Това заяви министърът на транспорта Ивайло Московски по bTV, цитиран от БГНЕС.
По думите на министъра за предстоящата ефективна стачка в БДЖ и последиците от нея отговорност ще носят синдикатите.
"Ръководствата на синдикатите какво правят през последните 10-15 години, защо тогава не излязоха на стачка, след като са знаели, че БДЖ ще бъде потопено. Някъде трябва да се намерят допълнителни средства, а такива няма. Не става въпрос за лично отношение, на мен също ми е тежко за тези хора. Те работят с техника от 1963 г., работят в нечовешки условия, това трябва да продължава ли", попита Ивайло Московски.
Той обвини за състоянието на БДЖ предишни правителства заради кредитите, изтеглени от компанията, които „ще връща” сегашният кабинет – чрез мерките, които предприема в дружеството, за да може да започне да обслужва дълговете си.
„При наличието на по 3-4 милиарда излишъци в бюджетите не виждам защо са задължили БДЖ да тегли кредити, като на всички е било ясно, че няма как да върне”, каза Московски. Той се надява след година-две БДЖ да започне да изплаща дълговете си.
Към края на 2010 г. дълговете на компанията бяха в размер на 795 млн. лв. Ръководството разчиташе да ги рефинансира със заема от Светованта банка за 460 млн. лв., който финансовият министър Симеон Дянков отказа да подпише без реформи.
По думите на министъра за предстоящата ефективна стачка в БДЖ и последиците от нея отговорност ще носят синдикатите.
"Ръководствата на синдикатите какво правят през последните 10-15 години, защо тогава не излязоха на стачка, след като са знаели, че БДЖ ще бъде потопено. Някъде трябва да се намерят допълнителни средства, а такива няма. Не става въпрос за лично отношение, на мен също ми е тежко за тези хора. Те работят с техника от 1963 г., работят в нечовешки условия, това трябва да продължава ли", попита Ивайло Московски.
Той обвини за състоянието на БДЖ предишни правителства заради кредитите, изтеглени от компанията, които „ще връща” сегашният кабинет – чрез мерките, които предприема в дружеството, за да може да започне да обслужва дълговете си.
„При наличието на по 3-4 милиарда излишъци в бюджетите не виждам защо са задължили БДЖ да тегли кредити, като на всички е било ясно, че няма как да върне”, каза Московски. Той се надява след година-две БДЖ да започне да изплаща дълговете си.
Към края на 2010 г. дълговете на компанията бяха в размер на 795 млн. лв. Ръководството разчиташе да ги рефинансира със заема от Светованта банка за 460 млн. лв., който финансовият министър Симеон Дянков отказа да подпише без реформи.