Министърът уточни, че няма потънал и вълнообразен асфалт, защото все още лот 2 и лот 3 не са асфалтирани. Има напредък по трите лота, на лот 2 нещата са в доста добра посока, заяви тя, цитирана от БТА и "Фокус".

Проектът за доизграждане на магистрала „Тракия” включва три лота: лот 2 - Стара Загора-Нова Загора (с обща дължина 31,8 км), лот 3 - Нова Загора-Ямбол (35,7 км) и лот 4 - Ямбол-Карнобат (с обща дължина 49,08 км).

На лот 3 има проблем с пътния възел при Нова Загора, който се е слегнал през зимата и сега се преправя, каза Павлова, която вчера инспектира обекта.
Там, където са вземани пробите – и преди, и сега, пластовете са устойчиви, твърди тя.
Има и проблем с бордюрите по протежението на лота. На лот 2 има слягане, а не нагъване, допълни министърът.
Освен това има слягане и на три от двайсетте съоръжения и трябва да бъдат довършени насипите по тях.

Министърът уточни, че в момента върху пътните участъци 2 и 3 на магистралата е положен последният пласт преди асфалта - биндер, и по тази причина не може да се говори за нагъване на асфалт.
Имаше 700 метра от циментовата стабилизация, която не беше достатъчно плътна, не отговаря на изискванията, именно затова сега ги махат и ще ги поставят отново, заяви тя.

"Няма драма, във всеки обект има пропуски, неслучайно има контролни органи, които да го проверяват. Важното е, че дефектите се отстраняват в процеса на строителството, а не след като обектът е пуснат в експлоатация", коментира Павлова. Тя ще прави проверка на всеки две седмици.