Правят ново БДЖ, ако старото бъде ”потопено”
Лошият вариант за БДЖ е да бъде ликвидирано дружеството. Държавата обаче ще си търси механизъм и ресурс да си създаде нова компания, защото не може да няма железница.
Обратно в новинатаКоментари - Правят ново БДЖ, ако старото бъде ”потопено” | Днес.dir.bg
Коментари
Искам само да попитам има ли друга държава на света с фалирала държавна железница и коя?
Още преди 20 години една ирландска фирма, с пари от ЕС проучи БДЖ и остави дебел доклад как да се оправят железниците! Най интересното беше, че Ирландия има почти същата жп мрежа като нашата с около 7000 железничари. Тогава нашето БДЖ имаше над 72000 жепейци! Къде е Киро на кирия след 20 години?!
Със стотици партийни номенклатурчици в средния управленски ешелон. И хиляди връзкари на ниските длъжности. Това е сегашното БДЖ.
безобразие,безобразие и пак безобразие.не знам каде ливеем,в европа или на някои необитаем остров.да се поогледат и разберат как го правят хората в европа и тогава да говорят.некадарници такива..... *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.
Продавайте, давайте ,ами то не останаха почти непродадени и съсипани предприятия!!!Унищожете вярата на хората за живот, а вие спете спокойно!!!Срам нямате с тези глупави идеи!!
първо продадоха болниците продадоха училищата а сега престои разпродажбата на бдж продават българия
Поредното замитане на следи.До момента не е потърсена отговорност за съсипването на БДЖ.То не бяха стари и бракувани вгони.То не бяха резервни части за скраб.То не бяха далавери с имущество,комисионни и други.Последното ми пътуване с влак беше преди дни.Бърз влак с лошо осветление и никакво отопление.За хигиена не говоря.Мотрисите на Сименс са единственото свясно нещо но и тях ги потрошиха преди да ги платят.Циганетата хвурлящи камъни по влаковете станаха емблема на безсилието и безотговорността на няколко правителства,които освен,че крадоха,не си направиха труда поне малко да оправят нещата с този превозвач дотолкова,че да не се стига до фалит.Явно на някой така му изнася.
Що за глупости плещи този човечец - откога на синдикатите им е работа да се грижат за дружеството? На всякъде по света синдикатите имат една единствена задача, и тя е да отстояват правата на членовете си. Само в България и те са специалисти по всичко. А що се касае пък до излишъците в бюджета, те също нямат ни най-малка връзка с кредитите на БДЖ. Не може бюдежтни средства просто така да се преливат в някое предприятие, то си е юридическо лице. Иначе за едно е прав - БДЖ потъва от много години, и не може само ГЕРБ да носят вината ...
има нужда само от електричката София- Перник
За кое БДЖ става въпрос? Защото не знам дали обикновения форумист знае, че има 2 / две / БДЖ-та. Едното е на инфраструктурата, а другото на ЖП техниката. Всяко от тях си има огрооооомна администрация, директори, началници, шефове, шефчета, секретарки, разходи за какво ли не. За безплатни билети по цяла Европа, за безкрайни командировки, административни харчове и т.н., и т.н. Най=лесното нещо е да слеете пак двете структури и да съкратите 80% от обединения персонал. След това да спрете кражбите на горива и материал, да контролирате кондукторите да не издават билети на черно и не на последно място да поддържате чисти вагоните, а не като сега да мирише в целия вагон на тоалетна.
Уважаеми г-н Министър, вие в школата на нагледците ли сте учили? Нямате абсолютно никаква прадстава от проблемите, и освен както обикновенно някой преди това ви е бел виновен. Явно вие никъде не сте пътували за да видите как ефективно работят железвиците в другите европейски страни. Там няма хора без билети във влаковете, има достатъчно надеждни ограждения през които межеш да минеш само с билет. Абсолютно нищо не се направи за корупцията при кондукторите. Не може да пускаш "Гласуващия електорат" за управляващите да пътуват без билети, и след това предприятието което управляваш да е печелившо. Защо нямахте това мутренско поведение преди изборите? Защото вашия електорат нямаше да грасува за вас, включително и 13 000 души работещи в БДЖ. Е сега след изборите е лесно, съсипваш всичко на безценица, удоволетворяваш правилния човек и да му мисли бедния народ какво да прави. Единствения изход е Терминал 1 на Аерогара София да слугува някъде по света, за да има по-достоен живот.
Слушах го този министър сутринта и се чудех той изобщо има ли ум. Те били подписали меморандум за БДЖ ама понеже икономическите им очаквания за страната не се сбъднали той не важел. Нямало значение как щяло да се отразят съкращенията върху сигурността на пътниците защото влаковете и сега си били несигурни. И пат тройната коалиция била лоша щото поръчала катери и въртолети. Въпреки че точно с тях ББ парадираше че изпълнил условията за Шенген
Най- добре в БДЖ са неуките кон- дуктури,те освен да крадат за друго не работят Трябва да се реши проблема за проверка на билетите без тях.Да се вземе опит от други държави.А що се касае за ново БДЖ,то вече съществува.
всички правителства крадаха от бдж. много от тях защитаваха интересите на автотранспорта и съсипваха бдж. лесно ще затрият железницата но с какви средства и каква техника ще направят новата?
Интересно предложение. В този случай обаче кредиторите ще искат разпродажба на имуществото и на практика не се знае в последствие дали няма да излезе скъпо и доста по-бавно да се строят наново гари, депа, складове и т.н., защото кредиторите са направили нещо друго от старите...
Много интересно как от ЕС щяха да реагират, ако с излишъците бяха купени влакове и подарени на БДЖ. Тоя мисли ли като говори...
Вчера описах подобен сценарий в един от постингите си. И той е много близък до ума. Държавата, като работодател ще приеме само такива работници и служители, дето спазват изискванията ан държавата. Който не ще да работи при тези условия за държавата да ходи в частния сектор. Там да стачкува и да протестира. Да го видя как точно ще го направи. БДЖ е тоталитарна структура, от времето на милиционеро-социализма. Със стотици партийни номенклатурчици в средния управленски ешелон. И хилядфи връзкари на ниските длъжностио. някога е било така - постъповаш в железниците и работиш там до пенсия. Работата - сигурна, заплатата и екстрите - добри. И мирно и тохо си работиш там 25- 30 години. До пенсия. Нещо катоп военните и МВР, но не с толкова екстъри. Виж, за гювеча и кражбите не съм сигурен. Сега никойу не ще да плаща на хора, които работят на загуба. И структурата трябва да се оптимизира. Който е съгласен - ОК! Който не - да си ходои. А тези, дето подбъзикват днес жепейците, е добре да си помислят какво ще им обясняват след фалита. Щото като гледам нещата натам отиват.
"...Държавата, като работодател ще приеме само такива работници и служители, дето спазват изискванията на държавата. Който не ще да работи при тези условия за държавата да ходи в частния сектор..." Учудвам се как толкова объркан човек може де пише с такава увереност в правотата си! 1. Откъде накъде ще трябва да има разлика дали работиш в "БДЖ" АД или в "Арсенал"АД ? Отври търговския закон и виж дали той третира по различен начин две търговски дружества в зависимост от това кой им е собственик - държавата или Иван Иванов! Нищо подобно! Отвори "Закона за колективните трудови спорове" и виж дали той з отнема правото на стачка в едно дружество, защото е държавно? Или пък защото е частно? Отвори учебника по математика за втори клас, опитай се да извадиш числото 1989 от 2011 и помисли колко правителства /включително и сегашните тиквари/ поред се смениха и всяко от тях по колко хрантутници и некадърници вкара в БДЖ и НКЖИ.
Популизъм отвсякъде. Предните имали излишък и не го дали на БДЖ и тогава и сега си е държавна помощ за търговското дружество. Защо намалиха субсидията и спряха плащанията към KfW и сега се чудят как да прехвърлят проблема на предишните . Още едно потвърждение на вица : " Кое е по-страшно от атомна бомба - Група български икономисти "
Не съм съгласен с парите от моите данъци да продължава да се финансира БДЖ. Не само ръководствата са крали а и обикновените служители.Билетите масово не се отчитат а нафтата се краде с тонове. Съкращенята даже са много малки. По евтино ще излезе на държавата да им плаща заплати и да не работят нищо. Поне няма да крадат.
Аз пък съм против да се дават пари за магистрали. След като железопътния и автомобилния транспорт са конкуренти, защо в автомобилния се наливат милиарди за магистрали, а за ЖП - нищо? При това ЖП-то е държавно, а автомобилния транспорт - частен. Значи държавата финансира конкурента на държавното предприятие. Нека отсега нататък, автомобилистите сами да си събират пари и да си наемат пътностроителни компании да им строят и ремонтират пътищата и магистралите. Държавата няма място в това.
Сценарият е както се получи с Балкан. Кредити, които не могат да се върнат........и накрая фалит, и нова компания, която накрая също няма да върви /пример с България Ер"/. И кой печели от всичко това. Не и държавата.
Имало едни излишъци, защо не ги подарили на БДЖ да ги похарчи? Никой не мисли или прави нещо да подобри работата на БДЖ, а мисли как да харчи пари. После защо нямало за пенсионери, здравеопазване и т.н.
20 години слушам как първо трябва да се разруши, а после щяло да се направи по-добро! Какво по-добро се направи? Нищо! Обаче всичко се разруши!
Г-н Москов и Уорлик ви каза че тази "манджа" не върви вече..Предишните ви оставиха над 8 милиарда..защо не сте се разплатили. за какво ги профукахте че имате наглостта да говорите че ще плащаме предишни заеми...Логично излиза че сте си плащали вашите разходи с готовите пари за да приказвате как има неразплатени неща от предишните без да си давате сметка че сами сте утежнявали тези задължения с вашето просрочие...Господине ако още не сте разбрали сте министър на държава а не на "семейството" си, но дори и там ако почине някой неговите задължения се изпълняват от следващите....Популизма ви вече не хваща дикиш, оправданията с предишните още по-малко..
Не съм съгласе БДЖ да трупа дългове и с нашите данъци да им ги плащат. Като немогат да генерират приходи по-добре нищо да не правят, отколкото да причиняват щети на държавата. Да се научат да си изкарват заплатите, а не само да пищят за дотации. Хората, които имат качества и познания сравнително лесно ще си намерят ново поприще. Да му мислят лежачите и гепачите...
синдикатите не правят БДЖ, нито предприятия, нито назначават нито уволняват. Само че нашите синдикати - имам пред вид ръководствата им- са подкупни и нищо няма да излезе от тази работа. И вече са на заник.
Хайде, стига сте мрънкали - на всички е ясно, че в сегашния си вид БДЖ е непригодно да функционира - стара техника и стара технология, създаващи опасности за инциденти, при които да пострадат пъттници, изклщчително ниска ефективнист, изключително раздута и тромава администрация и т.н. на практика БДЖ виси на врата на всички в държавата - и на работещите и на пенсионерите. дали ще бъдат направени реформи сега или след 5 години - ясно е, че реформи трябва да има. А че е можело да се направят и по-рано - можело е, но нали за това трябва кураж....
Вярно е! Онези, които ги снимаха как крадат, там ли са още? Има толкова звена, които си менкат задачки и си въртят синджирчета, други се бъхтят като в каторга. Синдикатите да вземат и да тръгнат да разгледат едно по-едно всяко задължение на своите членове - кой какво работи. Чак тогава да излязат и да кажат - ей този е за пенсиониране, този работи като вол, този си клати краката и т.н. Вместо да помагат, те какво, бранят търтеите и си изпълняват "задълженията" - да ги защитават, от какво бе джанъм, ние ще плащаме всички вашите дългове. Те не са натрупани за две години, не Йорданка Фандъкова и Бойко Борисов са източвали БДЖ. Ай да му се не видят и нахалниците. То вагони ли не горяха, то мотриси ли не бяха купувани, ама такива, дето не са по стандарт на БДЖ - от Николай Василев. И после - Бойко виновен. Ха, у лево - при онзи, дето влак не е видял и никога не се е возил на такъв - Станишев.
Много сладка идея!!!!Закриваш! Замиташ кражбите !Откриваш И готово!??Къде е послушната прокоратура??Няма виновни!!
Всяко нещо ли, с което не може да се справи ресорния министър ще се унищожава и ще се прави ново. Обикновено за несправяне следва уволнение или оставка.
Московски запя песента на Борисов! Защо не стачкувахте тогава, ами сега? Еми, защото хората си искат работата; защото хората искат да видят, че и вие нещо правите, а не само да рушите и затваряте; защото изхарчихте всичко, което бяха събрали предишни правителства и сега се чудите как да свържете двата края! Дори стигате и до там, че да разпродавате държавна земя! Нали не мислите,че ще има пари за ново БДЖ? То няма пари за най-неотложни неща, камо ли за нови железници! Лъжи, оправдания и така до края на мандата!
Е, какво сега!? Значи ли , че тези пари вече ги няма в резерва? И ако е така кой ги е профукал? Ако ги има какво пречи с тях да се финансира т.н. реформа в БДЖ. Какво значение има дали преди или сега ако парите са налице?
Направо нова Държава, какво само ще си играете само с ЖП-то. Всичко ново, тва му е майката.