Причината била, че съпрузите, които се връщали от морето с два автомобила, бавно изпреварили ТИР край Стара Загора.  По-късно последвала гонка и размахване на автомати.

„Да се сблъскаш с недосегаемите” - така Коста Костов и съпругата му Гергана от Пловдив описват „срещата” си с гардовете от Националната служба за охрана пред Нова телевизия.

Гергана шофирала първата кола, в която била и 3-годишната им дъщеря, а втората управлявал съпругът.

Край Стара Загора на километър и половина зад тях те забелязват кортеж на НСО с включени сирени да приближава бързо.

Видях ги, предупредих съпругата си, прибрахме се, но за нещастие точно, когато се прибрахме, от отбивка се включи ТИР, който буквално се движеше с 40 км в час, а ние със 130 и нямаше къде да отидем. Погледнахме колите отзад и че се движат бързо, но прецених, че ще можем да изпреварим камиона спокойно, без да ги затрудним в трафика. Изнесох се вляво, жена ми също. Но нейната кола е по-малка и ѝ трябваше повече време да набере скорост”, разказва Коста Костов.

Съпругата на Коста не успяла да изпревари ТИР-а достатъчно бързо.

Ескортиращият джип целенасочено започна да я избутва в аварийна лента. Падна ми пердето и реших да ги догоня. Когато реших да се изравня с ескортиращата кола, бях засечен. Нормално. Това явно е в правилата. Но за да демонстрират показност, отвориха стъклото и показаха автомат, не беше към мен насочен, но показаха автомат „Калашников” и помолих да спрат, да кажат къде сгрешихме. Моята жена се разтрепера и спря колата”, допълва Костов.

Гергана Костова сигнализирала на телефон 112 за действията на служителите от НСО. Разговаряла и с дежурните полицаи в Стара Загора, Чирпан и Пловдив.

„След като се обадих на 112, разказах какво се е случило, полицаите ми казаха, че няма как да спрат ескорта. Исках да ги попитам как сме им попречили и защо трябваше да постъпят по този начин с нас”, заявява пловдивчанката.

Националната служба за охрана излезе със специална позиция по случая. В нея се казва, че при опит кортежът да изпревари двата автомобила на семейството, те започнали да изпреварват тира без подаване на светлинен сигнал и така са нарушили закона, според който трябва да се дава път на превозните средства със специален режим на движение.

„Бих им казал независимо какви са им задълженията, но цената на един човешки живот е много важна и да се замислят, когато правят такива маневри има или няма нужда и да се замислят дали този зад волана би могъл да реагира така”, категоричен обаче е Коста Костов.

Според НСО с опитите си да ги догони Костов е създал предпоставка за катастрофа. С цел да прекрати тези рисковани и незаконни действия на водача на БМВ-то, оперативният работник свалил стъклото и направил неколкократно знаци с ръка да намали скоростта и да се отдалечи от кортежа.

„В края на краищата те са мъже под пагон. Държа да го отбележа, че съм бивш военен пилот. 10 години съм служил на тази държава и съм летял с изтребители. Всички мъже под пагон са ерудирани и знаят какво е реална заплаха. Дали тази кола, която вървеше по средата на магистралата, е истинска заплаха? И какво виждам аз, тези хора искат да убият моето семейство и нормално -  ускорих да ги догоня, за да ги попитам кому е нужно това, защо?”, обяснява пловдивчанинът.

Пътни инциденти с НСО

През юни 2012 г. автомобил на НСО удари линейка в София.

Преди това пък два автомобила от кортежа на бившия премиер Бойко Борисов се удариха с частна кола на път от Годеч за София. Тогава от НСО обявиха, че виновен за катастрофата е другият шофьор, а той обвини тях.

На 24 септември 2010 г. кортежът на президента Първанов мина през насрещното платно при разклона за ловешкото село Малиново. За да избегне сблъсък с кортежа, цивилен бус се блъсна в друг автомобил.

На 14 април 2010 г. автомобил на НСО от кортежа на бившия военен министър Аню Ангелов катастрофира на столичния булевард „България”. При инцидента пострада 4-годишно дете.