление.
Докато критерия е годините на автомобила а не реално какви газове излизат, няма да има никакъв резултат.
Стоката в кошарата,без много да шава. Новият проект който го налагат еко фашистите 15 минутен град. Всеки в своя район без много разходки. Това реално е национализация ,отнемане на правото работника да кара кола. Какво значение колко е СО2, сулфур, прахови частици. Измисляш някакви критерии, маски уж в наша полза,реално целят робство. В Сахара е екологично, но има пясък и прахови частици, в истинска еко селска общност, един вятър и такива прахоляци се вдигат, това е от мой личен опит. Путин и Си денцифицират, един момент и днешните фашисти ще си получат заслуженото.
кога ще забранят да влизат?
Да видим тогава кой ще ви работи,че кореняк софиянците , които са трето , четвърто поколение столичани са една шепа хора. Всичко друго е пришълци от провинцията, заселили се в тая клоака наречена столица! айде по -полека с пренбрежителните изказвания,че няма да иам кой да ви мете и чисти дори улиците!
Кой и как ще контролира да не се влиза и ще има ли глоби ?
Камери, като на АПИ по РПМ. По номерата на колите ще разбират на колко години е автомобилът и кой е собственика.
Ти май не си разбрал, че тези камери не работеха и миналата година и всичко беше една голяма ботафория.
А по номера на колата освен годините ще разбереш ли на колко хиляди километра е двигателя? В германия се продават много намазани автомобили на по 2, 3, 4, 5 години обаче с пробег от 300 хиляди та чак до милион километри. Ганьо ги купува евтино и ги регистрира в България без проблем за да се изфука какъв намазан германски автомобил си е взел. И тези издухани двигатели на по 2, 3 .. години ще ги пуснеш в центъра на София, нали умнико?
Да видим тогава кой ще ви работи,че кореняк софиянците , които са трето , четвърто поколение столичани са една шепа хора. Всичко друго е пришълци от провинцията, заселили се в тая клоака наречена столица! айде по -полека с пренбрежителните изказвания,че няма да иам кой да ви мете и чисти дори улиците!
Подлеза на централна гара.мирише на урина!
Някоя тъп амисирка ще отвори ли дума за това, че в СЪДА вече 2 години се мотае едно дело срещу тази тотално неадекватна Наредба? А Наредбата е неадекватна, защото основен замърсител на въздуха според БАН е пръстта, а тя идва от камионите и всичките тези изкопи по презастрояването на Столицата