Проектът се финансира изцяло със средства на Държавното предприятие "Ръководство на въздушното движение" (РВД), а проектът ще се реализира от  "Главболгарстрой" АД.

Главният изпълнителен директор на "Главболгарстрой" АД Павел Калистратов и генералният директор на ДП РВД Диян Динев подписаха договора за работното проектиране и строителство на новата кула, съобщи БГНЕС. Тя ще се намира западно от сградата на Терминал 2, южно от перона за самолети. Ще има и паркинг за служебни автомобили с 24 паркоместа.

Кулата ще бъде с височина 50 метра, а разгърната застроена площ е над 2400 кв. метра. Новата кула ще осигурява видимост на 360 градуса. От нея ще се осъществява управлението на въздушното движение и контрола на наземното движение в района на летището. Диспечерите ще имат пълна видимост над летището, за да направляват кацащите и излитащи самолети, съобщи БНТ.  Съоръжението ще издържа земетресения до 9-та степен по скалата Рихтер.

Експлоатационният живот на кулата ще бъде 40 години. Работата на новата кула ще намали времето на движение на въздухоплавателните средства, а това ще доведе до икономии на гориво за авиокомпаниите и по-малко вреднивещества, отделяни в атмосферата.

Стъклата на кулата ще са с максимална УВ защита. Залата пък ще е напълно шумоизолирана. За пълна защита на техниката, подът ще има специално покритие за намаляване на статичното електричество.

Заедно с подобряването на условията за работа на ръководителите на полети, ще има и екстри за самолетите, които кацат на летището в София. Ръководството му е предвидило куп мерки за по-бързо обслужване на пътниците и по-бързо излитане и кацане на самолетите, пише "24 часа".

На подписването присъства и транспортният министър Ивайло Московски, който изтъкна, че РВД отговаря на всички технически изисквания спрямо европейските стандарти. "Искаме летище София да стане колкото се може по-силно регионално летище. Трябва да бъде привлечен допълнителен трафик, трябва да има стратегия как да бъде направено разширяването му", каза министърът. Към момента натовареността на съществуващата писта е около 65%.

Концесията на Летище София
Зам.-министърът на транспорта Камен Кичев обяви междувременно, че Европейската комисия е одобрила концесионирането на Летище София. Изготвя се анализ, в който ще се уточни дали да бъде дадено за концесия цялото летище или само част от него, каза Кирчев, цитиран от Дарик. Правителството потърси разрешение от Брюксел за концесионирането на Летище София заради това, че част от модернизацията и изграждането на Терминал 2 беше направено за 50 млн. евро, дадени по програма ИСПА.

Министърът на транспорта не даде обаче категоричен отговор за концесионирането на Летище София, като обвърза темата с местоположението на летището.
"Не ме плаши концесията, но искаме да имаме ясен и точен анализ. И в крайна сметка, ако знаем къде искаме да бъде Летище София, и знаем цената, на която да постигнем това, отговорът ще ни бъде ясен. Ако държавата има ресурс да го направи - тя ще го направи, ако ли не - ще търси публично-частно партньорство", обобщи Московски, цитиран от БТА.
Той каза още, че концесионните анализи ще бъдат направени и "на тази база ще имаме ясна позиция дали това ще е начинът."