Свлачището е на 30 м от пътя, на около 4 км над Кричим в посока Девин, предаде БГНЕС.

На мястото на инцидента дойдоха кметът на Кричим Атанас Калчев и началникът на Областно пътно управление-Пловдив Петър Попов.

„В момента все още продължава падането на малки късове скали. По тази причина разчистването на пътя ще започне утре. Скалите ще трябва да се извозват внимателно, без да се бутат в реката, за да не запушат и без това непочистеното от дървета корито”, съобщи Калчев, според когото са паднали 1000 куб.м скална маса.

Шосето е затворено, както за леки и тежкотоварни автомобили, така и за пешеходци, защото теренът е опасен. Образува се опашка от ТИР-ове пред камарата, хората, работещи във ВЕЦ-овете наблизо, се катерят по скалите и минават пеш, за да стигнат до работното си място.

Обходният маршрут е по пътя Пловдив - Асеновград - Чепеларе - Смолян.

Очаква се в ранните следобедни часове да бъде възстановено движението в едната лента, а до вечерта, ако няма свличане на нова скална маса, изцяло да се отвори движението.

Инж. Лазар Лазаров, директор на „Поддържане на пътната инфраструктура“ в АПИ, заяви по-рано за БНР, че се очаква движението да бъде възстановено до обяд. По думите му до пътя е р. Въча и не може скалите да бъдат бутнати в нея, защото се използва за изпускане на язовири.

Свлачищата в страната

Следобед министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова каза, че през последните дни са активизирани над 200 свлачища в страната. В базата данни има 1850 активни свлачища.

Лазар Лазаров обясни, че най-сериозни проблеми заради свлачищата има в района на Родопите - Кърджали и на Смолян.

"В Кърджали имаме второкласен път, между Момчиловград и Крумовград, който е прекъснат заради активизирането на свлачищен процес. В Родопите имаме затруднение с преминаването между Доспат и Батак. Там се осъществява в една лента", добави Лазаров.

Незабавни действия се предприемат и за срутванията в Кресненското дефиле. Очаква се изборът на изпълнител на укрепителните дейности край Мурсалево.
В Северозападна България има проблеми в Монтанско и Видинско.
Лазаров каза, че там са по-скоро свързани с преовлажняването на пътни насипи, които в резултат от това имат средни до големи деформации и пропадания.

Направени са проучвателни работи и на свлачището край Малко Търново. Възстановителните работи ще започнат до 2 седмици.

По думите на Лазаров черноморските свлачища са едни от най-мащабните в страната. Миналата седмица заради пороите паднаха къщи край Албена.

Щетите върху пътната инфраструктура от свлачищните процеси към понеделник  надхвърлят 20 милиона лева.

Агенцията има предвиден ресурс за прекъснати участъци, но е недостатъчен - за тази година са предвидени около 7 000 000 лева, с които е трябвало да бъдат завършени и обекти, останали от 2014-а г.

Търси се допълнително финансиране - единият вариант е с външно финансиране по ОП „Околна среда“, а другият – чрез съдействие от Междуведомствената комисия по бедствия и аварии.


Покачва се нивото на р. Тунджа

Нивото на река Тунджа в Старозагорско се покачва драстично. От яз. Копринка се изпускат в реката 30 куб/м в секунда, отделно са няколко притока, които допълнително покачват нивото.
В с. Юлиево реката е излязла от коритото си и е заляла селския стадион и детска площадка. Прогнозата за времето обаче е благоприятна, дъждове не се очакват в близките дни.