От около една седмица насам по няколко пъти на ден между българската столица и Болоня, Милано, Венеция и Рим има полети на италианската My Air, като цените на двупосочен билет са от порядъка на 120 евро заедно с летищните такси. Полетите до всеки един от тези градове са по 3 пъти седмично, като в същото време националните авиопревозвачи на двете страни - Alitalia и “България Ер“, продължават да летят всеки ден до Рим и Милано, но на цени приблизително два пъти по-високи от тези на My Air. В Милано самолетите на My Air кацат на летището в Бергамо - град, отдалечен на около 50 км от Милано. С новото разписание, което влиза в сила от 27 март, немската German Wings пък започва да лети три пъти седмично до Кьолн. Компанията почна да продава билети още преди месеци, като двупосочен билет струва около 118 евро. Почти половината от тази сума - около 50-60 евро, представляват летищните такси. Самолетите й кацат на кьолнския аеропорт. От вчера унгарската Wizz Air извършва вече шест полета седмично до Лондон вместо четирите, които започна да осъществява в началото на годината. Всеки ден Wizz Air лети до Будапеща, като за унгарската столица продава възможно най-евтините самолетни билети на българския пазар - 70-80 евро в двете посоки с включени такси, в зависимост от това колко рано бъде резервиран или купен билетът. В България от миналата година работи още един евтин авиопревозвач - словашката Sky Europe, която лети до Братислава, като организира свой автобусен превоз и до близката Виена. Компанията започна да продава билети за тези полети и в хипермаркетите, а според новото разписание ще лети и до Прага. Правителството вдигна вчера с 50% таксите, които плащат авиокомпаниите на българските летища за обслужване на самолетите. Притежателите на най-тежките машини вече ще плащат по 758.85 евро вместо по 505.90 за всяко паркиране, зареждане с гориво и храна и т.н. При по-леките самолети таксата става 217 евро, но увеличението също е от порядъка на 50%.