Това съобщи председателят на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) Веселин Божков на пресконференция в Добрич, предаде БТА.

Недопустимо е абонатът да не бъде уведомен за неплатената сметка, да не получи покана да я погаси и, ако не го направи, операторът да не го извести, че ще прехвърли задължението към фирма, коментира той.
По думите му фирмата от своя страна трябва да информира длъжника какви действия ще предприеме, а не веднага да започне изпълнително производство и да начисли "космически" суми.

Има оплаквания от потребители, че за задължения от 5 или 15 лева им е наложено да платят по 500 лева, поясни председателят на КРС.

В приемната на комисията, която бе открита днес в Добрич, също са постъпили два подобни сигнала.

Банки, лизингови дружества и мобилни оператори водят най-много дела срещу длъжници, стана ясно наскоро.
През юни и омбудсманът Константин Пенчев реагира на жалбите от клиенти на мобилни оператори. Той препоръча на компаниите да уведомяват потребителя за неплатените задължения, да се опитват да решат спора помежду си, а ако се стигне до прехвърляне на вземането на фирма - клиентът да бъде информиран за това.